لیست کامل همه شبکه های اجتماعی دنیا

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
لیست کامل همه شبکه های اجتماعی دنیا

طبع انسانی به‌طور پیش‌فرض به لحاظ اجتماعی فعال است. برخی از افراد فعال‌ترند، درحالی‌که برخی دیگر از فعالیت کمتری برخوردارند! بااین‌حال، افراد همیشه به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در عصر دیجیتال، افراد راه‌هایی را پیدا کرده‌اند که به لحاظ اجتماعی در اینترنت فعال باشند که این امکان با ظهور تعداد بی‌شمار انواع پلتفرم شبکه های اجتماعی فراهم شده است.

اکنون، روابط حتی در شبکه های اجتماعی آغاز می‌شوند، گسترش می‌یابند و خاتمه پیدا می‌کنند. دیگر نیازی نیست که افراد با هم رو در رو ملاقات کنند یا دست بدهند.

تعداد سایت رسانه‌های اجتماعی به سرعت افزایش یافته است. با توجه به آمار نشان داده شده، تقریباً دو میلیون کاربر در سال ۲۰۱۵ از برنامه‌ها و سایت‌های شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اند. این میزان در سال ۲۰۱۸ از ۲.۶ میلیارد نیز فراتر رفته است.

در این مقاله در مورد تعدادی از معروف‌ترین سایت‌های شبکه اجتماعی که امروزه در جهان مورد جستجو و کاوش قرار می‌گیرند بحث می‌کنیم. می‌توانید مشاهده کنید که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی موردعلاقه شما بخشی از این فهرست است و شما حتی به‌واسطه آن در مورد برخی از پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین که واقعاً خوب هستند اطلاع کسب می‌کنید و همین امروز استفاده از آن‌ها را آغاز کنید.

در مورد شبکه های اجتماعی معروف بیشتر بدانید

۱. فیس‌بوک (Facebook)

فیس بوک

فیس بوک

این به‌سادگی بزرگ‌ترین و پرکاربردترین سایت شبکه های اجتماعی در جهان است. و شاید فیس‌بوک اولین پلتفرمی باشد که از مرز ۱ میلیارد حساب کاربری گذشت.

شما علاوه بر این که می‌توانید با دوستان و خویشاوندان ارتباط برقرار کنید، می‌توانید به برنامه‌های مختلف فیس‌بوک برای فروش آنلاین دسترسی داشته باشید و حتی کسب‌وکار، برند و محصولات خود را با استفاده از تبلیغات پولی فیس‌بوک تبلیغ کنید.

اخیراً فیس‌بوک با اجازه دادن به اشخاص ثالث برای دسترسی به داده‌های شخصی ۸۷ میلیون کاربر موجب شده تا میلیون‌ها نفر از کاربران اعتماد خود را نسبت به آن از دست بدهند. این امر به معنی نقض در اعتماد است و حس ناآرامی را در بین مخاطبان پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. این حس ناآرامی تا حدی است که اکنون یک هشتگ به نام deletefacebook campaign # راه‌اندازی شده که در آن افراد  فیس‌بوک خود را به‌طور کامل حذف می‌کنند و به جای آن از شبکه‌های دیگر استفاده می‌کنند.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱.۵۹ میلیارد نفر

 

۲. واتس آپ (WhatsApp)

واتس آپ

واتس آپ

این پلتفرم پیام‌رسانی فوری در سال ۲۰۱۴ توسط فیس‌بوک اتخاذ شد، اما آن به‌عنوان یک واحد مستقل فعالیت می‌کند.

آن خیلی دیرتر از فیس‌بوک وارد صحنه شد، اما توانست با فراهم آوردن امکان ارتباط آنی بین افراد و گروه‌ها نظر میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به خود جلب کند. ویژگی تماس واتس آپ که دیگر نور علی نور است!

