راه اندازی فروشگاه آنلاین با وردپرس

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
راه اندازی فروشگاه آنلاین با وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکانات زیادی را در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌دهد و یکی از آنها راه اندازی فروشگاه آنلاین است. ایجاد فروشگاه آنلاین به شما کمک می‌کند، دامنه فروش خود را گسترش دهید و افراد بیشتری با محصولات شما آشنا شوند. انواع مختلف فروشگاه را می‌توانید با استفاده از ووکامرس بسازید و محصولات فیزیکی و یا مجازی را در سایت خود بفروشید.

در صورتی که شما کسب‌وکاری دارید و تصمیم به گسترش آن دارید، یا زمانی که تنها می‌خواهید از طریق اینترنت اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار خود کنید، وردپرس با استفاده از افزونه ووکامرس می‌تواند به شما کمک کند. در ابتدا باید یک نام برای فروشگاه خود انتخاب کنید و دامین ثبت کنید. بعد از آن نوبت به انتخاب یک هاست مناسب است. برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین کوچک و متوسط با استفاده از وردپرس و ووکامرس، نیازی نیست هزینه بالایی را در نظر بگیرید.

یکی از مزایای طراحی سایت فروشگاهی آنلاین، امکان فروش محصولات در تمامی ساعات شبانه روز است. مشتریان شما در هر جایی و در تمامی روزهای سال، امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت. از دیگر مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی توسط وردپرس و ووکامرس این است که بدون کد نویسی شما قادر خواهید بود تا یک فروشگاه اینترنتی کامل ایجاد کنید.

نصب وردپرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

بعد از تهیه هاست و انتخاب دامین، نوبت به نصب وردپرس بر روی هاست می‌رسد. فایل فشرده شده وردپرس را از سایت اصلی آن دانلود کرده و بر روی هاست خود آپلود کنید. به طور کلی دو نوع کنترل پنل هاست در بین سایت‌ها رواج بیشتری دارند که به نام‌های دایرکت ادمین و سی پنل شناخته می‌شوند. در مقاله‌های آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین و آموزش نصب وردپرس در سی پنل توضیحات کاملی را می‌توانید مطالعه کنید.

بعد از نصب وردپرس نوبت به نصب افزونه ووکامرس می‌رسد. نسخه رایگان آن را می‌توانید از مخزن وردپرس بر روی سایت خود نصب کنید. ووکامرس دارای تم‌های رایگان و پولی مختلفی است که برای فروشگاه آنلاین خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که اطلاعاتی که کاربر در سایت وارد می‌کند، مانند شماره و رمز کارت، باید به صورت ایمن به هاست منتقل شوند که با استفاده از گواهینامه SSl این کار انجام می‌شود.

گواهینامه SSl اطلاعات ارسالی از کاربر را رمزگذاری می‌کند. این کار باعث می‌شود، هکرها نتوانند از این اطلاعات سوء استفاده کنند. موتورهای جستجو، سایت‌هایی که دارای گواهینامه SSl هستند را در رتبه بالاتری قرار می‌دهند.

نصب وردپرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

نصب وردپرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

امکانات و مزایای ووکامرس

ووکامرس امکانات مختلف برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از آن محصولات فیزیکی و یا محصولات دانلودی را بفروشید. ووکامرس با زبان فارسی سازگار است و می‌توانید آن را به درگاه‌های بانکی مختلف متصل کنید. این افزونه به شما امکان دسته‌بندی، برچسب‌گذاری و تگ‌گذاری حرفه‌ای محصولات را می‌دهد و به صورت گروهی کالاهایی را می‌توانید شامل تخفیف قرار دهید. البته برای هر کالایی می‌توانید در مواقع خاص، تخفیف در نظر بگیرید.

در ووکامرس در مورد روش‌های حمل محصول نیز پیش‌بینی‌هایی شده است، تا شما بتوانید به راحتی روش مناسب محصولات خود را انتخاب کنید. هر مشتری و کاربری که در سایت برای خرید ثبت نام می‌کند، در ووکامرس برای آن فرد پروفایلی ایجاد می‌شود که می‌توان از آن برای ایمیل مارکتینگ استفاده کرد و فروش محصولات را افزایش داد.

