۵ افزونه پرسش و پاسخ وردپرس برتر را با ما بشناسید و به راحتی اجرا کنید

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
۵ افزونه پرسش و پاسخ وردپرس برتر را با ما بشناسید و به راحتی اجرا کنید

فرقی نمی‌کند که شما قصد دارید یک سایت Q&A با سلیقه شخصی خود  بسازید یا می‌خواهید به سادگی یک عملکرد جدید را به سایت موجودتان اضافه کنید، در هر صورت انتخاب، نصب و به کارگیری درست یک افزونه پرسش و پاسخ وردپرس به شما کمک می‌کند تا به شرایط دلخواه خود دسترسی پیدا کنید.

سخت‌ترین کار این است که از بین این افزونه‌ها یکی را انتخاب کنید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا حدی ۵ افزونه پرسش و پاسخ وردپرس را که بهترین کارایی را دارند، بشناسید اما اگر نیاز به کمک بیشتر داشتید حتما با تیم مشاوران طراحی سایت دیاکوبین ما تماس بگیرید.

با این افزونه‌ها دیگر احتیاجی نیست که به جواب‌های یک پسر ۱۴ ساله اعتماد کنید.

با توجه به تعداد  افزونه‌های Q&A یا پرسش و پاسخ در مقابل افزون‌های انجمن برای وردپرس، به نظر می‌رسد که رویکرد Q&A مطمئناً در حال حاضر و با اختلاف زیادی محبوبیت بیشتری دارد.

طیف کاملی از راه‌حل‌ها، افزونه‌ها و تم‌های بسیاری به صورت رایگان و راحت در دسترس است به شرط آن که سایت شما در قدم نخست با وردپرس کار کند و در مرحله بعد سازگاری‌های مناسب را برای نصب و راه اندازی افزونه‌های پرسش و پاسخ وردپرس را داشته باشد.

برای اینکه ما به بهترین انتخاب برسیم همیشه در وردپرس باید به رویکرد‌های دیگر وبمستران بپردازیم. محبوبیت افزونه‌ها را بسنجیم و از تجربیات دیگران در نصب و راه اندازی افزونه پرسش و پاسخ وردپرس و هر افزونه و تم دیگری که نصب و راه اندازی شده است مطلع شویم. وردپرس یک جامعه چند ملیتی بسیار بزرگ دارد که هر روز به تعداد آنها افزوده می‌شود مرور نظرات آنها می‌تواند بهترین انتخاب را برای ما به وجود آورد.

این مقاله در برگیرنده مرور کوتاهی به ۲ افزونه پرسش و پاسخ برتر وردپرس است. البته این ۶ افزونه‌ چندان به هم برتری معنی داری ندارند و اول مطرح کردن یکی دلیل بر بهترین بهترین‌ها بودن آن نیست. یک کارکرد یا ویژگی در یک افزونه‌ است که می‌تواند آن را به انتخاب نهایی شما بدل کند.

CM Answers

افزونه‌های CMS Answers در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای ارائه می‌شود. در مقاله: ۱۰ پلاگین‌ برتر ساخت انجمن در وردپرس ما CMS Answers را به عنوان افزونه ساخت انجمن هم معرفی کردیم و این واقعیتی است که از پس هر دو این کارکرد‌ها به خوبی بر می‌آید.

افزونه پرسش و پاسخ وردپرس

CMS Answers

نسخه رایگان این افزونه  امکانات اولیه‌ای مانند: نوتیفیکیشن ایمیل‌ها، پاسخ دادن و شمارش آرا، مرتب سازی پایه و برخی از سفارشی سازی‌های محدود را ارائه می‌دهد.

نسخه حرفه‌ای، نسخه رایگان را گسترش می‌دهد تا شامل خلاصه‌سازی و دسترسی پیشرفته، پروفایل کاربر، طبقه‌بندی سوالات، کدهای کوتاه، علامت گذاری سوال به عنوان موضوع حل شده، تگ‌ها و برچسب‌ها شود. این نسخه همچنین با چند سایت سازگار است و با  BuddyPress که یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های ساخت انجمن یا فوروم است نیز ادغام می‌شود.

در این نسخه حرفه‌ای این افزونه پرسش و پاسخ وردپرس دو ویژگی وجود دارد که ممکن است ضروری به نظر برسد از جمله: دسته‌بندی سوالات، علامت گذاری یک سوال به عنوان حل شده.

