استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئوی سایت

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئوی سایت

بهینه‌سازی پست‌های قدیمی وبلاگ‌تان می‌تواند تاثیر زیادی روی بهبود سئوی سایت داشته باشد. منظورمان از بهینه‌سازی این است که شما باید پست‌های قدیمی سایت را به روزرسانی کرده تا بتوانید ترافیک خود را افزایش دهید.

اگر مدت طولانی است که مشغول وبلاگ‌نویسی هستید؛ پس قبلا مقالات زیادی را نوشته‌اید که می‌توانند شانس افزایش رتبه سایت شما را بالا ببرند. در این شرایط هر چند وقت یک بار باید مطالب قبلی فراموش شده را غبارروبی کرده و با ایجاد چند تغییر، از آنها به عنوان پست‌های جدید استفاده کنید.

با ما همراه شوید تا یاد بگیرید که چگونه می‌توانید برخی از پست‌های قدیمی را بازیابی کرده و رتبه سایت خود را بهبود دهید. با بازنویسی این پست‌ها دیگر دائماً مجبور به نوشتن مقالات جدید نیستید و نتایج بهتری از سئو کسب می‌کنید.

بهبود سئوی سایت با ایجاد چند تغییر ساده

قبل از این که وارد بحث شویم اجازه دهید به چند سوال مهم در این زمینه پاسخ دهیم.

چرا باید پست‌های قدیمی را به روز کنیم؟

اول از همه این که سئو کردن و ایجاد چند تغییر کوچک در مطالب قدیمی سایت، انرژی کمتری نسبت به نوشتن یک مقاله جدید طلب می‌کند. علاوه بر این پست‌های قدیمی داده‌هایی را در دل خود جای داده‌اند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اطلاعاتی مانند تعداد بازدید و پوزیشن مطلب در جستجوها، داده‌هایی هستند که به مرور زمان جمع‌آوری می‌شوند. مثلا مقاله‌ای که ۱ سال پیش منتشر کرده‌اید؛ دارای ۱۲ ماه اطلاعات کامل است که می‌توانید از آنها به عنوان مرجع برای بهبود سئوی سایت استفاده کنید.

ابزارهایی مانند گوگل آنالایتیک (GA) و سرچ کنسول گوگل (GSC) و همچنین مجموعه‌ای از سایر ابزارهای دیگر می‌توانند این داده‌ها را برای شما ضبط کنند. اولین کاری که باید برای بهینه‌سازی پست‌های قدیمی انجام دهید، بازیابی، تجزیه و تحلیل و استفاده از این اطلاعات برای به روزرسانی سئو سایت‌تان است. وقتی این کار را انجام می‌دهید؛ با عواملی که به رتبه‌بندی یک پست کمک کرده‌اند مانند لینک‌ها، ارتباطات داخلی پست‌ها، سن مطلب و غیره بیشتر آشنا می‌شوید.

کدام یک از پست‌های وبلاگ را باید ویرایش کنیم؟

اگر به روز کردن یک مقاله، نسبت به نوشتن یک پست جدید انرژی بیشتری را از شما می‌گیرد، از خیر ویرایش آن مطلب خاص بگذرید. در این حالت اولویت‌بندی مهم است. پست‌هایی را پیدا کنید که فرصت به روزرسانی را به شما می‌دهند و باعث می‌شوند با ایجاد چند تغییر ساده رتبه کلی سایت بهبود پیدا کند.

هرچه جایگاه پست شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) بالاتر باشد؛ بیشتر ارزش به روزرسانی را دارد. برای پیدا کردن این پست‌ها بهتر است از نرخ کلیک (CTR) استفاده کنید. در حقیقت پست‌هایی که در صفحه اول موتور جستجو قرار دارند؛ بیشترین میزان ترافیک را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که پست‌های صفحه دوم به سختی می‌توانند کلیک دریافت کنند. به همین خاطر است که می‌گویند:

هیچ جایی در اینترنت بهتر از صفحه دوم گوگل برای پنهان کردن یک جسد وجود ندارد.

پس بهتر است پست‌هایی که وقت زیادی از شما نمی‌گیرند و در صفحه دوم گوگل هستند را برای به روزرسانی انتخاب کنید.

چه زمانی باید به ویرایش مطالب قدیمی بپردازیم؟

توصیه می‌کنیم از پستی شروع کنید که بیشترین ترافیک را به وبسایت شما منتقل کرده یا بیشترین میزان جستجو را همراه با رتبه پایین در سختی کلمه کلیدی دارد. بنابراین پست‌هایی که رقابت زیادی روی کلمات کلیدی‌شان وجود ندارد ولی اصطلاحا سرچ خور هستند؛ باید اول از همه ویرایش شوند. البته از بین این پست‌ها باید مقالاتی که مربوط به معرفی یک محصول خاص در گذشته بوده‌اند را فاکتور بگیرید.

استفاده از ویرایش مقالات قدیمی برای بهبود سئوی سایت

استفاده از ویرایش مقالات قدیمی برای بهبود سئوی سایت

چطور می‌توانیم پست‌های قدیمی را به روزرسانی کنیم؟

بهینه‌سازی فاکتورهای سئو

طبیعی است که پست‌های قدیمی سایت شما از نظر سئو نسبت به پست‌های جدید از شرایط خوبی برخوردار نباشند. چرا که به مرور زمان دانش شما در این زمینه بیشتر شده است. اکنون که می‌دانید کلمات کلیدی اصلی مقاله شما در سیستم رتبه‌بندی گوگل در کجا قرار دارد، می‌توانید به صورت استراتژیک تر روی پست‌های قدیمی کار کنید. برای این کار اول باید اطمینان حاصل کنید که این کلمات کلیدی در مکان‌های برجسته مقاله مانند عنوان، توضیحات متا، برچسب عنوان، مقدمه (بند اول) و حداقل در یکی از عناوین اصلی وجود دارد. البته در این موارد زیاد حساسیت به خرج ندهید. چرا که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث می‌شود مقاله شما اسپم شود.

