برترین شبکه های اشتراک ویدئو را بشناسید

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
برترین شبکه های اشتراک ویدئو را بشناسید

­­شکی نیست که یوتیوب صدرنشین فهرست شبکه های اشتراک ویدئو و حتی از تلویزیون نیز محبوب‌تر است. هر کسی که می‌خواهد ویدئو به اشتراک بگذارد، اولین سایتی که به ذهنش می‌رسد، یوتیوب است. از سویی قوانین یوتیوب بسیار سخت و دقیق است، خصوصاً قوانین مربوط به حق نشر. برای مثال، قوانین یوتیوب از نمایش ویدئوهای تکراری و تقطیع شده، بارگذاری ویدئوهای تولیدی سایر افراد بدون کسب اجازه از آن‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر یوتیوب ویدئوی شما را قبول نکند، ناچار هستید که آن را در سایت شخصی خود با فرمت‌هایی که با فلش یا HTML5 همخوانی دارند، بارگذاری کنید. از طرفی دیگر شما می‌توانید از سایر شبکه های اشتراک ویدئو هم برای انتشار محتوای تصویری خود استفاده کنید. در ادامه نگاهی به ۷ سایت اشتراک گذاری رایگان ویدئو، به جز یوتیوب که یکی از شبکه های اجتماعی است را داریم.

۱. ویمئو (Vimeo)

مخاطبان ماهانه: ۱۳۰ میلیون بازدیدکننده

انواع حساب‌های کاربری: رایگان، پلاس (سالی ۵۹.۹۵ دلار) و پرو (سالی ۱۹۹ دلار)

Vimeo.com یکی از سایت‌هایی که با رشد سریع خود ترافیک قابل توجهی را جذب کرده است. برخلاف یوتیوب، اکثر ویدئوهای ویمئو حرفه‌ای هستند و این سایت سه امکان را برای کاربران ارائه می‌دهد: یک حساب کاربری پایه که دارای محدودیت  و دو حساب کاربری پولی که امکانات حرفه‌ای‌تر و فضای بیشتری دارند. در ادامه تفاوت‌های اساسی میان حساب‌های کاربری پایه و پولی را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که می‌بینید، اگر شما در تدوین ویدئو حرفه‌ای باشید و یا اینکه بخواهید ویدئوهای خود را به فروش برسانید، حساب‌های کاربری ویمئو پلاس و ویمئو پرو برای شما عالی است. البته شاید بخواهید پیش از انتشار، ویدئوهای خود را ویرایش کنید، مثلاً می‌توانید با استفاده از مبدل رایگان ویدئو، به آن‌ها واترمارک اضافه کنید.

تنها موضوع درباره ویمئو که ممکن است برای شما ناخوشایند باشد، ترافیک و بازدید کمتر آن نسبت به یوتیوب است.

۲. دیلی‌موشن (Dailymotion)

مخاطبان ماهانه: ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده

انواع حساب‌های کاربری: رایگان

دیلی‌موشن سایت اشتراک گذاری ویدئوی فرانسوی است که امکان تماشا، بارگذاری و جستجوی ویدئوها را با استفاده از برچسب‌ها، دسته‌ها، کانال‌ها و گروه‌های ساخته شده توسط کاربر فراهم می‌کند. دیلی‌موشن گستره وسیعی از ویدئوها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ از ویدئوهای طنز حیوانات گرفته تا اخبار سیاسی جدی. اگر می‌خواهید از سایت دیلی‌موشن برای انتشار ویدئوهای خود استفاده کنید به یاد داشته باشید که فایل شما نباید بیشتر ۲ گیگابایت حجم و ۶۰ دقیقه زمان داشته باشد. اگر حجم ویدئوی شما کمی از این حجم بیشتر است، می‌توانید آن را فشرده کنید. همچنین محدودیت کیفیت ویدئو برای کاربران معمولی ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل است. با این حال، چنین محدودیت‌هایی چندان دست و پا گیر نیستند و دیلی‌موشن هم جایگزینی مناسب برای یوتیوب است.

۳. توییچ (Twitch)

مخاطبان ماهانه: ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده

انواع حساب‌های کاربری: رایگان و توربو (ماهی ۸.۹۹ دلار)

توییچ سایت ویدئو برای بازی‌خورها است. در این سایت کاربران بازی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و در حین پخش زنده و آرشیوی ویدئوها با سایر کاربران گفتگو می‌کنند. شما می‌توانید ویدئوی بازی‌های خود را به صورت زنده و یا آرشیوی در این سایت قرار دهید، با سایر بازیکن‌ها گفتگو کنید و در انجمن‌های مختلف بازی‌ها عضو شوید. حساب کاربری رایگان این سایت، دارای تبلیغات است. اگر می‌خواهید تبلیغات را حذف کنید بایستی از حساب کاربری توربو استفاده کنید. در ادامه برخی از امکانات اختصاصی حساب کاربری توربو را مرور خواهیم کرد.

برخلاف کاربران دارای حساب کاربری توربو، حساب‌های کاربری رایگان تنها می‌توانند ویدئوهای زنده خود را به مدت ۱۴ روز در سایت نگه دارند. با اینکه توییچ سامانه‌ای پیچیده برای پخش زنده دارد، اما همچنان گزینه‌ای مناسب برای اشتراک‌گذاری ویدئوهای بازی‌ها است. فراموش نکنید که سایت توییچ فقط از ویدئوهای MP4 پشتیبانی می‌کند، در نتیجه اگر ویدئوی شما با فرمت دیگری است، پیش از بارگذاری آن را به MP4 تبدیل کنید.

