آشنایی با تمام اصطلاحات رایج در اینستاگرام

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
آشنایی با تمام اصطلاحات رایج در اینستاگرام

اگر به تازگی با این شبکه اجتماعی آشنا شده‌اید و با شنیدن اصطلاحات آن متعجب می‌شوید، ما مقاله‌ای برای راهنمایی شما آماده کرده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم اصطلاحات رایج در اینستاگرام را بررسی کنیم و با بیانی ساده آن‌ها را برای شما توضیح دهیم.

شاید مدتی هم باشد که در برنامه اینستاگرام فعالیت دارید، اما با تمامی اصطلاحات آن آشنایی ندارید. هر یک از شبکه های اجتماعی دارای ویژگی‌های خاصی است، برای فعالیت در هر شبکه‌ای لازم است با اصطلاحات رایج آن آشنا شویم.

شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. با این حجم از مخاطب متوجه می‌شویم که فضای خوبی برای رشد برند تجاری و افزایش فروش محصولات خواهیم داشت. اگر در حال حاضر از اینستاگرام برای بازاریابی خود استفاده نمی‌کنید، باید به شما بگوییم که فرصتی برای رشد برند و رسیدن به مخاطبان گسترده را از دست می‌دهید.

اصطلاحات رایج در اینستاگرام

پُست (Post)

هر عکس یا فیلم که در صفحه خود در برنامه اینستاگرام آپلود کنید، پست نام دارد. پست‌های جدیدتر شما در قسمت بالای صفحه پروفایل قرار می‌گیرد و مخاطبان می‌توانند نظرات خود را در پایین همان پست بنویسند و با شما در ارتباط باشند. مخاطبان می‌توانند در صورت رضایت از پست، دستشان را بر روی علامت قلب لمس کنند و تعداد آن با هر بار لمس، جدید می‌شود. در نهایت شما می‌توانید تعداد افرادی که پست شما را پسندیده‌اند یا نظری نوشته‌اند را ببینید.

برای گذاشتن پست راه سختی در پیش ندارید. با وارد شدن به برنامه اینستاگرام، در قسمت پایین صفحه علامت + را انتخاب کنید. یک عکس یا فیلم از آرشیو گالری خود انتخاب کنید. شما حتی می‌توانید در همان لحظه با گزینه‌های Photo و Video عکس یا فیلم جدید ثبت کنید. بعد از این مرحله می‌توانید بر روی عکس یا فیلم ویرایش‌هایی را اعمال کنید. یک عنوان مناسب برای پست بنویسید و با اضافه کردن هشتگ‌های مربوط آن را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید افرادی را هم در زیر پست تگ کنید.

برای پست می‌توانید ویژگی‌های دیگری هم اضافه کنید. مکان (لوکیشن) برای آن انتخاب کنید و با اضافه کردن صورتک‌ها (ایموجی) احساسات خود را برای مخاطب بیان کنید.

فالو (Follow)

لغت Follow به معنی دنبال کردن است. این لغت در اینستاگرام بیان اگر فرد یا افرادی است که می‌خواهید فعالیت‌های آن را در این برنامه دنبال کنید. دکمه فالو در پیج همه افراد در این برنامه وجود دارد. در صورتی که شما فردی را فالو کنید و صفحه آن شخص عمومی باشد، می‌توانید از این به بعد تمامی فعالیت‌های او را ببینید، لایک کنید و نظر بدهید.

اما در صورتی که صفحه مخاطب خصوصی باشد، بعد از این که او را فالو کردید باید منتظر قبول کردن او از طریق همین برنامه باشید. اگر صفحه فردی، خصوصی باشد شما نمی‌توانید فعالیت‌های او را ببینید.

فالویینگ (Following)

فالووینگ به معنی پیروی است. زمانی که شما صفحه‌ای را فالو می‌کنید، اسامی آن‌ها در قسمت فالووینگ شما دیده می‌شود. می‌توانید این لیست را بررسی کنید و پروفایل‌هایی که دیگر فعالیتی ندارند را آنفالو کنید. این کار برعکس فالو کردن است.

کا (K)

معیار تعداد افراد دنبال کننده صفحه‌ای با این اصطلاح بیان می‌شود. هر کا معادل ۱۰۰۰ است. بنابراین صفحه‌ای که ۵۰K فالوور دارد، به معنی این است که ۵۰ هزار نفر او را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

فید (Feed)

زمانی که برنامه اینستاگرام خود را باز می‌کنید، اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید فید است. در فید پست‌های جدید فالووینگ‌های شما دیده می‌شود.

استوری (Story)

استوری شبیه به درج پست است. اما با این تفاوت که پست‌ها تنها برای ۲۴ ساعت می‌توانند فعال بمانند. البته شما می‌توانید استوری‌های مورد علاقه خود را به صورت هایلایت در صفحه خود ذخیره کنید تا همیشه برای مخاطبانتان قابل مشاهده باشد. حتی امکان حذف آن از قسمت هایلایت را هم در اختیار شماست.

استوری به معنی داستان است. این قابلیت در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد.

