برون‌سپاری خدمات آنلاین یا تیم‌سازی؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
برون‌سپاری خدمات آنلاین یا تیم‌سازی؟

توسعه فناوری برون‌سپاری یکی از راه‌های مناسب برای مقیاسه برون‌سپاری خدمات آنلاین یا انجام کارها به صورت تیمی و در داخل خود شرکت است. با فرض اینکه می‌دانید دنبال چه چیزی هستید. هر دوی این گزینه‌ها قابل استفاده هستند و مجموعه‌ای از نقاط مثبت و منفی را در دل خود جای داده‌اند. با این حال بیشتر اوقات تصمیم‌گیری در مورد انتخاب این دو گزینه دشوار می‌شود. عواملی مانند چهارچوب زمانی پروژه، بودجه و از همه مهمتر تیمی که در اختیار دارید، مهمترین مواردی هستند که باید در این تصمیم‌گیری مورد توجه قرار بگیرند.

آیا پروژه کوتاه مدت است؟ آیا بعد از انجام آن، این رابطه کاری را ادامه می‌دهید؟ آیا می‌توانید استعداد مورد نیاز برای انجام کارها را در خود شرکت پیدا کنید؟ اینها سوالاتی هستند که باید در زمان مقایسه برون‌سپاری خدمات آنلاین با تیم‌سازی به آنها توجه کنید.

صرف نظر از گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید؛ مهم است که ابتدا الزامات و انتظارات خود را تعریف کنید. درست است که این موارد به نظر شما واضح و روشن هستند، اما ابتدا باید از نقطه نظر توسعه پروژه، آنچه را که به دنبال آن هستید را به وضوح تعریف کنید.

به همین دلیل پاسخ درست یا غلطی برای این سوال وجود ندارد. این گزینه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و بعضی اوقات ممکن است بنا به شرایط ایجاد شده؛ انجام کارها به صورت تیمی را به جای برون‌سپاری انتخاب کنید. ابتدا برای درک بهتر هر یک از این گزینه‌ها، این اصطلاحات را تعریف کرده و آنچه که باید در هنگام بررسی آنها در نظر بگیرید را تشریح می‌کنیم.

تفاوت برون‌سپاری خدمات آنلاین یا تیم‌سازی در چیست؟

انجام کارها به صورت تیمی، به معنای اختصاص یک پروژه به شخص یا یک دپارتمان در داخل شرکت به جای استفاده از کمک‌های خارجی است. طبیعتا هزینه تیم‌سازی نسبت به برون‌سپاری بیشتر است. اگرچه با استخدام نیروهای متخصص و تشکیل تیم حرفه‌ای می‌توانید از توانایی کارمندان خود بر اساس نیاز شرکت، در موارد دیگر نیز استفاده کنید. در واقع شما با استخدام نیرو می‌توانید تخصص‌های او را در هر زمان که بخواهید در دسترس خود داشته باشید.

انتخاب بین این دو گزینه تا حدودی بستگی به نوع پروژه دارد. بنابراین اگر به حضور جسمی و برقراری ارتباط نیاز داشته باشد؛ استخدام نیرو و تیم‌سازی گزینه بهتری است. مثلا اگر پروژه شما رفع نقص امنیتی سایت‌تان باشد؛ بهتر است تیمی را در داخل خود شرکت تشکیل داده و این پروژه را به صورت داخلی انجام دهید.

اگر نیاز دارید که وضعیت ایجاد شده یا پروژه در دست اقدام فوری انجام شود؛ باید بتوانید با شخصی تماس بگیرید که در اسرع وقت پروژه را انجام دهد. در این حالت شما دیگر وقت نخواهید داشت که به دنبال یک متخصص بگردید و تیم استخدام کنید. بنابراین در این شرایط برون‌سپاری خدمات آنلاین انتخاب بهتری است.

با استخدام نیرو، هزینه‌های اضافی روی دوش شرکت انداخته می‌شود. البته که امکان ارائه حقوق و دستمزد بالا و ایجاد فضای مناسب برای رشد، گاهی اوقات کارمندان را مجاب می‌کند که سال‌ها در استخدام شرکت بمانند و به نوعی سرمایه برای ما تبدیل شوند.

