کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار من مناسب است

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
کدام  شبکه اجتماعی برای کسب و کار من مناسب است

حضور در شبکه اجتماعی برای کسب و کار ها واجب است. این که شما این روز‌ها کجا کار می‌کنید، چگونه محصولتان را معرفی می‌کنید، در چه رویداد شغلی حضور دارید، همه و همه  چیز‌هایی است که در یک شبکه اجتماعی دیده می‌شود و شما می‌توانید از تمام این اتفاقات با مخاطبان خود حرف بزنید. اما سوال مهم این است: کدام شبکه اجتماعی برای من مناسب‌تر است. این سوالی است که در یک بازه کاری بلند مدت برای شما مشخص می‌شود و عملا به بیشتر فعالیت‌های مارکتینگ دیگر شما بستگی دارد. این که برند شما را مردم چقدر می‌شناسند و یا این که برای استفاده از محصولاتتان چقدر به شما اطمینان دارند، همه و همه مسائلی است که ما باید آن را در انتخاب شبکه اجتماعی خود لحاظ کنیم.

در انتخاب شبکه اجتماعی برای کسب ‌و کار خود حرف گوش کن باشید

شما در کسب و کار خود از دو حالت خارج نیستید، یا ایرانی هستید یا خارجی حالا این دو چه تفاوتی با یک دیگر دارد؟ ما ایرانی‌ها همه متخصص همه چیز هستیم. شما نمی‌توانید از یک ایرانی سوال درباره یک مسئله بپرسید و آن ایرانی بگوید من کارشناس آن نیستم و نظری ندارم. تمام نظراتمان هم به درد گفتن در تاکسی می‌خورد همین که بگویی و از آن رد شوی و بعد از پیاده شدن از تا کسی دیگر حتی یادت نیاید که درباره چی صحبت می‌کردی. وقتی ایین موضوع شدت می‌یابد که ایرانی جماعت با یک موضوع عام روبه رو شود. مانند رانندگی، غذا پختن، یا مسائل پزشکی و سیاسی و مانند این‌ها دیگر بچه پنج ساله هم برای سرد شما داروی گیاهی تجویز می‌کند.

شبکه اجتماعی و فعالیت در آن در این روزها به یک موضوع عام تبدیل شده است. همه چند گروه تلگرام و واتس آپ و اینستاگرام را عضوند و البته هر روز کسب و کارهایی را می‌بینند که در یک شبکه اجتماعی فعالند و شاید با خود فکر کنید مثلا اکستنشن تهرانی با استفاده از تبلیغات بسیار گسترده اش در اینستاگرام پول کلانی به دست آورده.

بله ما ایرانی‌ها به همه کسب و کار‌ها پیشنهاد می‌کنیم در اینستاگرام و تلگرام فعالیت کنند. اما این یک پیشنهاد غیر کارشناسی است. اما نسخه خارجی چیست. در خارج از ایران اما هر کس سرش به کار خود است. هر کس سعی می‌‌کند از متخصصی درباره کار و بار خود استفاد کند. از این رو وقتی با سال  کدام شبکه اجتماعی برای کسب ‌و کار من مناسب است. رو به رو می‌شود به راحتی به دنبال یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌گردد. متخصص دیجیتال مارکتینگ هم اول اسنادی را برای کسب و کار شما تنظیم می‌کند و بر اساس آن اسناد به شما درباره فعالیت در یک شبکه اجتماعی توصیه می‌کند.

به یاد داشته باشید فعالیت در شبکه اجتماعی بخش کوچک‌تر فعالیت‌ها دیجیتال مارکتینگ شماست و بدون یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما فقط چند ماهی کوچک از این دریای بزرگ را می‌گرید و بس. پس لطفا در این راه کمی حرف گوش کن باشید اما حرف گوش کن بوده شما به این معنی نیست که هر چه مارکتر شما گفت بگویید چشم. از مارکتر خود پرتفولیو بخواهید. بخواهید اعدادی را برای رشد  کسب و کار مشخص کند شاید در ابتدای کار این  موضوع جزئی  و کم باشد اما در میان مدت باید رشدی در آن اعداد داشته باشد. بخواهید در یک بازه زمانی هدف برای آن اعداد در نظر بگیرد.