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱میلیارد نفر

 

۳. کیو کیو (QQ)

کیوکیو

کیوکیو

تنسنت کیو کیو (که عموماً به عنوان QQ شناخته شده)یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان فوری (مبتنی بر چت) است. این پلتفرم پس از راه‌اندازی در چین به یک پلتفرم بین‌المللی تبدیل شد (با وجود بیش از ۸۰ کشور که از آن استفاده می‌کردند). می‌توان از آن برای در تماس بودن با دوستان از طریق متن، تماس‌های تصویری و چت‌های صوتی استفاده کرد. آن حتی دارای یک مترجم داخلی برای ترجمه چت‌های شماست.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۸۵۳ میلیون نفر

 

۴. وی چت (WeChat)

وی چت

وی چت

این یک برنامه ارتباطی چندمنظوره برای پیام‌رسانی و تماس مشابه واتس آپ است که شما را قادر می‌سازد با افرادی که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید. آن همچنین توسط تنسنت در چین توسعه یافت و می‌تواند به‌آسانی در کنار کیو کیو مورد استفاده قرار گیرد.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۶۹۷ میلیون نفر

 

۵. کیو زون ( QZone )

کیو زون

کیو زون

کیو زون نیز همانند کیو کیو و وی چت یکی دیگر از سرویس‌های شبکه های اجتماعی است که توسط تنسنت توسعه یافته است. این سرویس شما را قادر می‌سازد تا تصاویر را به اشتراک بگذارید، ویدئو تماشا کنید، به آهنگ‌ها گوش دهید، وبلاگ بنویسید، دفتر خاطرات روزانه داشته باشید، و غیره. این همچنین به شما امکان می‌دهد تا گزینه‌های دیگری را انتخاب کنید و ظاهر صفحات وب کیو زون خود را سفارشی‌سازی کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۶۴۰ میلیون نفر

 

۶. تامبلر (Tumblr)

تامبلر

تامبلر

تامبلر که از سال ۲۰۱۳ متعلق به یاهو بود، به عنوان یک پلتفرم میکرو وبلاگ نویسی و همچنین رسانه اجتماعی است که می‌توان از آن برای یافتن و دنبال کردن چیزهایی که دوست دارید استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای ارسال هر چیزی از جمله وبلاگ چندرسانه‌ای تا یک وبلاگ کوتاه استفاده کنید. علاوه براین، این امکان را به شما می‌دهد تا تقریباً همه‌چیز را سفارشی‌سازی کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۵۵۵ میلیون نفر

 

۷. اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم‌های منحصربه‌فرد در شبکه های اجتماعی راه‌اندازی شده که کاملاً مبتنی بر به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها بود. بنابراین این برنامه شبکه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر شما را قادر می‌سازد تا از بهترین لحظات زندگی خود با دوربین موبایل یا هر دوربین دیگری عکس بگیرید و آن‌ها را به یک کار هنری تبدیل کنید.

این امر امکان‌پذیر است زیرا اینستاگرام شما را قادر می‌سازد تا از چندین فیلتر برای تصاویر خود استفاده کنید و بتوانید آن‌ها را به‌آسانی به سایر سایت‌های معروف شبکه های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر ارسال کنید. این در حال حاضر بخشی از امپراتوری فیس‌بوک است. یاد بگیرید که چطور مخاطبان اینستاگرام خود را افزایش دهید.

برای اطلاعات بیشتر به ابزارهای اینستاگرام مراجعه کنید تا بتوانید تعاملات اجتماعی و تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۴۰۰ میلیون نفر

۸. توییتر (Twitter)

توییتر

توییتر

توییتر به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌های متنی کوتاه (به نام توییت) که حاوی حروف محدودی (تا ۲۸۰ حرف) هستند را ارسال کنید تا پیام خود را به جهان برسانید. با شور و شوق فزاینده‌ای که نسبت به خرید آنلاین وجود دارد، توییتر نیز امکان تبلیغ کسب‌وکار و حتی خرید مستقیم از طریق توییتها را فراهم می‌آورد. یاد بگیرید که چطور یک پروفایل مطلوب را در توییتر ایجاد نمایید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۳۲۰ میلیون نفر

 

۹. گوگل پلاس (Google+) (که دیگر در دسترس نیست)

گوگل پلاس

گوگل پلاس

این پلتفرم شبکه اجتماعی مبتنی بر علاقه، شما را قادر می‌سازد تا با به اشتراک گذاشتن پیام‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، لینک‌های مفید در سایت‌ها و غیره با افراد در تماس باشید. آن همچنین از طریق پاتوق‌ها از کنفرانس‌های ویدئویی پشتیبانی کرده و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا محصولات و برندهایشان را از طریق صفحات تجاری گوگل پلاس تبلیغ کنند.  

