آشنایی با انواع روش‌های بازاریابی آنلاین

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
آشنایی با انواع روش‌های بازاریابی آنلاین

از آنجایی که افراد به طور فزاینده‌ای وقت خود را در مقابل صفحه نمایش صرف می‌کنند، بازاریابی آنلاین با روش موثری که دارد به مهمترین ابزار برای دستیابی به مشتری تبدیل شده است. بازاریابی آنلاین همه نوع کاربران دستگاه‌های الکترونیک از کامپیوترهای رومیزی تا گوشی‌های هوشمند را مورد هدف قرار می‌دهد. شما برای این که بتوانید کسب و کار خود را به طور آنلاین با موفقیت تبلیغ کنید و مخاطبان را جذب کنید، باید از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

برای داشتن مشاوره دیجیتال مارکتینگ و انجام بازاریابی آنلاین در حوزه برند خودتان می‌توانید با ما تماس بگیرید. شماره‌های ما در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.

این روزها، اگر می‌خواهید به پیشرفت شایسته‌ای دست پیدا کنید فقط داشتن وب سایت کافی نیست. همچنین باید تا حد امکان در تعداد زیادی از پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال، از موتورهای جستجو گرفته تا سایتهای رسانه‌های اجتماعی و گوشیهای هوشمند قابل مشاهده باشید. برای اینکه بتوانید کسب و کار موفقی را ایجاد کنید و در بین جمعیت متمایز شوید، به یک استراتژی دیجیتال پیچیده بر اساس مطالعه کاملی از بازار، تحلیل عمقی کسب و کار و بازخوردهای دائمی نیاز دارید.

۱۰ نوع برتر بازاریابی آنلاین

در حالت ایده آل، شما نیاز به استفاده از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال دارید تا بتوانید از طریق کانالهای مختلف به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. در این مقاله، ما فراوان ترین نوع بازاریابی آنلایندر زمان خود را جمع آوری کرده‌ایم که می‌تواند به شما در دستیابی به بیشترین میزان موفقیت کمک کند.

این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • بهینه سازی موتور جستجو SEO))
  • بازاریابی موتور جستجو SEM))
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی SMM))
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی صفحه فرود
  • بازاریابی با تلفن همراه
  • بازاریابی رابطه‌ای
  • بازاریابی ویروسی

۱. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) احتمالاً اولین چیزی است که وقتی افراد در مورد انواع مختلف بازاریابی آنلاین فکر می‌کنند به ذهنشان می‌رسد. کسب و کارهای آنلاین به لطف Google، Bing، Yahoo و سایر موتورهای جستجو دایر هستند. اگر در حال انجام SEO هستید، به درستی می‌توانید ترافیک اساسی قابل توجهی را برای وب سایت خود ایجاد کنید. هدف از SEO بهینه سازی محتوا است به گونه‌ای است که آن در بین اولین نتایج در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شود.

روش‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رتبه بالاتری در SERP داشته باشید، مثل ایجاد ترکیبی از لینکهای ورودی و خروجی یا بهینه سازی محتوا برای واژگان کلیدی خاص. احتمالاً، سخت‌ترین چیز در مورد SEO این است که تغییرات الگوریتمهای موتور جستجو را بطور مداوم دنبال کنید و بر آن اساس استراتژی و روشهای خود را به روز کنید. SEO برای هر وب سایتی لازم است، زیرا این روزها همه کسب و کارها به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو می‌پردازند. بنابراین، بدون انجام SEO، رقابتی ماندن در یک بازار، اساساً غیرممکن می‌شود.

۲. بازاریابی موتور جستجو SEM))

SEO تنها راه برای افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجو نیست. بازاریابی موتور جستجو  (SEM)  این امکان را فراهم می‌آورد که یک محصول را در موتورهای جستجو تبلیغ کنید و آن را در بین نتایج جستجوی پولی نمایش دهید. موتورهای جستجو معمولاً نتایج پولی را بالای نتایج اصلی در SERPs نمایش می‌دهند. آن‌ها تقریباً مشابه نتایج اصلی به نظر می‌رسند فقط از نظر ظاهر تفاوت اندکی با آنها دارند، برای مثال گوگل یک علامت کوچک “Ad” را در کنار URL مربوطه نشان می‌دهد. در اسکرین شات زیر می‌توانید نتایج جستجوی پولی را برای پرسمان جستجوی ” وب هاستینگ” مشاهده کنید:

بیشترین سرویسهای جستجوی پولی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از Google AdWords و Bing Ads. آن‌ها این امکان را به شما می‌دهند که یک فضای تبلیغاتی را بر اساس واژگان کلیدی، موقعیت مکانی، ویژگیهای جمعیت شناختی بیننده و سایر اطلاعات دیگر خریداری نمایید. در واقع، بازاریابی موتور جستجو روش بسیار موثری است، زیرا موتورهای جستجو تبلیغات شما را تنها به مخاطبانی که می‌خواهید نمایش می‌دهند. در بیشتر موارد، شما باید طبق مدل تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) بابت نتایج  SEM مبلغی را پرداخت کنید، به این معنی که شما تنها زمانی که شخصی بر روی تبلیغ شما کلیک کند، پول پرداخت می‌کنید.