هایلایت (Highlight)

همان طور که گفتیم، استوری برای کاربران محدودیت زمانی برای نمایش دارد. بعد از گذشت ۲۴ ساعت از آپلود، استوری از دید فالوورهای شما حذف می‌شود، اما برای این که از استوری‌ها همچنان در دسترس مخاطبان باشد می‌توانید آن‌ها را در قسمت هایلایت خود قرار دهید. هایلایت‌ها را برای نظم بیشتر می‌توانید دسته بندی کنید وبرای آن عنوان مرتبط در نظر بگیرید.

لایو (Live)

با یکی دیگر از اصظلاحات رایج در اینستاگرام آشنا شوید. لایو به معنی پخش زنده ویدیو در این شبکه اجتماعی است. حتما در فضایی قرار گرفته‌اید که بخواهید آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، صحنه زیبایی از طبیعت مثل تشکیل رنگین کمان، رویدادهای مهم فرهنگی و تاریخی، لحظه برنده شدن تیم مورد علاقه در فوتبال و … همگی صحنه‌هایی است ما را ترغیب می‌کند آن را به دیگران به صورت زنده به اشتراک بگذاریم.

نوتیفیکیشن (Notification)

احتمالا با این اصطلاح از طریق دیگر برنامه‌های شبکه اجتماعی آشنا هستید. نوتیفیکیشن به معنی هشدار و اخطار است. لایک، لایو، کامنت، فالو کردن در فضای اینستاگرام توسط نوتیفیکیشن به شما خبر داده می‌شود.

شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های حاصل از فعالیت برخی از فالووینگ‌ها را غیر فعال کنید. اگر می‌خواهید استوری‌های فردی برای شما نشان داده نشود، در قسمت استوری‌ها (بالای صفحه) با دیدن عکس فرد مورد نظر انگشتتان را بر روی آن چند لحظه نگه دارید و گزینه Mute را بزنید. در پاپ باکس بعدی ۳ گزینه نمایان می‌شود. با زدن گزینه Mute Story، استوری‌های این صفحه برای شما پنهان می‌شود. گزینه Mute Story and Posts، استوری‌ها و پست‌های این صفحه را برای شما نمایش نمی‌دهد. با زدن گزینه ‌Cancel می‌تواند بدون انجام تغییری از این پاپ باکس خارج شوید.

هشتگ (Hashtags)

هشتگ‌ها مانند برچسب‌هایی هستند که بر اساس موضوع برای پست و استوری در نظر گرفته می‌شود. هشتگ یکی دیگر از اصطلاحات رایج در اینستاگرام است که نمونه آن را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. برای هر پست خود هشتگ‌های مربوطه بگذارید تا کاربران با جستجوی آن بتوانند پست شما را هم ببینند. البته در این کار زیاده روی نکنید.

اکسپلور (Explore)

اکسپلور به معنی کشف کردن است. شما با زدن تب دوم در برنامه می‌توانید وارد اکسپلور خود شوید. در این قسمت پست، ویدئو و استوری‌های دیگر کاربران قابل مشاهده است. اینستاگرام موضوعات این بخش را بر اساس علایق شما نمایش می‌دهد. این برنامه متوجه رفتار شما در شبکه اجتماعی است و مسیر علاقمندی شما را دنبال می‌کند. بر اساس الگوریتم‌هایی پست، استوری و ویدئویی‌هایی را که تشخیص می‌دهد شما به آن علاقمند هستید را نمایش می‌دهد.

منشن (Mention)

منشن به معنی اشاره کردن است. زمانی که بخواهید مخاطب مورد نظر شما از محتوای منتشر شده باخبر شود، نام پروفایل او را در زیر پست یا روی استوری می‌نویسید. باید قبل از نام پروفایل علامت @ را تایپ کنید و سپس نام کاربری را بنویسید.

تگ (Tag)

تگ کردن شبه به منشن کردن است. ممکن است بخواهید عکسی از دورهمی با دوستانتان را پست کنید، می‌توانید بر روی تصویر هر شخص نام کاربری او را تگ کنید.

دایرکت (Direct)

به فضای گفتگوی خصوصی شما با دوستانتان، دایرکت می‌گویند.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)
۳.۳ ۳ votes
امتیازدهی به مقاله
4.7/5 - (4 امتیاز)
تاریخ انتشار: 18 دی, 1398
آخرین ویرایش: ۲۲ دی, ۱۳۹۸

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بهترین نقطه برای شروع بازاریابی آنلاین هر کسب‌وکاری است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایران همیشه محبوب بوده است؛ و با تقریب خوبی می‌توان گفت همه ایرانیان دارای گوشی هوشمند، حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب عضو هستند. دپارتمان خدمات شبکه‌های اجتماعی دیاکوبین، برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی تدارک دیده است. مدیریت صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی گوناگون، از جمله اینستاگرام و لینکدین، و همچنین طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی با بهره بردن از روش‌هایی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ، از جمله خدماتی است که در این دپارتمان در اختیار شما قرار داده می‌شود.

خدمات شبکه های اجتماعی
نظرات کاربران (0)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x