مبانی آموزش بازاریابی محتوا برای رهبری اجرایی

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
مبانی آموزش بازاریابی محتوا برای رهبری اجرایی

«پس چه موقع شروع به دیدن نتایج می‌کنیم؟» این معمولا یکی از سؤالات متداولی است که بازاریابان محتوا از مدیریت بخش می‌پرسند. این همچنین یکی از سخت‌ترین سوال‌های است که می‌توان به آن پاسخ داد. در اغلب موارد، پاسخ این است: «ما هنوز نمی‌دانیم»، اینچنین است که آموزش بازاریابی محتوا داخلی شما آغاز می‌شود. بازاریابی محتوا در همه شرکت‌هایی ایرانی عملا چیز جدیدی است، اما کمتر شرکتی به درستی به مدیران اجرای خود آن را آموزش داده است.
برای بازاریابان محتوا آسان است تا با تکیه بر معیارهای نادرست برای نشان دادن موفقیت تلاش‌ها، دچار اشتباه شوند. نمایش‌ها، دسترسی و بازدیدها همه موارد ارزشمندی هستند که می توانند اندازه گیری شوند، اما نتایج کسب و کار را نشان نمی‌دهند و حتی معیارهای نادرست نیز زمان بیشتری برای اثبات تاثیرات مثبت نیاز دارند.
چرا سرمایه بازاریابی را به چیزی اختصاص دهید که به کسب نتایج واقعی کمک نمی‌کند؟ نتیجه چیزی است که در نهایت، رئیس شما، و مافوق رئیس شما، به آن توجه می‌کنند.
امروزه، برای نشان دادن نتایج واقعی، ما مجهز‌تر از همیشه هستیم. در حالی که انتظار می‌رود بازاریابی در تجزیه و تحلیل در طی سه سال آینده ۲۰۰ درصد افزایش داشته باشد، هیچ وقتی برای تلف کردن وجود ندارد. مهم این است که نتایج خود را در مقابل مدیران بازاریابی خود قرار دهید و آنها را به راه راست هدایت کنید.
نظرسنجی CMO در سال ۲۰۱۸ نشان داد که فقدان دانش داخلی در مورد اینکه چگونه تجزیه و تحلیل بازاریابی به نتایج کسب و کار حاصل می‌شود، یکی از دلایل اصلی حذف بینش بازاریابی از تصمیم گیری‌های تجاری است. بنابراین اگر می‌خواهید تغییرات واقعی را ببینید، شخصی باشید که این بینش را به اشتراک می‌گذارد.
بازاریابی محتوا دیگر عضو جدیدی در این مبحث نیست، بلکه از استانداردهای بازاریابی سنتی مثل بازاریابی مستقیم و تبلیغات محسوب می‌شود. این یک برنامه‌ریزی بلند مدت است که توضیح آن می‌تواند برای یک رئیس عملکرد محور، سخت باشد.

انتظارات را در ابتدا مشخص کنید

با به کارگیری اقدامات مناسب برای تنظیم انتظارات، خود و تیم خود را از شر ارزیابی‌های عملکردی نابجا خلاص کنید. با مشخص کردن یا شناسایی تلاش‌های مختلف بازاریابی محتوا، اطمینان حاصل کنید که مدیران شما به طور کامل در جریان بوده و درک کنند که موفقیت به چه معناست و چه موقع حاصل می‌شود.
توضیح دهید که چگونه این امر با سایر تاکتیک‌های بازاریابی تکمیل و ادغام می‌شود، به ویژه آن‌هایی که با نتایج مستقیم‌تر همراه هستند، مانند ایجاد مزیت. دیوید پک، معاون مدیریت در دانشگاه آزوسا پسیفیک، اظهار دارد: «بزرگترین چالش ما زمانی که هدف، اثبات اثربخشی بازاریابی محتوا است، انتظارات کوتاه مدت نسبت به ارزش دراز مدت است. ما می‌دانیم که اطلاعات طبیعی و مشتری محور، آگاهی و آموزش را به ارمغان می‌آورد.»
به عنوان مثال، توضیح دهید که چگونه مطالب و داستان‌ها روی صفحه اصلی تبدیلات، بازاریابی شما را منسجم کرده و زمینه لازم برای تشویق بازدیدکنندگان برای برداشتن گام بعدی در چرخه عمر مشتری را فراهم می‌کند یا نشان دهید که چگونه SEO برای اینکه وب‌سایت شما در بالای جستجوهای مرتبط نمایش داده شود، موثر خواهد بود و مزیت رقابتی برای شما در برابر رقبا به وجود می‌آورد. اطمینان حاصل کنید که مدیریت با شما درباره نتایج مورد انتظار هم عقیده است.
پک این تنش بین نتایج فوری و بلند مدت را تجربه کرده است: «در کل، بازاریابی محتوا باید در فرآیند خرید مصرف کننده نقش داشته باشد. با این حال، اغلب اوقات به عنوان منبع عمل کرده و مشتریان را در رابطه با جنبه‌های مختلف مرتبط با تصمیم گیریشان تعلیم می‌دهد، در مثال ما، دانش آموزان و خانواده‌ها را درباره دانشگاه آموزش می‌دهد.» در نهایت، شما باید تعادل مناسبی را برای نام تجاری خود پیدا کنید.