هزینه: نسخه پولی ۲۹ دلار

DW Q&A

DW Q&A از DesignWall یک پلاگین Q&A بسیار سازگار است. این افزونه پرسش و پاسخ وردپرس رایگان است و در این نسخه امکانات زیر را فراهم می‌آورد:

  • یک صفحه تنظیمات جامع دارد
  • مدیریت آسان همه جنبه‌های افزونه
  • امکان صدور انواع مجوز برای کاربران
  • امکان ویرایش کامل هر هفت قالب ایمیل
  • درباره ایمیل‌ها هم باید بگوییم این ایمیل‌ّایی است که با آن می‌توانید کاربری را که نظر داده از پاسخ ارائه شده‌اش مطلع کنید.

رابط کاربری DW Q&A جذاب است، ولی بعد از مدتی برای کاربران یک نواخت می‌شود.

این افزونه امکان اظهار نظر و همچنین پاسخ، پاسخ دادن به نظرات، انتخاب پاسخ، سؤالات عمومی و خصوصی و دسته‌بندی سؤالات را فراهم می‌کند. پاسخ‌ها حتی می‌توانند به عنوان «پیش نویس» ذخیره شوند.

افزونه پرسش و پاسخ وردپرس

DW Q&A

تصاویر و رسانه‌ها می‌توانند در یک سؤال از طریق URL جاسازی شوند اما امکان بارگذاری فایل پیوست‌ وجود ندارد.

این افزونه برای نگه داشتن خروجی، صفحات خاص خود را ایجاد می‌کند و این امر می‌تواند در بخش تنظیمات دوباره پیکربندی شود.

صفحه فهرست سوالات اجازه می‌دهد تا سوالات بر اساس تعداد مشاهده، پاسخ‌ها یا آراء مرتب شوند فهرست بندی شود امکان فیلتر کردن پاسخ‌ها بر اساس وضعیت ارسال آنها هم دیگر امکان این افزونه پرسش و پاسخ وردپرس است. این افزونه دو ابزار سوالات محبوب و مرتبط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

DW Q&A محصولی چشمگیر است که می‌تواند با هر تم و زمینه ادغام شود و یک راه‌حل تقریباً فوری به شما ارائه می‌دهد که در اصل برای شما کمی زمان ذخیره می‌کند تا شاید بتوانید مقداری تنوع به تم اضافه کنید.

Sabai Discuss

SabaiDiscuss یک افزونه برتر است که از طریق CodeCanyon قابل دسترسی است.

شاید جای تعجب نباشد که شامل ویژگی‌های بسیاری است از جمله: کنترل دسترسی، رای گیری، سیستم گزارش سوءاستفاده، صفحات پروفایل کاربر، موتور شهرت، پست‌های برجسته، نشانه گذاری، هایلایت کد و یک ابزار به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی.

کاربران می‌توانند تصاویر و فایل‌ها را به هر دو بخش سؤال و پاسخ متصل کنند.

افزونه پرسش و پاسخ وردپرس

SabaiDiscuss

من گمان می‌کنم که یک ویرایشگر یکپارچه Markdown وجود دارد که زیاد مفید نخواهد بود اما ۸ ابزار قابلیت پوشش تمام نیازهای صاحبان سایت را دارد. همچنین یک کد کوتاه وجود دارد که قابلیت تنظیم بالایی دارد به این معنی که ادغام با هرگونه تم باید کاملاً ساده و مشخص باشد.

سفارشی سازی را می‌توان با نادیده گرفتن الگوها در همان تم اصلی خودتان انجام داد. الگوهای ایمیل برای سفارشی سازی نیز موجود است. تنظیمات به شما این امکان را می‌دهد تا هر جنبه‌ای از رفتار افزونه‌ها را پیکربندی کنید و مستندات خوبی برای تهیه نسخه پشتیبان از آن  به دست آورید. به نظر می‌رسد که این افزونه به خوبی حفظ شده و از همان زمان راه‌اندازی در اواخر نوامبر ۲۰۱۲ به طور مرتب به روز رسانی می‌شود. البته چون در فروشگاه رسمی وردپرس ارائه نشده است از تعداد آپدیت‌های آن مطمئن نیستیم

همچنین به نظر می‌رسد که این افزونه بسیار توانا و ممتاز است و ظاهراً ارزش بالایی را در مقابل پرداخت پول به شما ارائه می‌کند. امتیاز این افزونه در Code Canyon  ۴.۴۶ از ۵ است که بر اساس ۱۳۴ رأی  مشخص گردیده.

هزینه: ۲۰ دلار (نسخه ساده)، ۱۰۰ دلار (نسخه پیشرفته)

 WP Answers

WP Answers یک افزونه ساده است که در صورت لزوم شامل تم پاسخگو نیز می‌شود. این افزونه شامل یک سیستم شهرت، یک پارچه سازی با رسانه‌های اجتماعی و امتیاز دهی داخلی است. این افزونه همچنین توانایی جمع آوری خودکار مطالب از پاسخ‌های یاهو را دارد که یک روش جالب برای تشویق اولین سؤالات آزمایشی است.

