بهترین افزونه‌های سئو برای شما چه کار می‌کنند

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
بهترین افزونه‌های سئو برای شما چه کار می‌کنند

ما وردپرس را دوست داریم اما چرا؟ برای این که این سیستم مدیریت محتوا عملا کار ما را در بسیاری موارد راحت می‌کند. در سئو با بهترین افزونه‌های سئو ما را در بالا آمدن لینک مطلبمان در لیست جستجو‌های گوگل یاری می رساند؛ در بهبود سرعت با افزونه‌های شتاب دهنده سرعت ما را در مدیریت فایل‌های اضافه یاری می رساند و پروتکل هایی مانند ssl در ۳ ثانیه روی آن نصب می‌شود.

گاهی با دوستانم وقتی درباره وردپرس حرف می‌زنیم سعی می‌کنیم خیال پردازی کنیم زیرا بیشتر این خیال‌ها که به ذهن ما می‌رسد در بسیاری موارد واقعیت دارند. به این معنی که یک افزونه برای آن به صورت رایگان وجود دارد که می‌توانیم با آن به خیالمان جامه عمل بپوشانیم. از اوصاف بهشت همیشه گفته‌اند که خیال نعمت‌های بهشتیان به دست آنها می‌رسد. بله وردپرس بهشت وبمستران است.

حالا برای سئو سایت به چه چیز نیاز دارید یا بهتر است بگویم برای سئو سایت خود چه خیالاتی دارید. این واقعیتی است که شکست دادن سایت‌های وردپرسی در سئو کار بسیار دشواری است. آنها از بهینه سازی‌هایی بهره می‌برند که دیگر CMS ها کمتر از آنها استفاده می‌کنند. من در طول دوره کاریم با ۵، ۶ CMS کار کرده‌ام و چیزی که در پاراگراف بالا گفتم نه جملاتی اغراق آلود که حقیقتی با صراحتی پررنگ بود.

بهترین افزونه‌های سئو وردپرس بسیاری از کار‌های مربوط به سئو را به سرعت هرچه تمام انجام می‌دهند. البته باید بگویم که CMSهای دیگر هم قادر به انجام این وظایف هستند اما در بسیاری از موارد وظایفی که برای کار سئو سایت جنبه حیاتی دارند در CMS های دیگر به سختی یا با صرف زمانی بیشتر نسبت به وردپرس انجام می‌پذیرد. کاری که در وردپرس حدود ۲۰ دقیقه انجام می‌پذیرد در برخی از این CMS ها حدود یک هفته کاری زمان می‌برد.

البته ما از صاحبان سایت‌ها پول می‌گیریم که این کارها را برای آنها انجام دهیم. اما دنیای سئو،‌ دنیای رقابت است. شما باید سایت‌هایی را در رتبه بندی پشت سر بگذارید که هر کدام از آنها توانمندی‌های خاصی رقابتی برای سئو دارند. وقتی پای رقابت در هر کاری به میان می‌آید باید از همه چیز بهترین را داشته باشید و البته از همه رقبای خود یک قدم جلوتر باشید.

در رقابت آنچه همه دارند را داشته باش و یک چیز هم بیشتر داشته باش

یک راننده باید از نقطه a به نقطه b برسد و مسیری که برایش مشخص شده است راه بپیماید. شاید بگویید برای راننده نباید فرق کند که سوار چیست. همین قدر که راه برود و او را در مسیر نگذارد کافی است. اما من می‌گویم بستگی به راننده شما دارد اگر مایکل شوماخر را در روزگار قهرمانیش برای رانندگی استخدام کرده باشید. باید زیر پایش بجای یک پراید مدل ۸۰، یک ماشین فرمول یک بگذارید.

فکر کنم لزوم نصب و راه اندازی یک سایت با cms وردپرس یا سایتی که بتواند امکاناتی مشابه را برای شما فراهم کند دریافته‌اید.

در این مقاله سه‌تا از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس را به شما معرفی‌ می‌کنم.  بسیار مناسب برای وردپرس را به شما معرفی می‌کنم که با داشتن هر یک از این سه به راحتی می‌توانید از جلب ربات‌های گوگل به سایت خود مطمئن شوید. اما قبل ازاین که به این مورد بپردازم و افزونه‌های مورد تأیید دیاکوبین را به شما معرفی کنم باید یک نکته مهم را درباره سئو سایت با این افزونه‌های سئو سایت در وردپرس برای شما بازگو کنم.

آیا با نصب این افزونه‌ها به صورت جداگانه یا دسته جمعی روی سایت، مطالب سایت ما به سرعت به خط یک گوگل می‌رسد. این سوال را من به این صورت جواب می‌دهم که آیا با خرید صدها آچار و دریل و جعبه ابزار کسی مکانیک خودرو یا برق‌ کاری ماهر می‌شود. پاسخ منفی است. بهترین افزونه‌های سئو وردپرس تنها ابزارهای خوبی برای کار هستند کار کردن خود مرامی دیگر دارد کار علاوه بر ابزار به مهارت استفاده از آن ابزار نیز نیاز دارد.