از طرفی فرآیند تأمین نیرو کار بسیار ساده‌تری است. زیرا ارتباطات به صورت چهره به چهره برقرار شده و شما می‌توانید تیم خود را به صورت حضوری انتخاب کنید. در این حالت محدودیت‌های زبانی و فرهنگی کمتری وجود دارد؛ اختلاف منطقه‌ای و زمانی نسبت به حالتی که پروژه‌ها را برون‌سپاری می‌کنید وجود ندارد و روند کلی مدیریت نیز ساده‌تر می‌شود.

مزایای تیم‌سازی

  • تعامل چهره به چهره: با تیم‌سازی تعاملات بین کارمندان و کارفرمایان بیشتر می‌شود. این ارتباط ممکن است منجر به افزایش روحیه، درک بهتر پروژه و پیشرفت سریعتر آن شود.
  • رابطه بلند مدت: هنگامی که شرکت تصمیم به استخدام نیرو می‌گیرد؛ یعنی قصد دارد روی استعداد، زمان و آینده کارمندان سرمایه‌گذاری کند. در صورتی که موفق به انجام این کار شود می‌تواند از نیروی خود برای انجام پروژه‌ها در آینده استفاده کند و کارمند از راه‌های دیگر به شركت كمك كند. افزایش حقوق، فضای کافی برای رشد و سایر کارآیی‌های اداری، انگیزه خوبی برای کارمندان به ویژه در بلند مدت ایجاد می‌کنند.
  • سهولت در فرایند مدیریت: با تیم‌سازی فرایند مدیریت بسیار ساده‌تر می‌شود. معمولاً مشکلات فنی خیلی سریعتر حل می‌شوند و رسیدگی به شرایط اضطراری آسان‌تر است. در صورت لزوم، استعداد داخلی شرکت می‌تواند تمام توجه خود را به سمت مشکل و حل آن سوق دهد. به این ترتیب مشکلات سریعتر حل می‌شوند.

معایب تیم‌سازی

با تمام آنچه که گفته شد؛ انجام پروژه‌ها به صورت تیمی، با مجموعه‌ای از نقاط ضعف نیز همراه است. شما باید عواملی مانند هزینه‌ها، زمان و کنترل کیفیت را در نظر بگیرید. همانطور که در بالا ذکر شد؛ استخدام نیرو به معنای جستجوی فرد مناسب برای انجام کارها، سرمایه‌گذاری روی او و اطمینان از روند ورود او به سیستم است. پیدا کردن افراد مناسب و آموزش آنها می‌تواند یک فرایند پرهزینه و وقت‌گیر باشد.

علاوه بر این آموزش هرگز متوقف نمی‌شود. زیرا کارمندان نیاز دارند که مدام مهارت‌ها و دانش خود را به‌روز کنند. ایجاد فرهنگ تیمی در گروه نیز از دیگر مشکلات تیم‌سازی است. ضمن این که با استخدام نیرو، برای جلب رضایت کارمندان، باید حقوق عادی و رقابتی پرداخت کنید.

برون‌سپاری خدمات آنلاین یا تیم‌سازی کدامیک بهتر است؟

برون‌سپاری خدمات آنلاین یا تیم‌سازی کدامیک بهتر است؟

مزایای برون‌سپاری

پیدا کردن راه درست برای انجام فعالیت‌های عملیاتی، بخش مهمی از وظایف یک مدیر خوب است. مقرون‌به‌صرفه بودن و کارآمدی راه‌حل‌ها نکاتی هستند که باید در نظر داشته باشید. برون‌سپاری مدتی است که در اکثر شرکت‌ها (اعم از شرکت‌های نوپا و شرکت‌های قدیمی) متداول شده است. اگر می‌خواهید کارها را برون‌سپاری کنید؛ توصیه می‌کنیم یک شرکت یا یک فریلنسر پیدا کنید که مهارت‌هایشان مطابق با نیازهای شما هستند.

هر پروژه به مجموعه‌ای از ملزومات خاص خود مانند بودجه، زمان و مهارت‌های ضروری بستگی دارد. خوشبختانه برای برون‌سپاری کارها محدودیتی برای شما وجود ندارد. زیرا گزینه‌های پیش روی‌تان عملاً بی‌حدومرز هستند. این یکی از بزرگترین مزایای برون‌سپاری خدمات آنلاین است.