۳. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)

بی تردید، رسانه‌های اجتماعی ملکه محتوای دیجیتال قرن بیست و یکم هستند. بنابراین، این نیز یکی از مهمترین انواع بازاریابی دیجیتالی به شمار می‌رود که بخصوص اگر بخواهید یک کسب و کار B2C را تبلیغ کنید لازم است بر آن تمرکز داشته باشید. رسانه‌های اجتماعی حقیقتاً یک کانال بازاریابی نیستند بلکه راهی برای افراد فراهم می‌آورند که با دوستان و خانواده خود در تماس باشند، آخرین اخبار را دریافت کنند و یا موضوعات مورد علاقه خود را دنبال کنند. تعداد زیادی از پلتفرمهای رسانه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و بسیاری دیگر وجود دارند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. شما باید پلتفرمهای مرتبط با جایگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید کسب و کار خود را در آنجا تبلیغ کنید.

به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت در سایتهای رسانه‌های اجتماعی، روشی عالی برای جذب بینندگان و ایجاد یک جایگاه ویژه برای یک برند است. همچنین لازم است که دکمه‌های به اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی را در زیر هر پست وبلاگ و صفحه محتوا قرار دهید بطوریکه بازدید کنندگان بتوانند آن را در سراسر شبکه خود به اشتراک بگذارند. علاوه براین، هر یک از پلتفرمهای رسانه‌های اجتماعی راهکارهای مختلفی را برای تبلیغات عادی و پولی ارائه می‌دهند. تبلیغات پولی توییتر و فیس بوک، کمپین‌های هشتگ، و بازاریابی تأثیرگذار از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستند.

۴. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا  یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که شما می‌توانید برای تبلیغ آنلاین کسب و کار خود از آن استفاده کنید. در واقع، بازاریابی محتوا یک روش غیر مستقیم بازاریابی است، زیرا شما محتوایی را منتشر می‌کنید که مخاطبان به طور طبیعی در زمان مرور وب مشاهده می‌کنند. هدف اصلی بازاریابی محتوا این است که بینندگان از طریق خواندن، به اشتراک گذاری و نظر دادن در مورد محتوا با آن تعامل برقرار کنند. شما می‌توانید از آن همراه با انواع دیگر بازاریابی دیجیتال مانند SEO یا SEM نیز استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید محتوا را پیرامون واژگان کلیدی مورد نظر خود ایجاد کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

محتوای دارای کیفیت بالا نیز این امکان را به شما می‌دهد که یک مخاطب را در مورد تخصص یک کسب و کار در یک جایگاه خاص متقاعد کنید. جلب اعتماد مشتریان یکی از مهمترین اهداف بلندمدت بازاریابی دیجیتال است. شما می‌توانید مطالب قابل اشتراک گذاری خود را در قالب پستهای وبلاگ، اوراق سفید، گزارشات، و یا وبینارها یا وبلاگ‌های مهمان در نشریات محبوب خود در همان جا منتشر کنید.

۵. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی نوع متفاوتی از برقراری تعامل است، زیرا شما با مشتریان از طریق صندوق‌های پست ارتباط برقرار می‌کنید. اگر چه بازاریابی ایمیل یکی از قدیمی‌ترین انواع بازاریابی آنلاین است، اما هنوز هم بسیار موفق است. این یک راه عالی برای افزایش وفاداری برند و بیش فروشی به مشتریان موجود است. طبق آخرین گزارش آمار ایمیلی (۲۰۱۷-۲۰۲۱) گروه تحقیقات بازار Radicati ، تعداد ایمیل هایی که هر روز توسط کسب و کارها ارسال و دریافت می‌شود هنوز هم به طور متوسط  با نرخ ​​۴. ۴ درصد در حال افزایش است.

راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق بازاریابی ایمیلی به مشتریان دسترسی پیدا کنید. علاوه بر ایجاد کمپینهای خبرنامه، می‌توانید ایمیل‌های تأیید، ایمیل‌های تشکر و اطلاعیه‌های های ایمیلی را در مورد به روزرسانی های محصول به آنها ارسال کنید. اگر یک کسب و کار محلی را تبلیغ می‌کنید، دعوتنامه رویداد نیز یک راه عالی برای جلب توجه مخاطبان محلی است. امروزه ابزارهای خارق العاده ای وجود دارند که می‌توانید از آنها برای اجرای کمپینهای ایمیل حرفه‌ای از پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید مثل MailChimp برای پلاگینهای خبرنامه برای پلتفرمهای محبوب مدیریت محتوا مثل WordPress.