افزونه یواست Yoast

اگر تا اینجای مقاله من حوصله شما سر رفته است و می‌خواهید می‌خواهید این صفحه را ببندید کمی صبر کنید و درباره این افزونه سئو کمی مطالعه کنید و بعد صفحه را ببندید . چون بهترین افزونه سئو که تا الان شناخته ام همین افزونه یواست است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افزونه سئویی که آن را به بهترین افزونه سئو بدل می‌کند این است که کار کردن با آن باید ساده باشد. هیچ نیازی به کد زدن در آن وجود نداشته باشد و از همه مهم‌تر بسیاری از کار‌ها را با یک بار تنظیم کردن به صورت خودکار انجام دهد.

بهترین افزونه‌های سئو

بهترین افزونه‌های سئو

در هنگام تولید محتوا یواست معیار‌های زیادی را برای نوشته شما می‌سنجد و به سادگی با یک نشانگر قرمز، زرد یا سبز به شما می‌گوید که این مطلب شما چقدر معیارهای سئو را رعایت کرده است. همین طور تصحیح url های شما را هم بر عهده می‌گیرد. در نسخه پولی می‌توانید تغییر مسیر آدرس‌های در کمترین زمان ممکن انجام دهید. همین طور ساختن سایت مپ و معرفی سایت به گوگل را نیز خودکار انجام می‌دهد. منظور از معرفی سایت به گوگل این است که ربات فراخوانی سایت را باز و به روز می‌کند. همین طور ابزار های دیگر سئو مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول را می‌توانید با یواست در سایت نصب کنید.

دیگر امکانات یواست عبارت اند از:

  • مدیریت تگ‌های متا
  • مدیریت پیشرفته اسکیما‌ها یا داده‌‌های ساختار یافته برای به دست آوردن ریچ استیپت‌ها یا نتایج غنی شده.
  • مدیریت و ساخت آدرس‌های بنیاد محتوا و کانونی برای مقاله‌های مهم
  • ساخت انواع پیش نمایش‌ها به صورت خودکار برای نشان دادن پیش نمایش مطلب شما در فهرست گوگل و شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک
  • توانایی بهینه سازی مطلب برای مترادف‌های کلمات کلیدی البته این در فارسی چندان خوب کار نمی‌کند.
  • کنترل کامل افزونه ووکامرسی و دیگر افزونه‌های فروشگاهی و خرده فروشی
  • پیشنهاد خودکار لینک‌های داخلی مطلوب برای مطلب شما

امکانات گسترده یواست در فارسی سبب شده است که آن به یکی از مهم‌ترین و بهترین افزونه‌های سئو فارسی زبانان بدل شود. البته نسخه پولی آن را بهتر است با یک کارت اعتباری بخرید. ولی نسخه های نال شده آن نیز در بازار افزونه‌های ایرانی موجود است.

این افزونه بسیار سریع حداقل ۴۰ روز یک بار آپدیت می‌شود و همین طور بیش از ۵ میلیون نصب در سراسر جهان داشته است که عددی بسیار بسیار بزرگ است.

رضایتمندی کاربران هم آنچنان است که ۵ ستاره رضایت را دریافته یا به عبارت دقیق دقیق ۴.۹ ستاره رضایت را دریافته است. جالب است بدانید در این نظرسنجی ۲۷۰۶۱ نفر شرکت جسته‌اند که ۲۵۵۵۴ به این افزونه سئو وردپرس رأی بالا یعنی ۵ ستاره داده‌اند.

افزونه All in One SEO Pack

دیگر افزونه‌ای که را که باید در لیست بهترین افزونه‌های سئو سایت وردپرس قرار دهیم افزونه All in One SEO Pack یا پک همه چیز برای سئو وردپرس است

این افزونه بیش از دو میلیون نصب داشته ولی حدود ۴۹۰ نظر درباره آن ثبت شده که خود می‌تواند جای سوال باشد. از این میان هم حدود نیمی از نظر‌ها ۵ ستاره هستند. این آمار در برابر یوست عملا حد مایل به صفر حساب می‌شود.

بهترین افزونه‌های سئو

بهترین افزونه‌های سئو

All in One SEO Pack امکانات زیادی دارد و سایت را علاوه بر گوگل برای بینگ‌ هم بهینه سازی می‌کند نقشه سایت را برای فراخوانی هر دو موتور جستجو بهینه سازی می‌کند؛ سایت را برای برگه‌های شتاب یافته موبایلی یا AMP بهینه سازی می‌کند. گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها را از گوگل دریافت می‌کند. و بر اساس پوشه‌های اصلی سایت تغییر مسیر‌های سایت را انجام می‌دهد.

اما امکانات سئو one page آن چندان مانند یوست کامل نیست.