تعداد کاربران فعال: تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر

 

۱۰. بایدو تیبا (Baidu Tieba)

بایدو تیبا

بایدو تیبا

بایدو تیبا که  توسط شرکت موتور جستجوی چینی بایدو ارائه شده‌است (و در سطح بین‌المللی Postbar نامیده می‌شود) یک شبکه انجمن اجتماعی مبتنی بر جستجوی کلمات کلیدی در موتور جستجوی بایدو است. این تالار گفتگو بر روی مفهوم منحصربه‌فردی کار می‌کند که ایجاد یک گروه شبکه اجتماعی را با یک عنوان خاص با استفاده از جستجو و یا حتی ملحق شدن به گروه اجتماعی آنلاین موجود برای شما میسر می‌سازد.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر

 

۱۱. اسکایپ (Skype)

اسکایپ

اسکایپ

اسکایپ که متعلق به مایکروسافت است، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مبتنی بر ارتباطات است. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق تماس صوتی، تماس ویدیویی (با استفاده از یک وب کم) و ارسال پیام متنی با افراد ارتباط برقرار کنید. حتی می‌توانید تماس‌های کنفرانس گروهی را برقرار کنید. و بهترین بخش این است که تماس اسکایپ به اسکایپ رایگان است و می‌توان از آن برای برقراری ارتباط با هر کسی در هر کجای دنیا از طریق اینترنت استفاده کرد.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر

 

۱۲. وایبر (Viber)

این پلتفرم اجتماعی چند زبانه که در بیش از ۳۰ زبان در دسترس است، به خاطر قابلیت‌های پیام‌رسانی متنی و صوتی فوری شناخته شده است. با استفاده از Viber نیز می‌توانید عکس‌ها ، فیلم‌ها و پیام‌های صوتی خود را به اشتراک بگذارید. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد که از طریق یک ویژگی به نام وایبر اوت با کاربران غیر وایبر تماس بگیرید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۲۴۹ میلیون نفر

 

۱۳. سینا ویبو (Sina Weibo)

سینا ویبو

سینا ویبو

این یک پلتفرم اجتماعی میکرو وبلاگ نویسی بسیار محبوب در چین است که به خاطر دارا بودن ترکیبی از ویژگی‌های توییتر و فیس‌بوک شناخته شده است.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۲۲۲ میلیون نفر

 

۱۴. لاین (LINE)

لاین

لاین

لاین یکی از شبکه های اجتماعی موجود برای پیام‌رسانی در سطح جهانی است که به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها، پیام‌های متنی و حتی پیام‌ها یا فایل‌های صوتی را برای شما میسر می‌سازد. علاوه بر این، با استفاده از آن می‌توانید در هر زمانی از روز تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۲۱۵ میلیون نفر

 

۱۵. اسنپ چت (Snapchat)

اسنپ چت

اسنپ چت

این یک پلتفرم اجتماعی پیام‌رسانی تصویری است که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تصاویر با دوستان خود چت کنید. همچنین می‌توانید اخبار را پیگیری کرده و حتی استوریهای لایو مربوط به سراسر جهان را چک کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۲۰۰ میلیون نفر

 

۱۶. YY

yy

yy

YY یکی از پلتفرم‌های مهم شبکه های اجتماعی مبتنی بر فیلم در چین است که امکان گفتگوی تصویری گروهی را فراهم می‌آورد. در چنین گفتگوهایی، بیش از ۱۰۰،۰۰۰ عضو می‌توانند یک فرد را در حین انجام یک فعالیت مشاهده کنند. چنین فعالیتی می‌تواند هر چیزی مانند ارائه یک فیلم آموزشی تا آهنگ کاراکوئه باشد که به کاربران در به دست آوردن ارز مجازی کمک می‌کند که می‌توانند بعداً آن‌ها را به نقد تبدیل کنند.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱۲۲ میلیون نفر

 

۱۷. وی کنتاکته (VK)

vk

vk

VK یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در روسیه است و دارای ویژگی‌های کاملاً مشابه فیس‌بوک است.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر

 

۱۸. پینترست (Pinterest)

پینترست

پینترست

این نیز یک برنامه یا سایت رسانه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری عکس و بوکمارک‌هاست که توسط آن می‌توانید ایده‌های جدیدی را برای پروژه‌های خود پیدا کنید و آن‌ها را ذخیره نمایید. می‌توانید با استفاده از پینترست کارهای DIY یا پروژه‌های زیباسازی منازل را انجام دهید، برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و غیره.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر

 

۱۹. لینکدین (LinkedIn)

لینکدین

لینکدین

LinkedIn به‌سادگی یکی از معروف‌ترین سایت‌ها یا برنامه‌های شبکه های اجتماعی حرفه‌ای است و به بیش از ۲۰ زبان در دسترس می‌باشد. این سرویس توسط متخصصان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک پلتفرم ایده آل برای ارتباط با کسب‌وکارهای مختلف ، مکان‌یابی و استخدام گزینه‌های ایده آل و غیره به کار می‌رود و دارای بیش از ۴۰۰ میلیون عضو است.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر

 

۲۰.تلگرام (Telegram)

تلگرام

تلگرام

این شبکه پیام‌رسانی فوری همانند واتس آپ است و به بیش از هشت زبان در سراسر پلتفرم‌ها در دسترس است. با این‌حال، تلگرام همیشه به حریم خصوصی و امنیت پیام‌هایی که با استفاده از پلتفرم آن در اینترنت ارسال می‌کنید توجه بیشتری داشته است. بنابراین، این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌های رمزگذاری شده و خود آسیب‌رسان را ارسال کنید. این ویژگی رمزگذاری تنها برای واتس اپ در دسترس است، درحالی‌که تلگرام همیشه آن را ارائه کرده است.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر

 

۲۱. ردیت (Reddit)

ردیت

ردیت

این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازد تا محتوا ارسال کنید و سپس به آن محتوا رأی دهید. این رأی‌گیری انتقال محتوا به بالا یا پایین را مشخص می‌کند که درنهایت بر اساس حوزه‌های موردنظر (به نام subreddit) سازمان‌دهی می‌شوند.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر

 

۲۲. تارینگا (Taringa)

تارینگا

تارینگا

تارینگا یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی در آمریکای لاتین است و برای کاربران امکان به اشتراک‌گذاری تجربیات ، محتوا و غیره را فراهم می‌آورد.

تعداد کاربران فعال : تقریباً ۷۵ میلیون نفر

 

۲۳. فوراسکوار (Foursquare)

فوراسکوار

فوراسکوار

این یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر جستجو و کشف است که شما را قادر می‌سازد مکان‌های ایده آل را پیدا کنید و به همراه دوستان و عزیزانتان به آنجا بروید. همچنین نتایج مناسبی را در جستجوی بهترین فروشگاه‌های مواد غذایی ، جاهای تفریحی شبانه و جاهای دیگر در منطقه خود برای شما ارائه می‌دهد. ویژگی شبکه اجتماعی در حال حاضر در برنامه جداگانه‌ای به نام اسوارم (Swarm) در دسترس است.

تعداد کاربران فعال: تقریباً ۴۰ میلیون نفر

 

۲۴. رنرن (Renren)

Renren

Renren

یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های شبکه اجتماعی در چین و دقیقاً پلتفرمی قابل استفاده برای عموم است. به دلیل شباهت زیاد به فیس‌بوک در بین جوانان بسیار محبوب است، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به‌سرعت افکار و پست‌هایشان را به اشتراک بگذارند و حتی تفکرات خود را به‌روز کنند.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً بیش از ۳۰ میلیون نفر

 

۲۵. تگد (Tagged)

Tagged

Tagged

این یکی از سایت‌های رسانه اجتماعی عالی برای دوستی و دوست‌یابی است که در سال ۲۰۱۱ پلتفرم شبکه اجتماعی دیگری به نام hi5 را اتخاذ کرد. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق بازی‌ها، مرور کردن پروفایل‌ها، علایق مشترک و غیره با دیگران ارتباط برقرار کنید.