یکی از مواردی که بازدیدکنندگان سایت را ترغیب به خرید می‌کند، مشاهده امتیاز داده شده به محصول توسط کاربران و خریداران است. دیدگاه‌های افرادی که از محصول استفاده می‌کنند هم باعث تشویق به خرید محصول می‌شود که در فروشگاهی که شما با ووکامرس می‌سازید، این کار آسان است.

می‌توانید به راحتی محصولات را مدیریت کرده و در صورت کم شدن موجودی، نسبت به تهیه آنها اقدام کنید. مشتریان می‌توانند بنا به رنج قیمت و یا دسته‌بندی، محصولات را انتخاب کنند. با این افزونه شما می‌توانید گزارش دقیق و زمان‌بندی شده از فروش داشته باشید و نسبت به آن تصمیم‌گیری کنید.

برای معرفی بهتر محصول، شما باید تصاویر مختلفی از آن را در فروشگاه خود قرار دهید. این تصاویر ممکن است از جوانب مختلف آن باشد و یا رنگ‌های مختلف محصول را بخواهید به مشتریان نمایش دهید که ووکامرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ

یکی از کارهایی که باعث فروش بیشتر می‌شود، ایمیل مارکتینگ است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ، شما می‌توانید محصولات جدید را به مشتریان معرفی کنید و یا ویژگی‌های یک محصول مشخص را بیان کنید. این کار باعث افزایش فروش خواهد شد و در موفقیت فروشگاه شما نقش مهمی خواهد داشت. راه اندازی فروشگاه آنلاین و استفاده از قابلیت ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که با روش‌های مختلف بازاریابی و بهینه سازی سایت، گسترش فروش خود را به خوبی انجام دهید.

افزودن امکانات اضافه به ووکامرس

ووکامرس امکانات مختلفی را برای ایجاد فروشگاه در اختیار شما قرار می‌دهد. در برخی از مواقع شما نیاز به یک ویژگی منحصربه‌فرد برای فروشگاه خود دارید، به راحتی می‌توانید با نصب افزونه‌ای این کار را انجام دهید. به خاطر گستردگی استفاده از ووکامرس در سایت‌های مختلف، برای شرایط ویژه افزونه‌های مختلفی را می‌توانید برای آن پیدا کنید که در میان آنها افزونه‌های رایگان هم وجود دارند.

ووکامرس به خاطر گستردگی استفاده، دارای قالب‌های مختلفی هم هست. شما بعد از نصب وردپرس، نیاز دارید تا قالبی هم که از ووکامرس پشتیبانی می‌کند برای سایت خود انتخاب کنید. می‌توان از قالب‌های پولی و یا رایگان استفاده کرد و فروشگاه را با استفاده از آن ساخت. اضافه کردن امکانات مختلف به ووکامرس، آسان انجام می‌شود.

تفاوت ووکامرس و کد نویسی اختصاصی

تفاوت ووکامرس و کد نویسی اختصاصی

تفاوت راه اندازی فروشگاه آنلاین با ووکامرس و کد نویسی اختصاصی

اگر شما فروشگاه اینترنتی خود را با استفاده از ووکامرس راه اندازی کنید، هزینه آن بسیار پایین‌تر از کد نویسی اختصاصی خواهد بود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس و ووکامرس در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود. این سیستم مدیریت محتوا سازگار با موتورهای جستجو بوده و از سال ۲۰۰۳ تا به امروز تغییراتی کرده و خطاها و مشکلات امنیتی آن تا حد زیادی برطرف شده است.

کدهای این سیستم مدیریت محتوا برای کاربر و موتورهای جستجو بهینه شده‌اند و برای هر مشکلی به راحتی می‌توان با یک جستجوی ساده، راه‌حل مناسب پیدا کرد. اگر از این سیستم‌ها استفاده کنید، نیازی نیست برای هر ویژگی اضافه، هزینه زیادی را پرداخت کنید. راه اندازی فروشگاه آنلاین با استفاده از ووکامرس برای فروشگاه‌های کوچک و متوسط بهترین گزینه است و نیازی نیست در قدم اول مبالغ زیادی را صرف این کار کنید.

