بهترین افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
بهترین افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس

یکی از راه‌هایی که مدیران سایت بتوانند از نظرات کاربران آگاه شوند، بخش دیدگاه در سایت است. انواع مختلفی از افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس موجود هستند که با استفاده از آنها می‌توان بخش دیدگاه را برای سایت راه‌اندازی کرد. هر کدام از افزونه‌ها امکانات مختلفی دارند و دیدگاه‌ها را به گونه‌ای متفاوت نمایش می‌دهند. برخی از این افزونه‌ها امکان ارسال دیدگاه تو در تو را فراهم می‌کنند. دیدگاه تو در تو به گونه‌ای است که زمانی که فردی دیدگاهی می‌گذارد، می‌توان به آن دیدگاه پاسخ داد و پاسخ‌ها در زیر دیدگاه قرار می‌گیرند.

در وردپرس هر کاری را می‌توان به دو صورت انجام داد. در برخی از موارد، استفاده از افزونه راحت‌تر بوده و برای راه‌اندازی سرویس مورد نظر به صرفه‌تر است. اما برای برخی از قابلیت‌ها در زمان طراحی سایت و یا بعد از آن می‌توان با استفاده از کد نویسی، کار مورد نظر را انجام داد. کد نویسی زمان بیشتری نیاز دارد و سخت‌تر است، اما به خاطر وجود افزونه‌های مختلف، امکان پیدا کردن قابلیتی که با نیازها سازگار باشد زیاد است و این کار را می‌توان در زمان کوتاهی انجام داد.

با نصب یکی از افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس به راحتی و با امکاناتی بیشتر از فرم دیدگاه در وردپرس می‌توانید از دیدگاه‌های کاربران سایت باخبر شوید. البته باید توجه داشته باشید، افزونه‌ای را انتخاب کنید که با قالب و دیگر افزونه‌های موجود در سایت تداخل نداشته باشد و در عملکرد سایت تاثیر مخرب نگذارد. برای اطمینان بیشتر، قبل از نصب هر افزونه‌ای در وردپرس، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر نصب افزونه اشکال در عملکرد سایت ایجاد کرد، بتوانید سایت را به حالت قبل بازگردانید. اگر هاست انتخابی شما به طور روزانه اقدام به تهیه نسخه پشتیبان می‌کند، در صورت اشکال می‌توانید از نسخه پشتیبان هاست برای بازگردانی سایت استفاده کنید.

معرفی افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس

با نصب افزونه نیازی نخواهد بود تا برای عملکرد مورد نظر، زمان زیادی را صرف کنید و به کد نویسی احتیاجی نیست. بعد از نصب و فعال‌سازی افزونه، تنها نیاز به انجام تنظیمات خواهید داشت. تنظیمات در افزونه‌های دیدگاه آسان است و بدون نیاز به دانش کد نویسی می‌توان تمامی تنظیمات را انجام داد.

افزونه Thrive Comments

"<yoastmark

این افزونه یکی از افزونه‌های دیدگاه در وردپرس است که توسط شرکت Thrive Themes ارائه شده. این افزونه امکانات کاملی را در اختیار مدیر سایت قرار می‌دهد و این افزونه می‌تواند با بخش نظرات وردپرس هماهنگ شود. با نصب این افزونه، تمامی نظرات قدیمی موجود در سایت، با رابط کاربری جدید نمایش داده می‌شوند. در صورتی که این افزونه را غیر فعال کنید، تمامی نظرات در نسخه عادی موجود در وردپرس با توجه به موضوع ارسال شده دیدگاه، نمایش داده خواهند شد.

این افزونه، طراحی جدیدی را برای بخش نظرات ایجاد می‌کند و ویژگی‌هایی را برای تقویت تعامل سایت با کاربر به سایت اضافه کرده و با استفاده از این افزونه، به راحتی می‌توانید تائید یا رد نظرات را انجام دهید. می‌توان از شبکه‌های اجتماعی برای ارسال نظرات استفاده کرد و نشان‌هایی را برای تعداد نظرات و یا رای‌های معتبر به نمایش گذاشت. می‌توان برای کاربری که نظری ثبت می‌کند پیشنهادهایی ارائه داد. با استفاده از پنل، کنترل نظرات آسان خواهد بود و به راحتی می‌توان نظرات مختلف را تجزیه و تحلیل کرد.