از مطالعات موردی برای اثبات استفاده کنید

اگر شما در حال تلاش برای راه اندازی یا استفاده از مطالب ابتکاری در بازاریابی محتوا هستید و هنوز نمونه‌های داخلی ندارید، به سمت بیرون نگاه کرده و داستان‌های مربوط به موفقیت سایر مارک‌ها و سازمان‌ها را به اشتراک بگذارید. این مطالعات موردی به شما چگونگی کارکرد استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مشابه در دنیای واقعی و نحوه برنامه‌ریزی برای تولید نتایج مشابه را نشان می‌دهد. منابع زیادی برای مطالعات موردی آنلاین وجود دارد؛ یک جستجوی سریع در گوگل راه را به شما نشان می‌دهد.
پک در ادامه درباره مراحل اولیه بازاریابی محتوا برای دانشگاه آزوسا پسیفیک گفت: «ما می‌دانیم که در حال حاضر بیشتر از همیشه، تبلیغات کم‌ اثر شده و نیاز به تعامل بیشتر و رقابت گسترده‌تر با انواع پیام‌رسان‌ها وجود دارد.» همانطور که تلاش‌های دانشگاه گسترده‌تر شد، آن‌ها مرحله‌ای را برای آموزش داخلی در مورد آینده بازاریابی محتوا و اثربخشی آن تعیین کردند.

نتایج و پیشرفت‌ها را نمایش دهید

هنگامی که برای ارائه نتایج مشخص خیلی زود است، تمرکز خود را بر نشان دادن پیشرفت قرار دهید. از معیارهایی مانند درصد افزایش بازدیدها، کاهش جهش جستجو و افزایش بازدید‌های تکراری استفاده کنید. از انواع شکل‌ها و نمودار‌های مناسب که روند رشد را نشان می‌دهند، استفاده کنید. همه را امیدوار کنید که بر اساس عملکرد گذشته چه نتایجی را بدست خواهید آورد. به این ترتیب، مدیریت می‌تواند نتایج دراز مدت و همچنین پیشرفت فعلی را مشاهده کند. پک توضیح می‌دهد: «گزارشات منظم نه تنها برای مقالاتی که به تازگی نوشته شده است، بلکه برای مقالاتی که ماهانه یا سالانه منتشر شده است نیز برای بدست آوردن تعاملات و ارزش‌های بلندمدت مهم است.»
هنگامی که به یک نقطه عطف در برنامه ریزی خود می‌رسید، خوشحال شوید! مدیریت نمی‌داند دو برابر شدن زمان بازدید سایت یا داشتن نظرات در تمامی محتوا به چه معنی است. بنابراین پیروزی بزرگ خود را اعلام کنید. آن‌ها احتمالا خودشان این مسائل را تشخیص نخواهند داد، پس کمی بزرگ نمایی کنید و هر نقطه عطف را به خوبی نشان دهید.
با دیگر تیم‌های بازاریابی همکاری کنید
مهم است که همچنان نشان دهید چگونه بازاریابی محتوا به اکوسیستم گسترده‌تر بازاریابی متصل می‌شود. هر زمان که امکان دارد، با دیگر بخش‌ها و تیم‌ها همکاری کنید تا نشان دهید که چگونه همه این مسائل برای رسیدن به یک هدف همکاری می‌کنند. این مانع از آن می شود تا بازاریابی محتوا به شکل ایزوله شده، ارزیابی شود و در عوض نشان می‌دهد که چگونه هر کانال مورد نیاز و مکمل دیگری است.

همبستگی تجاری و برند را ترسیم کنید

با فروش، نام تجاری و تیم‌های محصول خود به منظور جلب هر گونه ارتباط بین رشد برند، فروش مشتری، رضایت و نتایج کسب و کار تلاش کنید. هنگامی که نسبت و ارتباط مستقیمی وجود ندارد، با داده‌های موجود کار کنید تا نشان دهید که چگونه تلاش‌های بازاریابی محتوای شما به روند‌های مثبت نام تجاری یا کسب و کار کمک کرده و منعکس کننده آن است. آیا NPS (شاخص خالص ترویج دهندگان) شما با سرعت مشابهی نسبت به تعامل با سایت افزایش یافته است؟ آیا فروش محصولاتتان همزمان با افزایش بازدید از محتوای بازاریابی محصول یا رسانه‌های اجتماعی بیشتر شده است؟

داستانی از اثرات یکپارچه ارائه دهید

در جایگاه بازاریاب، ما می دانیم که نحوه ارائه مهم است. هنگامی که شما به مدیریت گزارش می‌دهید، باید از توجه و حضور آن‌ها استفاده کرده تا موارد به یاد ماندنی را ارائه دهید. مهم نیست ارائه حضوری باشد یا آنلاین، ترکیب کسب و کار و برند و نتایج بازاریابی یکپارچه را برای تصویری کامل از تأثیر کار خود بکار ببرید. آماده باشید تا نشان دهید که کار بازاریابی شما چطور با کار بازاریابی گسترده‌تر سازمان همسو است.
پک، بر این الزام همکاری تاکید دارد و می‌گوید: « برای موفقیت بازاریابی محتوا، تبلیغات، CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و رسانه‌های اجتماعی همه باید با یکدیگر همکاری کنند تا طول عمر محتوا را افزایش داده و استفاده از آن در رسانه های مختلف را گسترش دهند.»
به منظور متقاعد کردن مدیریت برای انجام هر پروژه یا بکارگیری ابتکار در آن، نیاز به یک رویکرد مبتنی بر داده‌ها و نتایج دارید. اگرچه نشان دادن مزایای بازاریابی محتوا بدون نتایج سریع کار دشواری است، مقدار و زمانبندی مناسب در آموزش بازاریابی محتوا به شما برای موفقیت درازمدت کمک شایانی می‌کند. آینده بازاریابی محتوا به آن بستگی دارد!

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
4.5/5 - (2 امتیاز)
تاریخ انتشار: 16 مهر, 1398
آخرین ویرایش: ۳۰ مرداد, ۱۳۹۸
منبع: skyword
      اشتراک گذاری

    تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x