۴. لایولیک (Liveleak)

لایولیک یکی از شبکه های اشتراک ویدئو انگلیسی است که امکان انتشار ویدئو را برای کاربران فراهم می‌کند. به علاوه تمرکز اصلی این سایت بر موضوعات سیاسی، جنگ و سایر رویدادهای جهانی است و کاربران آزاد هستند که هر ویدئویی که ناقض قوانین سایت نباشد را منتشر کنند. برای مثال، بارگذاری ویدئوهای تبلیغاتی، موزیک ویدئو (به جز در حالتی شما مالک حق نشر آن باشید)، ویدئوهایی که در آن امور مجرمانه نمایش داده می‌شود و سایر موارد این چنینی در لایولیک ممنوع است. ایده اصلی برای ویدئوهای لایولیک بایستی دارای پس‌زمینه‌ای از اطلاعات و یا اخبار واقعی باشد.

۵. Veoh

Veoh سرویس تلویزیون اینترنتی است که محتوای استودیویی، تولیدات مستقل و محتوای تولیدی توسط کاربران را منتشر می‌کند. به محض عضویت در سایت Veoh، می‌توانید بدون محدودیت زمانی ویدئوهای خود را در این سایت بارگذاری و آن‌ها را در سایت یا وبلاگ خود نمایش دهید. Veoh از صدها فرمت ویدئویی پشتیبانی کرده و مجموعه‌ای عالی برای کار را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با سایر کاربران گفتگو کنید، به ویدئوهای مورد علاقه خود امتیاز دهید، نظر بدهید و در کانال‌ها و تالارهای گفتگو درباره ویدئوها بحث کنید.

۶. بریک (Break)

بریک سایتی محبوب است که شهرتش به دلیل ویدئوها و کلیپ‌های سرگرم‌کننده و تصاویر جذاب آن است. بریک از اکثر فرمت‌های اصلی ویدئو نظیر AVI، WMV، MPG و MOV پشتیبانی می‌کند. حجم ویدئوهای بارگذاری شده در این سایت نباید بیشتر از ۶۰ مگابایت باشد. بریک سه روش را برای آپلود ویدئوها در اختیار کاربران قرار می‌دهد: آپلود مستقیم در صفحه وبسایت، آپلود از گوشی تلفن و یا ارسال ویدئو به بریک از طریق ایمیل. همچنین بریک علاوه بر انتشار ویدئو، امکان ساخت آلبوم عکس با فرمت‌های JPG، BMP و یا PNG را نیز فراهم کرده است.

۷. متاکافه (Metacafe)

متاکافه از شبکه های اشتراک ویدئو با میلیون‌ها ویدئوی کوتاه است. دسته‌بندی این سایت بسیار متنوع است: ویدئوهای بازی، ورزشی، موسیقی، فیلم و تلویزیون. این وبسایت از الگوریتمی اختصاصی برای رتبه‌بندی ویدئوها و حصول اطمینان از کیفیت ویدیوهای بارگذاری شده استفاده می‌کند. هر ویدئو تنها یک بار قابل بارگذاری است. یکی از مزایای اصلی متاکافه این است که این وبسایت برای بارگذاری ویدئو به کاربران هزینه پرداخت می‌کند. اگر محتوای شما در میان کاربران محبوب باشد و بیش از ۲۰ هزار بازدید داشته باشد، متاکافه بابت هر ۱۰۰۰ بازدید به شما ۵ دلار پرداخت می‌کند. این کار انگیزه‌ای عالی برای تولید ویدئوهای جذاب است، نه؟

  • واین (Vine) سایتی با میلیون‌ها ویدئوی ۶ ثانیه‌ای است.
  • استوپید ویدئو (StupidVideos) مجموعه‌ای از ویدئوهای طنز و سرگرم کننده را از سراسر وب و شبکه‌های تلویزیونی جمع آوری می‌کند.
  • یو استریم (Ustream) سرویس پخش زنده ویدئو برای صاحبان کسب و کار و رسانه‌ها است (این سرویس تجاری است و خدمات آن از ماهی ۹۹ دلار آغاز می‌شود).
  • فلیکر (Flicker) سرویسی تحت مالکیت یاهو است که میزبان تصاویر و ویدئوهای شما است.
  • فیسبوک و اینستاگرام نیز ویدئوهای ساخته شده توسط کاربران را منتشر می‌کنند.
  • کالج هیومر (CollegeHumor) هم یکی از سایت‌های محبوب طنز است که دارای هزاران ویدئوی سرگرم‌کننده است.

سایر سایت‌ها که امکان بارگذاری ویدئو ندارند

  • ویوو (Vevo) بزرگ‌ترین سایت تماشای موزیک ویدئو، معرفی آلبوم و کنسرت است.
  • هولو (Hulu) مقصد شماره یک برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی، و فیلم‌های آنلاین است.
  • نتفلیکس (Netflix) بزرگ‌ترین مجموعه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • وودو (Vudu) نیز یکی از سایت‌های محبوب برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی است.
  • کراکل (Crackle) مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را که دیگر در تلویزیون نمایش داده نمی‌شود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • ویواستر (Viewster) مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را، البته در کنار نمایش تبلیغات به کاربران ارائه می‌دهد.
  • TV.com میزبان برنامه‌ها، سریال‌ها، نقدها و سایر محتواهای تلویزیونی به زبان انگلیسی است.
  • ABC نیز وب سایتی برای تماشای انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده، کمدی، سریال‌ها و غیره است.

امیدواریم این مقاله به شما در یافتن بهترین سایت برای انتشار ویدئو و نیز پیدا کردن ویدئوهای مورد نظرتان کمک کرده باشد. شما نیز می‌توانید سایت مورد علاقه خود را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
4.7/5 - (3 امتیاز)
تاریخ انتشار: 13 آذر, 1398
آخرین ویرایش: ۲ شهریور, ۱۳۹۸
منبع: freemake
      اشتراک گذاری
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x