افزونه Jetpack

"<yoastmark

جت پک افزونه‌ای است که از چندین افزونه تشکیل شده و کارهای مختلفی را انجام می‌دهد و می‌توان آن را یکی از افزونه‌های پرکاربرد در وردپرس دانست. یکی از این قابلیت‌های این افزونه، ایجاد فرم تماس است. کاربران به جای پرکردن دستی اطلاعات خود می‌توانند بر روی دکمه‌ای کلیک کنند تا به سرعت، از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی خود برای اظهار نظر استفاده کنند. کاربران می‌توانند از طریق حساب کاربری خود دیدگاه ارسال کنند.

نکته جالب در مورد جت پک این است که کاربران را مجبور به استفاده از حساب خود نمی‌کند و آنها می‌توانند به صورت ناشناس این کار را انجام دهند و به صورت دستی اطلاعات را تکمیل کنند و ایمیل و آدرس سایت خود را وارد کنند. به خاطر داشتن قابلیت‌های دیگر می‌توانید با نصب این افزونه، سایت خود را بهینه کرده و حتی آمار ورودها به سایت را مشاهده کنید . قابلیت‌های مختلفی را می‌توانید با افزونه جت پک به سایت اضافه کنید که ایجاد فرم تماس یکی از این کارها است.

افزونه Disqus

"<yoastmark

این افزونه به طور کلی، رابط وردپرس را با رابط کاربری خود عوض می‌کند. این رابط کاربری از طرح بهتری نسبت به وردپرس استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند نظرات را در دسته‌بندی‌های مختلفی مشاهده کنند و این افزونه به آنها امکان می‌دهد که نظرات توصیه شده، بهترین، جدیدترین و قدیمی‌ترین را مطابق با نظر خود تغییر دهند. این افزونه مطالبی را به کاربران توصیه می‌کند که باعث ماندگاری بیشتر کاربر در سایت می‌شود.

نظرات در وردپرس در مقیاس خوبی نمایش داده نمی‌شوند و اگر سایت شما کاربران زیادی داشته باشد، بار زیادی را به سرور وارد می‌کند که با استفاده از این افزونه، قسمت نظرات به این افزونه برون سپاری شده و باعث کاهش بار سرور سایت می‌شود. این افزونه می‌تواند نظرات را با بانک اطلاعاتی وردپرس همگام‌سازی کند تا سایت بتواند در آینده در صورت حذف نصب این افزونه، نظرات را نشان دهد. در صورتی که کاربران حساب Disqus داشته باشند، می‌توانند با استفاده از آن، نظرات خود را برای سایت‌های مختلف ارسال کنند. این کاربران در صورتی که پاسخی به نظرات آنها داده شود، اعلانی را دریافت می‌کنند که در بازگشت به سایت و بازدید مجدد از آن موثر خواهد بود. در صورتی که افزونه Disqus Condition Load را نیز نصب کنید، نظرات سایت به صورت LazyLoad بارگذاری خواهند شد.

افزونه wpDiscuz

"<yoastmark

این افزونه یکی از افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس است که امکانات مختلفی را در اختیار مدیران سایت قرار می‌دهد. این افزونه مانند افزونه Disqus باعث می‌شود تا بار سرور سایت کم شود. نظرات به صورت آژاکس ارسال می‌شوند و در زمان ارسال دیدگاه‌ها، صفحه بارگذاری مجدد نمی‌شود. این افزونه نظرات و دیدگاه‌ها را در زمان واقعی نشان می‌دهد و کاربر می‌تواند نظرات را به صورت جدید، قدیمی و بیشترین رای مرتب‌سازی کند.