دیگر امکانات All in One SEO Pack عبارت‌اند از

  • برقراری با دیگر پلاگین‌ها از طریق API درون برنامه‌ای
  • هماهنگی کامل با PHP نسخه ۷
  • ایجاد خودکار و دستی متا تگ‌ها
  • امنیت ارتقا یافته
  • قابلیت پشتیبانی از پلاگین ووکامرس برای تجارت الکترونیک
  • تغییر خودکار سایت مپ برای بینگ و گوگل
  • معرفی تصاویر به گوگل و بینگ در xml جداگانه برای سایت مپ به گوگل و بینگ

یکی از بدترین کار‌هایی که در نوشتن مقالات وبی نصیب من می‌شود مقالاتی است که باید در آن دو یا چند چیز را با هم مقایسه کنم من همیشه از زیر بار این دسته از کارها درمی‌روم. این که All in One SEO Pack یا سئو یاست است یا برعکس هیچ جواب درست ندارد. البته گزارش‌ها منفی برای All in One SEO Pack در سایت وردپرس و انجمن‌های گفتگو بیشتر است. این موضوعی است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اما شما باید نیاز خود را ببینید. این واقعیت است که بهرینه سازی صفحات AMP موضوعی است که All in One SEO Pack روی آن تمرکز بیشتری دارد. حال آن که امکانات فارسی یوست بسیار خوب است. جالب آن که برخی از امکانات آن روی فارسی فعال است که هنوز گوگل آنها را نه برای فارسی و نه برای دیگر زبان‌های خاورمیانه لحاظ نمی‌کند.

برای این که این مقایسه را در انتخاب بهترین افزونه‌ها سئو کوتاه کنم شما را با انتخاب یکی از این دو افزونه تنها می‌گذارم و به یک افزونه مهم دیگر می‌پردازم که امکانات آن را نه سئو یواست دارد نه All in One SEO Pack .

افزونه کش لایت‌اسپید litespeed cache

در چند آپدیت گوگل موضوع سرعت سایت به شدت اهمیت یافته است و سایت‌هایی که با سرعت بالاتری مطالب خود را در اختیار کاربران قرار دهند رتبه‌های بهتری را به دست می‌آورند. این به این معنی نیست که سرعت را درست کنیم و دیگر خیالی از چیزی نداشته باشیم. سئو هیچ وقت یک موضوع تک‌بعدی نبوده و نیست و نخواهد بود. اما اهمیت سرعت این چند وقت بیشتر شده است.

از این رو برای این که بهترین نتایج را در سایت خود بگیرم علاوه بر محتوا، لینک‌سازی داخلی و خارجی، تجربه کاربری، تکنولوژی سایت هم مهم است و یکی از آن چیز‌هایی که تأثیر ویژه‌ای روی تجربه کاربری و تکنولوژی سایت دارد سرعت ارائه مطالب به کاربران است.

لایت اسپید کش یک افزونه برای بهبود سرعت است که حدود هشتصد هزار نصب فعال دارد.

اطلاعات کش شده در سایت را با این افزونه به خوبی هر چه تمام می‌توانید مدیریت کنید و همین طور فایل‌های حجیمی مانند جاوا استکریپ‌ها، CSS ها را با این افزونه فشرده سازی کنید.

بهترین افزونه‌های سئو

بهترین افزونه‌های سئو

لیست بهینه سازی‌‌های لایت اسپید کش را می‌توانید در صفحه آن در فروشگاه وردپرس بخوانید.

بهترین افزونه‌های وردپرس می‌توانست لیستی دوازده یا چهل‌تایی داشته باشد. اما پر کردن مقاله با مطالب به دردنخور چندان جالب نیست. کسانی که به دنبال بهترین افزونه‌های وردپرس می‌گردند این را می‌خواهند که یک مطلب افزونه را خوب بشناسند و به زنجیره‌ای از نقد‌های مثبت و منفی برای آن دست یابند. از این رو میان یواست یا All In One Seo Pack یکی را انتخاب کنید. اگر سایت شما محتوا محور و مجله‌ای است حتما یواست را برگزینید و اگر سایت شما در نسخه amp بازدید‌های بالایی دارد به سراغ All In One Seo Pack بروید. در هر حال لایت اسپید را نصب کنید و از آن کاملا استفاده کنید. و باز هم می‌گویم نصب ابزار به معنی موفقیت نیست.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ انتشار: 18 بهمن, 1398
آخرین ویرایش: ۲۰ بهمن, ۱۳۹۸
منبع: diacobin
      اشتراک گذاری

    تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

    خدمات سئو

    سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت از جمله خدمات مهم دیاکوبین به کسب‌وکارهای آنلاین است. خدمات سئو در دیاکوبین بر اساس اصول سئوی ارگانیک انجام می‌شود. به این معنا که ما برای رشد بازدید و کسب رتبه وب‌سایت شما، هیچ عملی خلاف قوانین گوگل انجام نمی‌دهیم. به همین علت نیز امکان آسیب دیدن وب‌سایت شما وجود نداشته و رتبه‌های به دست آمده نیز دارای عمری طولانی‌تر و ثبات بیشتر هستند. البته این روش نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر و در نتیجه صبوری بیشتر کارفرما است. روال انجام کار در دپارتمان سئوی دیاکوبین به این شکل است که پس از بررسی وب‌سایت و خواسته‌های شما، پیشنهادی شامل روش انجام کار، زمان انجام و هزینه‌های آن برای شما ارسال می‌شود؛ و در صورت توافق طرفین کار بهینه‌سازی وب‌سایت شما آغاز می‌شود.

    خدمات سئو
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x