ایجاد یک فروشگاه آنلاین با استفاده از کد نویسی اختصاصی، نیاز به زمان طولانی و هزینه کردن مبالغ زیاد دارد. بعد از ساخت فروشگاه، شما زمانی را نیاز دارید تا آن را تست کرده و خطاهای احتمالی را برطرف کنید. زمانی که شما برای فروشگاه خود کد نویسی اخصاصی داشته باشید، اگر به ویژگی خاصی نیاز باشد، باید آن را کد نویسی کنید که علاوه بر زمان‌بر بودن مراحل کار، امکان خطا در دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف وجود خواهد داشت.

توسعه دهندگان وردپرس با گذشت زمان موارد امنیتی مختلفی را شناسایی می‌کنند و با آپدیت‌های مختلف آنها را برطرف می‌کنند بدون این که مدیران سایت هزینه‌ای را پرداخت کنند. اما اگر سایت شما کد نویسی اختصاصی داشته باشد، برای هر تغییری باید هزینه پرداخت کنید. به طور کلی در ابتدا نیازی نیست هزینه زیادی برای فروشگاه خود خرج کنید و به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید بدون دانستن کد نویسی یک فروشگاه ایجاد کرده و کسب‌‌وکار جدیدی راه اندازی کنید.

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

برای این که فروشگاه اینترنتی شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، شما باید مواردی را رعایت کنید. در مرحله اول زمانی که محصولی را در سایت قرار می‌دهید، توضیحاتی کامل برای آن در نظر بگیرید و محصول را به خوبی معرفی کرده و سعی کنید مشتری را راغب به خرید کنید.

برای محصولات، امکان امتیاز‌دهی در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند به محصولاتی که ارائه می‌دهید، امتیاز دهند. اگر محصولات کیفیت خوب و قیمت مناسبی داشته باشند، امتیاز بالاتری خواهند گرفت و افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، تمایل بیشتری خواهند داشت که آن را تهیه کنند.

اگر برای معرفی محصولات، می‌توانید ویدیو و یا اینفوگرافی تهیه کنید، آنها را در قسمت معرفی محصول قرار دهید تا زمان حضور کاربر در سایت شما بالا رود و بتوانید در نتایج موتورهای جستجو در رده بالاتری قرار بگیرید. برای تعامل بیشتر کاربران با سایت، می‌توانید قسمت نقد و بررسی برای محصول در سایت داشته باشید. اگر محصول شما باکیفیت باشد، قسمت نظرات، کمک زیادی به افزایش فروش شما خواهد کرد.

داشتن برگه مقالات هم می‌تواند کمک زیای به بالا رفتن رتبه سایت کند. درباره محصولات و طرز استفاده و مزایای آنها مقالاتی را در سایت قرار دهید و در آنها به دیگر مقالات و یا محصولات لینک دهید و در انتها دکمه‌ای برای انتقال کاربر به صفحه محصول در نظر بگیرید. با این کار اگر بازدید کننده سایت تمایل به خرید محصول شما را پیدا کرد، به راحتی می‌تواند آن را تهیه کند.

در زمان‌های مشخص و یا در رویدادهای مختلف، برای محصولات خود تخفیف بگذارید. این کار باعث می‌شود کاربران بیشتر به سایت شما مراجعه کنند تا از تاریخ تخفیفات مطلع شوند. اگر سایت شما محصولات فیزیکی ارائه می‌دهد، می‌توانید امکان حمل رایگان را برای آنها در نظر بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ انتشار: 12 آبان, 1398
آخرین ویرایش: ۳۰ مرداد, ۱۳۹۸
منبع: دیاکوبین
      اشتراک گذاری

    علاقه‌مند به یادگیری سئو و طراحی سایت هستم. خوشحال می‌شم از نظرات و دیدگاه‌های شما نکات جدیدی یاد بگیرم و اطلاعات خودم و با شما به اشتراک بگذارم

    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x