این افزونه به طور کامل با افزونه‌های ورود به شبکه‌های اجتماعی هماهنگ است و برای بارگذاری نظرات بیشتر، دکمه‌ای قرار داده می‌شود و کاربر صفحه‌بندی مشاهده نمی‌کند. تاریخ را می‌توان به فرمت‌های مختلف نمایش داد. کاربران امکان ویرایش نظرات خود را خواهند داشت و این مدت، توسط مدیر سایت قابل تنظیم خواهد بود. برای دیدگاه‌های طولانی، دکمه نمایش ادامه مطلب نمایش داده می‌شود و فعال‌سازی اشتراک به وسیله ایمیل تائید اشتراک انجام می‌شود. با استفاده از این افزونه می‌توان به دیدگاه‌ها رای داد و امتیاز دیدگاه‌های خوب را بالا برد. می‌توان گزینه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به نمایش گذاشت و امکان تغییر در رنگ‌بندی قالب دیدگاه در سایت نیز وجود دارد.

افزونه Postmatic

"<yoastmark

این افزونه یک ویژگی جذاب را برای کاربران سایت فراهم می‌کند. با استفاده از این افزونه، کاربران امکان ارسال پست و پاسخ دادن به نظرات را با مشترک شدن به وسیله ایمیل خواهند داشت. زمانی که به نظرات کاربران سایت پاسخی داده شود، در ایمیل خود یک اعلان دریافت می‌کنند. نیازی نیست تا آنها دوباره برای ارسال پاسخ و یا نظر دادن وارد سایت شوند و تنها با پاسخ دادن به ایمیل، نظرات آنها به سایت ارسال می‌شود و این یک راه خوب برای درگیر شدن کاربران با سایت است.

افزونه Simple Comment Editing

"<yoastmark

این افزونه یک قابلیت مفید و یک ترفند ساده به بخش نظرات وردپرس اضافه می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند، در صد زیادی از کاربران زمانی که نظری را به سایت ارسال می‌کنند، بعد از ارسال متوجه اشکالات تایپی در نظر خود می‌شوند و اصلاح این کار با استفاده از این افزونه آسان خواهد بود. این افزونه به کاربران سایت امکان ویرایش نظرات خود را تا ۵ دقیقه بعد از ارسال می‌دهد. کاربران با این افزونه یک شانس مجدد برای تصحیح اشکالات خود دارند و تمایل بیشتری خواهند داشت تا برای شما نظرات خود را ارسال کنند. افزونه Simple Comment Editing، یکی از افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس است که امکان تصحیح را فراهم می‌کند و باعث جلب رضایت بیشتر کاربران سایت می‌شود.

افزونه Comment Popularity

"<yoastmark

این افزونه به کاربران سایت، امکان ثبت نظر برای دیدگاه‌های کاربران دیگر را می‌دهد. در کنار نظرات کاربران، دکمه‌های یک رای مثبت (upvote) و یک رای منفی (downvote) اضافه می‌شوند. این سیستم مانند Reddit عمل می‌کند و در صورتی که دیدگاهی مورد توجه کاربران قرار بگیرد، کاربر می‌تواند به آن یک رای مثبت بدهد و دیدگاه‌های بد، رای منفی خواهند گرفت. این افزونه نظراتی که رای مثبت بیشتری را دریافت کنند در رده بالاتری قرار می‌دهد و نظری که بیشترین رای مثبت را دارد، در بالای لیست نمایش داده می‌شود.

افزونه Lazy Load for Comments

"<yoastmark

این افزونه قابلیت قابل مشاهده‌ای را به بخش نظرات سایت شما اضافه نمی‌کند، اما در عملکرد سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت. هر قدر سایت سریع‌تر بارگذاری شود، کاربران رضایت بیشتری خواهند داشت و با نصب این افزونه، بخش نظرات سایت که معمولا در زیر مطالب قرار دارد، تا زمانی که کاربر صفحه را اسکرول نکند، بارگذاری نمی‌شود. این کار باعث می‌شود سرعت بارگذاری سایت بالا رود، مخصوصا اگر در سایت شما، کاربران نظرات زیادی را ارسال می‌کنند. سایت‌ها معمولا از این قابلیت برای بارگذاری تصاویر سایت استفاده می‌کنند. شما با نصب این افزونه می‌توانید از قابلیت Lazy Load برای نظرات سایت استفاده کنید. برخی از افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس این قابلیت را ارائه می‌دهند که باعث می‌شوند دیدگاه‌ها در سرعت بارگذاری سایت تاثیر نامطلوبی نگذارند.

