۵ راهکار حضور مؤثر در لینکدین با این روش‌ها حرفه‌ای باشید و حرفه‌ای دیده شوید

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
۵ راهکار حضور مؤثر در لینکدین با این روش‌ها حرفه‌ای باشید و حرفه‌ای دیده شوید

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای کسب و کار است شما در آن می‌توانید با صاحبان کسب و کار و نیروهای حرفه‌ای در بیشتر کسب و کار‌های دنیای مجازی و فیزیکی ارتباط داشته باشید. می‌توانید به راحتی و بی آن که پشت در اتاق مدیرعامل یک شرکت بزرگ بمانید برای او پیام بفرستید و درباره محصول یک شکرت نظر دهید. حضور مؤثر در لینکدین برای هر کسی که می‌خواهد در کسب و کارش حرفه‌ای شود بسیار مهم است. من و همکار عزیزم هنگامه شیرازیان دو مقاله در دیاکوبین درباره لینکدین نوشته و ترجمه کرده‌ایم. اگر تا به حال این دو مقاله را نخوانده‌اید لطفا ابتدا مقاله : همه چیز درباره لینکدین از مبتدی تا حرفه‌ای تنها در ۹ گام ساده!  را بخوانید و بعد هم سری به مقاله بسیار با کیفیت هنگامه بزنید با عنوان: همه چیز درباره بازاریابی در لینکدین. این دو مقاله به شما کمک می‌کند تا مطالب ما را درباره حضور مؤثر در لینکدین را به خوبی دریابید.

من قصد ندارم در این مقاله تمام حرف‌هایی که در این دو مقاله گفته‌ایم را دوباره و به زبانی دیگر توضیح دهم. اما مشابهت‌هایی بین چیز‌هایی که در این مقاله می‌خوانید با دیگر مطالب ما می‌توانید به دست آورید که البته برای من اجتناب ناپذیر بوده است. اما حضور مؤثر در لینکدین از کجا شروع می‌شود این ۵ نکته را لطفا رعایت کنید.

۱. مناسب فضا رفتار کنید

در لینکدین شما یک فرد حرفه‌ای در کار هستید. پس باید مناسب شخصیت خود رفتار کنید. سعی کنید به زبان رسمی صحبت کنید همان طور که با رئیس خود صحبت می‌کنید. البته ریا نکنید. اگر در محیط کاری شوخ و بذله‌گو هستید این جا هم همان طور باشید. ولی یک “نباید” را خط قرمز خود قرار دهید. این موضوع کمی به فضای مجازی این روز‌های ما مربوط می‌شود.

به هیچ وجه من‌الوجوه رفتار ناشایست از خود نه اینجا  نه هیچ جای دیگر نشان ندهید.

در برخورد خود محترم باشید. این به آن معنی نیست که با نظر کسی مخالفت نکنید؛ اما این کار را در کمال احترام انجام دهید. اتفاقا اظهار نظر در مسائلی که به حوزه تخصصی شما مربوط می‌شود، می‌تواند به شدت به حضور مؤثر در لینکدین شما کمک کند.

درباره اظهار نظر هم تا می‌توانید مستند و قوی حرف بزنید. لینکدین توانایی کم نظیری در لینک دهی و هشتگ گذاری دارد حتما در نظراتتان به مستندات خود لینک بدهید.

حضور مؤثر در لینکدین

حضور مؤثر در لینکدین

۲. کپی کردن هنر نیست

این که ما امروز کلیپی انگیزشی دیده‌ایم آن را دانلود کرده‌ایم و دوباره در لینکدین باز نشر می‌دهیم هنر نکرده‌ایم. این حضوری معمول در لینکدین است مانند تمام حضورهای بی‌اثر ما در تمام شبکه‌های اجتماعی. حضور بی اثر مانند، تمام سلام صبح بخیر‌‌هایی که در گروه‌های تلگرامی پست می‌کنیم؛ مانند تمام ابیات مولوی و حافظ و سایه‌ای جملات علی شریعتی که در استوری اینستاگرام خود می‌گذاریم و تمام ریتویت‌های توییتر فقط شما را به یک اسپمر یا “بی‌محتوا نویس بدل” می‌کند. درباره تقابل محتوا و اسپم لطفا جلسه ۱ از درس ۱ آکادمی آموزش تولید محتوای دیاکوبین با عنوان محتوا چیست و چرا محتوا را بخوانید.