شبکه اجتماعی برای کسب کار

شبکه اجتماعی برای کسب کار

اساس انتخاب شبکه اجتماعی برای کسب و کار چیست

اما از کجا بدانیم که مارکتر در راه درستی قدم بر می‌دارد. این موضوعی است که از اصول کار کردن او معلوم می‌گردد.  در این راه مارکتر ها باید قدم های خاصی را بردارند و اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار این ویژگی‌ها را در کار‌های دیجیتال مارکتر خود دیدید می‌توانید به کار کردن او اعتماد کنید

مارکتر شما باید لیست بلند بالایی از رقبای ریز و درشت شما داشته باشد و بداند که هر یک از آنها در کدام شبکه اجتماعی فعال تریند و حتی بفهمد که در کدام شبکه اجتماعی رقبای شما موفق‌تر عمل کرده اند. موضوعاتی مانند ترخ پیوستن. کاربران واقعی، لایک ها، ویو‌ها (بازدید از یک پست) و میانگین نرخ تعامل در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار مهم است. شما باید در کنار رقبایتان دیده شوید، به خصوص که رقبایتان در شبکه‌های اجتماعی به صورت فعال و البته موفقی در حال کار باشند.

در تمام دنیای وب یک قانون از همه چیز مهم تر است در کنار رقیبانت باشد و بعد چند پله بالاتر بایست.

همه در کنار هم

خوب شما به یک شبکه اجتماعی مهم و البته موفق دست پیدا کردید و البته در آن هم در حال موفق شدن هستید. مثلا تعداد فالوورهای اینستاگرام شما بالا رفته است. آیا کار شما تمام شده است؟ باید بگویم خیر. تعداد شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و مهم این است با شدتی کم تر از شبکه اجتماعی اصلی خود در مابقی شبکه های اجتماعی هم حضور داشته باشید. البته در میان شبکه‌های اجتماعی در ایران ما دو دسته بندی داریم. یکی شبکه های اجتماعی اصلی که :

  • تلگرام(اگر این پیام رسان را شبکه اجتماعی بدانیم )
  • اینستاگرام
  • لینکدین

هستند و فعالیت در آنها باید به صورت مستمر و بسیار مجدانه در دستور کارتان باشد و این اهمیتی ندارد که کدام را به عنوان شبکه اجتماعی کسب و کار خود برگزیده اید. باید در تمام این شبکه ها فعالیتی پررنگی داشته باشید.

و دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، VK، پینترست و…

اگر شما برای کسب و کار خود یک وبسایت هم دارید که فعالیت کامل در این شبکه های اجتماعی به شدت برای شما مفید است. زیرا بهترین نوع لینک سازی برای وب سایت شما هم هست.

نتیجه گیری :

  • در انتخاب شبکه های اجتماعی به شدت به حرف های یک دیجیتال مارکتر با ترجمه اعتماد کنید.
  • رقبای خود را آنالیز کنید و سعی کنید در ابتدا در کنار آنها قرار بگیرید.
  • تمام شبکه های اجتماعی مهم‌اند و برخی مهم‌ترند

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد و در انتخاب خود به دقت عمل کنید. در ادامه دو سوال مهم درباره انتخاب شبکه اجتماعی برای کسب و کار را برای شما پاسخ می‌دهم.

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)
۱ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله

کدام شبکه اجتماعی را انتخاب کنیم؟

بهتر است این سوال را در بازه بزرگتر دیجیتال مارکتینگ خود جواب دهید و انتخاب شبکه اجتماعی مناسب خود را به مسئول دیجیتال مارکتینگ خود بسپارید.

با چه راهکاری شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنیم؟

بهترین راهکار بررسی رقبا و همین طور تدوین پرسونای مشتری است. در بخش علایق مشتری در یک پرسونا، شبکه اجتماعی محبوب او نوشته می‌شود.

4.8/5 - (5 امتیاز)
تاریخ انتشار: 18 مهر, 1398
آخرین ویرایش: ۲۴ مهر, ۱۳۹۸
منبع: diacobin
      اشتراک گذاری

    تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x