۶. تبلیغات آنلاین

بازاریابان آنلاین از همان روزهای اول راه اندازی وب از تبلیغات آنلاین استفاده کرده‌اند. نمایش بنرها یا آگهی‌ها در وب سایتهای دیگر متعلق به یک جایگاه مشابه، از رایج‌ترین شکل تبلیغات آنلاین است. شما می‌توانید از پلتفرم های آنلاین مانند  Google AdSense  استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار در سایتهای دیگر محتوا به تبلیغ بپردازید. شبکه‌های تبلیغاتی بطور معمول این امکان را فراهم می‌آورند که بتوانید پارامترهای سایت‌هایی را که در آن تبلیغ می‌کنید را بر اساس واژگان کلیدی، موقعیت مکانی، ویژگیهای جمعیت شناختی مخاطبان و سایر اطلاعات دیگر پیکربندی کنید.

مجلات آنلاین بزرگتر، اغلب دارای دفاتر تبلیغاتی مختص به خود نیز می‌باشند. بنابراین، تماس با آنها و خرید یک فضای تبلیغاتی در وب سایت آنها نیز می‌تواند راه حل مناسبی باشد. برخی از مجلات جاویژه، مانند مجله طراحی وب A List Apart ، نیز دارای برنامه‌های حمایتی هستند که به شما این امکان را می‌دهند که یک برند ، لوگو و تصاویر دیگر را بر روی پلتفرم خود برای یک دوره زمانی مشخص (معمولاً یک هفته) نمایش دهید.

۷. بازاریابی صفحه فرود

صفحات فرود هدفمند می‌توانند در کنار انواع دیگر بازاریابی دیجیتال یک عملکرد عالی  داشته باشند و نرخهای تبدیل را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. در یک معنای گسترده‌تر، یک صفحه فرود به هر صفحه وبی گفته می‌شود که بازدیدکنندگان در هنگام ورود به یک وبسایت برای اولین بار در آن فرود می‌آیند. در این خصوص، صفحات نخست اغلب به عنوان صفحات فرود نیز در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، بسیاری از برندها  نیز صفحات فرود خاصی را برای کمپینهای بازاریابی خود ایجاد می‌کنند.

بازاریابان دیجیتال صفحات فرود را به تبلیغات نمایش داده شده مانند بنرها بر روی وب سایتهای دیگر پیوند می‌دهند یا در صفحات نتایج موتور جستجو به نمایش می‌گذارند. بنابراین، زمانیکه کاربران بر روی آگهی کلیک می‌کنند، به صفحه اصلی که برای کمپین بازاریابی خاصی طراحی شده هدایت می‌شوند. ترفندهای زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک صفحه فرود متمایز مانند عناوین چشمگیر، طراحی تمیز و سازگار با تلفن همراه و دکمه‌های بسیار قابل مشاهده برای فراخوان عمل را ایجاد نمایید. در پایین، می‌توانید صفحه فرود برنامه پیام رسانی Slack را مشاهده کنید که در آن تمام عوامل ضروری یک صفحه فرود مناسب قابل مشاهده است:

۸. بازاریابی با تلفن همراه

مردم همیشه از تلفنهای هوشمند خود استفاده می‌کنند، بنابراین این روزها بازاریابی با تلفن همراه نیز یکی از مهم‌ترین انواع بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. این امر به خصوص در صورتی صحیح است که مخاطب مورد نظر شما نسل جوان باشد. در حقیقت، شما گزینه‌های بسیاری را برای دستیابی به چشم اندازهای خود از طریق تلفنهای هوشمند پیش رو دارید. طبق گزارش اخیر منبع ارتباطات تجاری  Esendex، پیام‌های متنی در سال ۲۰۱۸ دارای بازده جهانی ۹۴ درصد بوده است. در نتیجه، بازاریابی با تلفن همراه یک فرصت باورنکردنی برای تبلیغ آنلاین کسب و کارهاست.

شما می‌توانید علاوه بر ارسال پیامهای متنی به مشترکین، با ارائه برنامه‌های نرم افزاری رایگان موبایل برای دستگاه‌های اندروید و iOS مخاطبین بیشتری را جذب کنید. این برنامه نرم افزاری همچنین می‌تواند اعمال خاصی را انجام دهد که موجب افزایش پدیداری شود. برای مثال، می‌تواند وجود محتوای جدید در وب سایتها را با اطلاع  رسانی از طریق فشار در زمان واقعی به کاربران اطلاع دهد که در گوشیهای هوشمند شان قابل مشاهده است. پلتفرم‌های پیام رسانی محبوب مانند مسنجر و تلگرام نیز به شما این امکان را می‌دهند که روبات‌های بازاریابی را ایجاد کنید و بتوانید مشتریان جدیدی را به روش انسان محور به دست آورید.