اما حضور مؤثر در لینکدین چیست. این است که شما محتوایی مخصوص خود و در عین حال قوی تولید کنید. محتوای شما مخصوص شما است و آدم‌هایی که با شما هم فکر و هم داستان‌اند را جذب می‌کند. لینکدین بر اساس لایک و کامنت‌هایی که افراد در حلقه شما روی مطالبتان انجام می‌دهند مطالب را به حلقه‌های بعدی نشان می‌دهد.

مثلا من درباره محتوا و آکادمی تولید محتوایی که در دیاکوبین نوشته‌ام مطلبی را در بخش مقالات لینکدین می‌نویسم رئیس من آن را می‌بیند و لایک می‌کند. رئیس من حدود ۸۰۰ نفر در حلقه خود دارد و آنها این را می‌بینند حال اگر از این ۸۰۰ نفر یکی روی مطلب من کامنتی بگذارد یا لایک کند این مورد برای حلقه او نیز نمایش داده می‌شود. البته لینکدین مطلب تکراری را کمتر به افراد نشان می‌دهد اما این موضوع در لینکدین زیاد است که مطلبی را از چند نفر یکجا مشاهده کنید.

حضور مؤثر در لینکدین

حضور مؤثر در لینکدین

۳. اعتبار بدهید

همکاران شما چه در شغل قبلی و چه در شغل فعلی یا آنان که با شرکت شما خداحافظی کرده‌اند کسانی هستند که در لینکدین باید آنها را پیگیری کنید. حال اگر یکی از این همکاران از کار و کسب خود گفت و شما با نظرات او موافق بودید، حتما نظرات او را تأیید کنید. اگر نقد منصفانه‌ای هم دارید بگویید. این با تعریف کردن‌های توخالی خیلی فرق دارد. اعتبار بخشیدن به افرادی که با شما همکار بوده‌اند و یا همکاری می‌کنند اعتبار بخشیدن به خود شماست.

حضور مؤثر در لینکدین فقط گفتن از خود نیست ساختن یک جامعه حرفه‌ای است.

۴. حضور مؤثر شما در لینکدین به رفتار مؤثرتان بستگی دارد

عکس‌های تولدتان را بگذارید برای اینستاگرام؛ دردل‌های عاشقانه در گروه خسته‌های تلگرام لانچ کنید؛ بحث سیاسی پرحرارت خود را برای توییتر با منتقدان بسیار با ادبش ذخیره کنید و در لینکدین فقط درباره کار حرف بزنید. هر لایک یا هر کامنت شما دیده می‌شود و ارزش دارد. من افراد بسیاری را فقط به خاطر آن که پست‌های نامربوط اکانتی خاص را لایک می‌کردند، از حلقه نچندان پرتعداد خود حذف کرده‌ام. همین طور بسیاری از اکانت‌ها را بی‌رحمانه مسدود کرده‌ام. البته یکی دو پست در تسلیت یک اتفاق یا شادباش یک جشن ملی می‌تواند خوب باشد. اما نه همه اتفاقات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، احساسی که پیرامون ما و در تقویم قرار دارند و رخ می‌دهند را در لینکدین خود منعکس کنیم.

۵. پیگیرانه خوب باشید

در هر شبکه اجتماعی اگر پیگیرانه محتوای خوب تولید کنید، حضوری پررنگ و مؤثر خواهید داشت، در این موضوع شک نکنید. البته ماندن و خواندن و نوشتن، وقت گذاشتن هم می‌خواهد. شخصیت شما و توانایی‌های شما هیچ وقت از پس خاموشیتان هویدا نمی‌شود.

پس لطفا پیگیر و پرمحتوا باشید. در این کار داستان گویی را فراموش نکنید، فکر کنید برای همسری صبور و مشتاق به فعالیت‌های کاریتان، از کار و زندگیان می‌گویید. این سبب می‌شود همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید. به اتفاقات حرفه‌ای خود حساس باشید گاهی شرکت در یک کنفرانس یا یک ایونت می‌تواند برای شما از صد‌ها عزلت نشینی بهتر باشد.

من تا کنون در لینکدین حضور چندان مؤثری نداشته‌ام. اما دوستانی دارم که در این راه بسیار موفق بوده‌اند. این مقاله برگرفته از رفتار جمیع این عزیزان است. امیدوارم شما هم از آن استفاده کنید از تجربیات خود درباره حضور مؤثر در لینکدین بگویید. بی‌صبرانه منتظر شنیدن آنها هستم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ انتشار: 15 بهمن, 1398
آخرین ویرایش: ۱ اسفند, ۱۳۹۸
منبع: diacobin
      اشتراک گذاری

    تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x