بهینه‌سازی تصاویر مطلب

بهینه‌سازی تصاویر مطلب به ۲ قسمت استفاده از تصاویر کم حجم و استفاده از زیرنویس‌ها، برچسب‌ و توضیحات برای هر عکس تقسیم می‌شود. همانطور که می‌دانید سرعت سایت یکی از سیگنال‌هایی است که گوگل برای رتبه‌بندی صفحات از آن استفاده می‌کند. تصاویر بزرگ و حجیم، صفحه شما را کندتر کرده و این موضوع منجر به تجربه بد کاربری می‌شود. بنابراین کاهش اندازه تصاویر، قبل از بارگذاری آنها در وبسایت‌های وردپرسی بسیار ضروری است.

در مرحله بعد باید شرح تصاویر، برچسب‌ها و توضیحات مربوط به هر تصویری را ویرایش کنید. این عوامل به شدت تحت نظر گوگل هستند. بنابراین حتما این نکته را برای به روزرسانی پست‌های قدیمی در نظر داشته باشید.

بهبود متن مقاله

هرچه روی یک پست بیشتر وقت بگذارید؛ بهتر می‌توانید مطلب را ویرایش کنید. با نوشتن مداوم و انتشار پست‌های زیاد، کم کم به یک وبلاگ‌نویس و نویسنده متبحر تبدیل خواهید شد. برای بهبود کیفیت مقالات خود از تجربیاتی که در طول سال‌های وبلاگ‌نویسی کسب کرده‌اید؛ استفاده کنید. ساختار نوشته شما باید واضح و متن اصلی منحصر به فرد و اصطلاحا یونیک باشد. خوانندگان شما قطعا بعد از مطالعه مطلبی که ساعت‌ها روی آن وقت صرف کرده‌اید؛ متوجه تفاوت شما با دیگر وبسایت‌ها خواهند شد و در نتیجه برای خواندن پست‌های وبلاگ شما بیشتر وقت می‌گذراند.

اگر مقاله اصلی شما بر اساس داده‌های قدیمی نوشته شده است، حتما اطلاعات آن را با وارد کردن داده‌های جدید ویرایش کنید. اگر اطلاعات جدیدی در مورد موضوع مقاله کشف شده است نیز آن را با ذکر تاریخ در مقاله ویرایش شده وارد کنید. اگر اطلاعات اضافی در مورد موضوع مطلب وجود دارد؛ آن را در مقاله خود درج کرده تا پست قدیمی شما جامع‌تر شود.

اضافه کردن لینک‌های داخلی

با اضافه کردن لینک داخلی به مطلب و برقراری ارتباط موثر بین پست‌های مختلف سایت می‌توانید به مقالات به روز شده خود کمک بیشتری کنید. در بین پست‌های وبلاگ خود جستجو کرده و تا جایی که منطقی است به مقاله  ویرایش شده لینک داخلی اضافه کنید. تا جای ممکن از مطالب مرتبط برای اضافه کردن لینک در متن اصلی مقاله‌ای که در حال ویرایشش هستید، استفاده کنید.

اکنون که می‌دانید برای بهبود سئوی سایت خود چطور باید مطالب را ویرایش کنید؛ بهتر است دست به کار شده و بخشی از ساعات کاری خود را به این موضوع اختصاص دهید. برای به روزرسانی بهتر مقاله ابتدا باید پست‌هایی که ارزش ویرایش را دارند شناسایی کرده، کلید واژه‌های اصلی مورد نظر در آن مقالات را تعیین کرده و سپس برای افزایش ترافیک و بهینه‌سازی سئو سایت، از روش‌های ذکر شده در بالا استفاده کنید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
4/5 - (1 امتیاز)
تاریخ انتشار: 18 اسفند, 1398
آخرین ویرایش: ۲۶ بهمن, ۱۳۹۸

خدمات سئو

سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت از جمله خدمات مهم دیاکوبین به کسب‌وکارهای آنلاین است. خدمات سئو در دیاکوبین بر اساس اصول سئوی ارگانیک انجام می‌شود. به این معنا که ما برای رشد بازدید و کسب رتبه وب‌سایت شما، هیچ عملی خلاف قوانین گوگل انجام نمی‌دهیم. به همین علت نیز امکان آسیب دیدن وب‌سایت شما وجود نداشته و رتبه‌های به دست آمده نیز دارای عمری طولانی‌تر و ثبات بیشتر هستند. البته این روش نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر و در نتیجه صبوری بیشتر کارفرما است. روال انجام کار در دپارتمان سئوی دیاکوبین به این شکل است که پس از بررسی وب‌سایت و خواسته‌های شما، پیشنهادی شامل روش انجام کار، زمان انجام و هزینه‌های آن برای شما ارسال می‌شود؛ و در صورت توافق طرفین کار بهینه‌سازی وب‌سایت شما آغاز می‌شود.

خدمات سئو
نظرات کاربران (0)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x