۹. بازاریابی رابطه‌ای

بازاریابی رابطه‌ای این امکان را به شما می‌دهد که حجم کار بازاریابی خود را از طریق برون سپاری آن به ارائه دهندگان خدمات خارجی کاهش دهید. در بازاریابی رابطه‌ای، پس از اینکه  شریک وابسته شما یک معامله را منعقد کرد و مشتری محصول را خریداری نمود، فقط بابت تبدیلها هزینه پرداخت می‌کنید. بازاریابان رابطه‌ای همه فعالیتهای بازاریابی رابطه‌ای مثل قرار دادن بنر در صفحات فرود را انجام می‌دهند. احتمالاً بهترین چیز در مورد بازاریابی رابطه‌ای این است که هیچ پیش هزینه‌ای برای آن وجود ندارد و شما می‌توانید در مورد شرایط و نرخ‌هایی که به شرکای وابسته خود می‌پردازید تصمیم گیری کنید.

احتمالاً قابل توجه ترین برنامه رابطه‌ای آنلاین، Amazon Associates است که به هر کسی اجازه می‌دهد محصولات آمازون را تبلیغ کند و پس از انجام معاملات، کمیسیون خود را دریافت نماید. کسب و کارهای کوچکتر نیز می‌توانند از برنامه‌های رابطه‌ای استفاده کنند – این بخصوص نوع محبوبی از بازاریابی دیجیتال در بخش فناوری است. با این حال، اگر می‌خواهید به درستی بر شرکای وابسته خود نظارت داشته باشید و به آنها آموزش دهید، باید یک برنامه رابطه‌ای را آغاز کنید.

۱۰. بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی از همه انواع بازاریابی دیجیتال که در این مقاله نام برده شد، استفاده می‌کند. ماهیت بازاریابی ویروسی این است که یک پست، ویدیو، میم (meme) یا نوع دیگری از محتوای کوتاه ایجاد می شود که بتواند مانند ویروس در سراسر وب گسترش پیدا کند. برای ایجاد یک کمپین موفق بازاریابی ویروسی، باید محتوای مشابهی را در کانالهای مختلف مانند توییتر، یوتیوب، پستهای وبلاگ، و خبرنامه‌ها برای  یک دوره زمانی کوتاه تبلیغ کنید.

گزارش پایانی

برای دستیابی به بهترین نتیجه کسب و کار، لازم است که تصمیم بگیرید می‌خواهید از کدام نوع بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. در هر صورت، انواع مختلفی از بازاریابی آنلاین وجود دارد که باید از آن استفاده کنید مثل بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، در حالیکه انواع دیگر آن وابسته به صنعت هستند. زمانی که برای استفاده از انواع بازاریابی دیجیتال برنامه ریزی می‌کنید نه تنها باید در مورد نرم افزار، بلکه باید در مورد سخت افزار نیز فکر کنید. اگر مخاطبان هدف شما از نوع خاصی از دستگاه استفاده می‌کنند، شما باید حضور خود را در آن نوع دستگاه نیز نشان دهید. همچنین تا جایی که می‌توانید به جمع آوری بازخورد از مشتریان موجود خود بپردازید، زیرا هیچ راهی بهتر از این نیست که اعتماد آنها را جلب کنید و به طور شخصی با آنها تعامل برقرار کنید.

۴/۵ - (۲ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
4/5 - (2 امتیاز)
تاریخ انتشار: 31 مرداد, 1398
آخرین ویرایش: 31 مرداد, 1398
منبع: seoptimer
      اشتراک گذاری

    مشاوره دیجیتال مارکتینگ

    با بهره بردن از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود را با اطمینان بیشتر و ریسک کمتر آغاز کنید. دیجیتال مارکتینگ شامل چندین حوزه تخصصی است؛ که هر کدام دارای پیچیدگی‌های خاص خود هستند. اگر می‌خواهید از فضای آنلاین برای معرفی کسب‌وکار خود بهره برده و فروش بیشتری را تجربه کنید؛ یا اگر ایده‌ای جذاب برای راه‌اندازی کسب‌وکاری در بستر وب دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام هر کاری، از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ دیاکوبین بهره ببرید. در جلسه مشاوره ما خواسته‌های شما را بررسی کرده و نیازهای احتمالی، سختی‌های پیش رو، هزینه‌ها، شانس موفقیت و به‌طور کلی مسیر درست را به شما نشان خواهیم داد.

    مشاوره دیجیتال مارکتینگ
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x