آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

در این مقاله یکی از متداول‌ترین پرسش‌های شما را برای راه اندازی گوگل سرچ کنسول سایت را پاسخ می‌گویم. وجود این ابزار برای سئوی سایت به شدت لازم است و این اولین قدم برای راه اندازی گوگل سرچ کنسول است شما اول باید این ابزار را درست نصب کنید. این که چگونه به ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول بپردازیم. سایت شما به هر زبان و برای هر سی ام اسی نوشته شده باشد می‌تواند گوگل سرچ کنسول را بپذیرد. گوگل سرچ کنسول به گونه‌ای طراحی شده است که با کوتاه ترین کد‌ها سایت شما را شناسایی می‌کند و عملا هیچ باز کدی اضافه‌ای را به سایت شما تحمیل نمی‌کند.

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول با رفتن به صفحه اول آن آغاز می شود شما در اولین قدم باید انتخاب کنید که سایت خود را از طریق دامین آن به گوگل معرفی می‌کنید یا از طریق آدرس‌های آن در این صفحه شما دو گزینه را پیش روی خود دارید.

در روش اول یعنی معرفی سایت شما یک کد را وارد بخش dns سایت خود می‌کنید. به عبارتی به گوگل اجازه می دهید با شناخت dns‌ سایت مالکیت شما بر این دامین را بشناسد. این روش اندکی اما در روش URL prefix شما همه پریفیکس‌های آدرس خود را به گوگل سرچ کنسول معرفی می‌کنید.

URL prefix پروتوکل‌هایی‌هایی هستند که آدرس شما با‌ آن شروع می‌شود مانند http  یا www یا https اگر شما در مرحله راه اندازی سایت به احتمال زیاد سایت  همه این پریفیکس‌ها را روی https ریدایرکت یا پارک کرده‌اید. لازم نیست همه پریفیکس‌های سایت خود را در این روش وارد کنید فقط دامنه با پریفیکس اصلی آن که حتما توصیه می‌کنم پروتکل https را انتخاب کنید. البته اگر سایت شما از چند پروتکل پشتیبانی می‌کند لازم است تک تک آنها را وارد گوگل سرچ کننسول کنید و مراحلی را که در ادامه توضیح می دهم را یک به یک برای همه آنها انجام دهید اما توصیه اصلی من این است که جتما تمام پروتوکل‌ها را به https ریدایرکت کنید و از همان ابتدا از این پروتکل استفاده کنید.

حالا گوگل یک فایل بسیار سبک html به شما می‌دهد که باید آن را در پوشه public_html پنل هاست خود کپی کنید. بعد از این کار حدود دو هفته زمان نیاز دارد که سایت شما را تأیید کند. شاید این مدت زمان برای شما کمی زیاد باشد و اما کم خطا ترین رو ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول به حساب می‌آید. بعد از آنکه فایل را در public_html  کپی کردید به گوگل سرچ کنسول برگردید و دکمه verify  بزنید.

روش دوم ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

روش دوم ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول روشی است که شما در آن به گوگل ثابت می‌کنید مالک یک دامنه اید در این روش یک تگ html را در هدر سایت خود باید نصب کنید این روش امکان خطا دادن آن زیاد است ابتدا باید در قسمت dns دایرکت ادمین یا سی پنل خود یک txt اضافه کنید

به بخش مدیریت dns بروید و سپس روی دامنه فعال خود کلیک کنید و در بخش txt record تگ  html گوگل را وارد کنید.  و verify  کنید.

بعد از verify احتمالا از شما خطای قبول نشدن را می‌گیرد به گوگل سرچ کنسول زمان بدهید تا به dns شما رجوع کند و این آن را چک کند حدود ۴۸ ساعت طول می کشد.

البته وقتی از cdn‌ استفاده می‌کنید باید تگ html را در dns معرفی شده cdn کپی کنید.

توصیه اصلی من این است که حتما از روش اول استفاده کنید. زیرا امکان دارد dns شما را گوگل نشناسد و یا برای آن مشکلی پیش بیاید همین طور با عوض شدن آدرس‌های cdn این امکان وجود دارد که سایت شما از دسترس گوگل سرچ کنسول خارج شود.

اما وقتی از روش پریفیکس‌ها برای معرفی سایت استفاده می‌کنید این مشکل دیگر پیش نمی آید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ انتشار: 30 دی, 1398
آخرین ویرایش: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۸
منبع: diacobin
      اشتراک گذاری

    تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

    خدمات سئو

    سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت از جمله خدمات مهم دیاکوبین به کسب‌وکارهای آنلاین است. خدمات سئو در دیاکوبین بر اساس اصول سئوی ارگانیک انجام می‌شود. به این معنا که ما برای رشد بازدید و کسب رتبه وب‌سایت شما، هیچ عملی خلاف قوانین گوگل انجام نمی‌دهیم. به همین علت نیز امکان آسیب دیدن وب‌سایت شما وجود نداشته و رتبه‌های به دست آمده نیز دارای عمری طولانی‌تر و ثبات بیشتر هستند. البته این روش نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر و در نتیجه صبوری بیشتر کارفرما است. روال انجام کار در دپارتمان سئوی دیاکوبین به این شکل است که پس از بررسی وب‌سایت و خواسته‌های شما، پیشنهادی شامل روش انجام کار، زمان انجام و هزینه‌های آن برای شما ارسال می‌شود؛ و در صورت توافق طرفین کار بهینه‌سازی وب‌سایت شما آغاز می‌شود.

    خدمات سئو
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x