در حال حاضر دو  add-onsبرای WP Answers وجود دارد: PayPal که امکان ارسال شارژ را برای ارسال سوال فراهم می‌کند و User Levels که یک سیستم اجازه ساده است. این add-ons فقط با مجوز توسعه دهنده قابل دسترسی هستند. WP Answers به نظر می‌رسد که یک گزینه نسبتاً گران برای همه به حساب می‌آید، به جز مواردی که قصد دارند گزینه PayPal را انتخاب کنند.

هزینه: ۸۹ دلار (نسخه ساده)، ۱۲۹ دلار (نسخه پیشرفته)

*هر دو مجوز شامل پشتیبانی و به روزرسانی‌های « دائمی» هستند.

* شامل تمام تم‌ها، ماژول‌های اضافی، پرونده‎های PSD است.

افزونه پرسش و پاسخ وردپرس

WP Answers

Q & A

پرسش و پاسخ، یک افزونه سؤال و پاسخ WPMU DEV است که امکان تجربه Stackoverflow را در وردپرس به ارمغان می‌آورد.

این افزونه مجموعه کاملی از تنظیمات را برای پوشش ادغام موضوع، مجوزها و الگوهای اطلاع رسانی فراهم می‌کند. این افزونه امکان رأی دادن، صفحات پروفایل کاربر و شهرت را فراهم می‌کند.

افزونه پرسش و پاسخ وردپرس

Q & A

بزرگترین مزیت این افزونه استفاده از ویرایشگر کامل WYSIWYG با پشتیبانی از افزودن رسانه است.

همچنین چهار ابزار دارد: دسته سؤالات، سؤالات، برچسب سؤالات و کاربرانی که دارای بالاترین شهرت‌اند. اگر شما به دنبال ایجاد اجتماع پیرامون انجمن خود هستید، این آخرین مورد در لیست برای شما بسیار مفید است.

Q & A افزونه پرسش و پاسخ وردپرس قابل اطمینان است که ویژگی‌های استانداری را به ما ارائه می‌دهد و البته وجه تمایز برجسته آن توانایی آپلود فایل است.

هزینه: ۱۹ دلار (نامحدود)

کدام یک را برای افزونه پرسش و پاسخ وردپرس سایت خود انتخاب کنیم؟

سوال سختی است. چیزی که من را متعجب می‌کند این است که چقدر تمام افزونه‌های ذکر شده در لیست عالی بودند. با این وجود، WP Answers یک افزونه ساده قابل توجه برای بقیه زمینه‌ها است، بنابراین، فقط در صورتی که شما یکپارچه سازی PayPal را  به صورت جداگانه در سایت خود داشته باشید، دیگر توجیهی برای هزینه‌های اضافی وجود ندارد.

گفته می‌شود که پیشنهادهای رایگان نیز بسیار خوب هستند. DW نیز دارای ویژگی‌های غنی است و در حالی قیاس با مابقی افزونه‌های رایگان خوب کار می‌کند.

بنابراین، توصیه من به شما این است که یک لیست از تمام عملکردهای مورد نیاز خود تهیه کنید و از DW شروع کنید و همین روند را ادامه دهید تا به بهترین گزینه برای نیازهای خود برسید.

ولی اگر می‌خواهید برای کار خود هزینه کنید و چندان وقت برای عوض کردن پلاگین رایگان با افزونه‌های پولی ندارید از همان ابتدا Sabai Discuss یا CMS Answers را نصب کنید به خصوص cms answers می تواند تالار گفتمان شما را هم پوشش دهد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
۵ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ انتشار: 9 بهمن, 1398
آخرین ویرایش: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۸
منبع: premium.wpmudev
      اشتراک گذاری

    تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

    طراحی سایت

    اگر می‌خواهید اولین قدم برای ورود به دنیای دیجیتال را محکم بردارید؛ فرآیند طراحی وب‌سایت خود را به دیاکوبین بسپارید. خدمات طراحی وب‌سایت در دیاکوبین به تولید یک وب‌سایت ساده ختم نمی‌شود. ما آماده‌ایم تا جزئی‌ترین خواسته‌های شما را در طراحی یک ‌وب‌سایت کارا و زیبا برآورده کنیم. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما طرحی متفاوت از رقبا داشته باشد؛ اگر می‌خواهید تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان خود فراهم کنید؛ و اگر به دنبال طرحی خاص با امکانات ویژه هستید؛ ما در دیاکوبین بهترین پینشهادها را به شما ارائه می‌کنیم. وب‌سایت‌های طراحی شده در دیاکوبین، دارای استانداردهای روز کدنویسی، سرعت بارگزاری بالا، دسترس‌پذیری و تجربه کاربری مناسب و رابط کاربری زیبا هستند.

    طراحی سایت
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x