افزونه Subscribe To Comments Reloaded

"<yoastmark

با نصب این افزونه در سایت خود، کاربران تمایل بیشتری خواهند داشت تا به سایت شما  بازگردند. زمانی که کاربری نظری در سایت ارسال کند و کاربر دیگری پاسخی به آن بدهد، ایمیلی ارسال می‌شود و کاربر را از پاسخ مطلع می‌کند. این کار باعث می‌شود تا کاربران بارها به سایت شما مراجعه کنند و بازدیدهای سایت شما افزایش پیدا کند. با ثبت نام کاربران برای دریافت اعلان، آنها می‌توانند تعامل بیشتری با سایت داشته باشند.

این افزونه دارای یک بخش مدیریت اعلان‌ها است. کاربران می‌توانند برای برخی از دیدگاه‌ها، اعلان‌ها را فعال و یا غیر فعال کنند. کاربران می‌توانند تمامی اعلان‌ها را در این بخش غیر فعال کنند.

افزونه Multi Comments for WordPress

"<yoastmark

این افزونه به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند از هر سیستم ارسال نظرات برای ارسال دیدگاه به سایت شما استفاده کنند. کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از سیستم مورد علاقه خود مانند، فیسبوک، وردپرس، Disqus و غیره در سایت کامنت بگذارند. این افزونه به طور کامل جایگزین سیستم دیدگاه در وردپرس می‌شود و کاربران به راحتی می‌توانند سیستم مورد نظر خود را انتخاب کنند. با این کار، بازدیدکنندگان تمایل بیشتری به ارسال پیام خواهند داشت.

نتیجه

افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس در حالی که می‌تواند برای درگیر شدن کاربران با سایت مفید باشند، اما دیدگاه‌های اسپم یک دردسر بزرگ برای مدیران سایت هستند و برای رفع این مشکل، می‌توانید از افزونه‌های ضد اسپم استفاده کنید. افزونه‌های مختلفی برای این کار وجود دارند که می‌توانید از بین آنها مناسب‌ترین برای سایت خود را انتخاب کنید.  Anti-spam، Akismet، WPBruiser، Antispam Bee، Spam Protection by CleanTalk و Spam Destroyer تعدادی از افزونه‌های ضد اسپم هستند که می‌توانید از آنها در سایت خود استفاده کنید.

اگر دارای یک سایت وردپرسی هستید، افزونه‌هایی را نصب کنید که با نظرات وردپرس کار کنند. اگر چه برخی از افزونه‌هایی که به طور مستقل از وردپرس، نظرات سایت شما را سرویس‌دهی می‌کنند، طراحی زیبا و امکانات مختلفی دارند، اما در صورتی که به هر دلیلی نخواهید از آنها استفاده کنید، با غیر فعال شدن آنها، نظرات سایت را از دست خواهید داد. افزونه‌هایی که با بخش نظرات وردپرس کار می‌کنند، ظاهر و عملکرد بخش دیدگاه را تغییر می‌دهند و در صورت غیر فعال کردن آنها، همچنان نظرات کاربران سایت را در اختیار خواهید داشت.

همیشه از افزونه‌های سبک استفاده کنید که کار زیادی را بر سرور تحمیل نکنند. در صورت انتخاب نامناسب، عملکرد سایت شما دچار مشکل خواهد شد و کاربران را از دست خواهید داد. داشتن امکاناتی کمتر و سرعت بارگذاری بالا، بیشتر از زیبایی و سرعت بارگذاری کم به جذب کاربر کمک خواهد کرد. تعداد زیادی از افزونه‌های نظرات و دیدگاه حرفه‌ای در وردپرس را می‌توانید با کمی جستجو پیدا کنید، اما باید توجه داشته باشید که با نصب آنها، در عملکرد سایت تاثیر ناخواسته‌ای ایجاد نشود.

۲.۶/۵ - (۵ امتیاز)
۳ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله
2.6/5 - (5 امتیاز)
تاریخ انتشار: 9 دی, 1398
آخرین ویرایش: ۱۰ دی, ۱۳۹۸
منبع: دیاکوبین
      اشتراک گذاری

    علاقه‌مند به یادگیری سئو و طراحی سایت هستم. خوشحال می‌شم از نظرات و دیدگاه‌های شما نکات جدیدی یاد بگیرم و اطلاعات خودم و با شما به اشتراک بگذارم

    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x