شما می‌توانید در زمینه‌های مختلفی از جمله توسعه نرم افزار، طراحی محصول، UX و UI از فریلنسرهای متخصص استفاده کنید. بنابراین وقتی می‌دانید چه نوع استعدادی را باید جستجو کنید؛ می‌توانید بهتر به نیازهای خود پاسخ دهید. ضمن این که برای پیدا کردن این استعداد نیاز به صرف زمان زیادی نخواهید داشت. برای پروژه‌های کوتاه مدت، برون‌سپاری ایده‌آل است. ضمن این که برون‌سپاری می‌تواند مقرون‌به‌صرفه نیز باشد. چرا که با این کار شما به نیرویی با همان مهارت و استعداد، ولی ارزان‌تر دسترسی خواهید داشت.

معایب برون‌سپاری

معایب برون‌سپاری عمدتاً به روابط کاری شما محدود می‌شوند. بیشتر افراد ارتباطات، دخالت کم خود در توسعه پروژه و سرانجام عدم شفافیت را دغدغه اصلی خود عنوان می‌كنند. بسیاری از مشکلات ارتباطی ناشی از تفاوت زمانی است. مثلا اگر شخصی را انتخاب کنید که محل زندگی‌اش با محل شرکت شما ۱۰ ساعت اختلاف زمانی داشته باشد؛ داشتن یک برنامه کاری ثابت کمی دشوار می‌شود.

برای غلبه بر این مشکل باید ساعات مشخصی را برای انجام کار تعیین کنید. همانطور که متوجه شدید؛ استفاده از تکنیک‌های درست مدیریت زمان و داشتن یک تقویم هفتگی واضح، می‌تواند این مشکل را تا حدودی حل کند. پس از تنظیم دستورالعمل‌های زمانی و ارتباطاتی، مشارکت در مدیریت پروژه نیز آسان‌تر می‌شود.

از طرفی عدم شفافیت و اعتماد در مورد کسانی که اولین بار است به صورت پروژه‌ای با آنها کار می‌کنید؛ یکی دیگر از مشکلات برون‌سپاری خدمات آنلاین است. به همین دلیل همیشه باید به سراغ فریلنسرها یا آژانس‌هایی که به آنها اعتماد دارید بروید.

نکته مهم

هم استفاده از تیم‌های داخلی شرکت و هم برون‌سپاری، نیاز به ترکیبی از درک مهارت‌ها، صبر و کوشش دارند. درست است که برای توسعه یک نرم‌افزار برون‌سپاری ممکن است راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تری باشد؛ اما استخدام نیرو برای این کار یک استراتژی بلند مدت است.

اکثر شرکت‌ها از ترکیبی از هر دو روش به صورت همزمان استفاده می‌کنند. برای کسب و کارهای آنلاین داشتن یک تیم IT آماده در شرکت ممکن است تا حدی ضروری باشد. از طرف دیگر، وظایفی مانند پشتیبانی از مشتری، امنیت آنلاین یا توسعه را می‌توان به صورت برون‌سپاری نیز انجام داد. در صورت امکان، برقراری جلسات حضوری نیز می‌تواند راهی عالی برای تقویت روحیه و ایجاد اطمینان در تیم‌های داخلی و خارجی باشد.

Rate this post
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
Rate this post
تاریخ انتشار: 21 بهمن, 1398
آخرین ویرایش: 21 بهمن, 1398

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

با بهره بردن از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود را با اطمینان بیشتر و ریسک کمتر آغاز کنید. دیجیتال مارکتینگ شامل چندین حوزه تخصصی است؛ که هر کدام دارای پیچیدگی‌های خاص خود هستند. اگر می‌خواهید از فضای آنلاین برای معرفی کسب‌وکار خود بهره برده و فروش بیشتری را تجربه کنید؛ یا اگر ایده‌ای جذاب برای راه‌اندازی کسب‌وکاری در بستر وب دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام هر کاری، از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ دیاکوبین بهره ببرید. در جلسه مشاوره ما خواسته‌های شما را بررسی کرده و نیازهای احتمالی، سختی‌های پیش رو، هزینه‌ها، شانس موفقیت و به‌طور کلی مسیر درست را به شما نشان خواهیم داد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
نظرات کاربران (0)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x