تعداد کاربران فعال: تقریباً ۲۵ میلیون نفر

 

۲۶. بادو (Badoo)

بادو

بادو

این سایت شبکه اجتماعی با محوریت دوست‌یابی در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت دارد. این سرویس جزئیات مربوط به افرادی که نزدیک منطقه شما هستند یا حتی افرادی که در زندگی واقعی شما هستند را به اشتراک می‌گذارد.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۲۰ میلیون نفر

 

۲۷. مای اسپیس (Myspace)

myspace

myspace

این یک سایت شبکه اجتماعی متمرکز بر موسیقی است که شبکه‌ای تعاملی ، دوستانه و ارسال شده توسط کاربر را فراهم می‌آورد که وبلاگ‌ها ، گروه‌ها ، پروفایل‌های شخصی ، تصاویر ، فیلم‌ها و غیره نیز ارائه می‌دهد.  

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۲۰ میلیون نفر

 

۲۸. استامبل آپان (StumbleUpon)

stumbleupon

stumbleupon

استامبل آپان یک پلتفرم شبکه های اجتماعی هوشمند است که محتوا را پیدا یا کشف می‌کند و همین کار را به کاربران نیز توصیه می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید صفحات وب، تصاویر، فیلم‌ها و غیره را پیدا کنید و آن‌ها را با توجه به علاقه و ذوق خود دسته‌بندی کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً ۲۵ میلیون نفر

 

۲۹. داتس (Dots)

dots

dots

the-dots.com یک پلتفرم شبکه است که به همه افرادی که در فرایند خلاقانه شرکت دارند کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، همکاری داشته باشند و ارتباط تجاری داشته باشند تا بتوانند بخش خلاق قوی‌تر، سودآورتر و متنوع‌تری را ایجاد کنند. اما جدا از اشتیاق واقعی برای ایجاد صنایع خلاق به‌طور صریح‌تر و شایسته سالارتر، Pip Jamieson بنیان‌گذار آن، این پلتفرم را در سال ۲۰۱۴ در انگلستان راه‌اندازی کرد.

 

۳۰. کیوباکس (Kiwibox)

kiwibox

kiwibox

یک سایت شبکه اجتماعی با محوریت جامعه و به‌خصوص برای کسانی است که در نیویورک زندگی می‌کنند. یک مجله آنلاین را ارائه می‌دهد که نوجوانان را از طریق مسائل مربوط به مد، مشاوره و گفتگو مورد هدف قرار می‌دهد. همچنین به بزرگ‌سالان این امکان را می‌دهد تا افراد دیگر را از مهارت‌ها و علایق خود مطلع سازند.

 

 

۳۱. اسکای روک (Skyrock)

skyrock

skyrock

اسکای روک یک سایت شبکه اجتماعی فرانسه است که یک فضای وب رایگان و شخصی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا وبلاگ‌ها را ایجاد و ارسال کنند، پروفایل‌ها را اضافه نمایند و به تبادل پیام بپردازند. این سرویس به غیر از زبان فرانسه و انگلیسی به پنج زبان دیگر نیز در دسترس است.

 

۳۲. دلیشز  (Delicious)

دلیشز به عنوان یک سرویس پیشرو در به اشتراک‌گذاری لینک صفحات شناخته شده است که در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شده و برای ذخیره‌سازی، اشتراک‌گذاری و کشف بوکمارک‌های وب ایده آل است. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا آن‌ها را با هر کلید واژه‌ای تگ کنند.

 

۳۳. اسنپ فیش (Snapfish)

Snapfish

Snapfish

اسنپ فیش یک سایت شبکه اجتماعی مبتنی بر وب برای به اشتراک‌گذاری عکس است که آپلود تعداد نامحدودی از تصاویر را برای اعضای خود میسر می‌سازد، بنابراین شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را برای مجموعه گسترده‌تری از تصاویر کنار بگذارید.

 

 

۳۴. ریورب نیشن (ReverbNation)

reverbnation

reverbnation

این یک پلتفرم شبکه اجتماعی ایده آل برای نوازندگان و متخصصان است تا در صنعت موسیقی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این سرویس ابزارهای مختلفی را به نوازندگان ارائه می‌دهد تا کارهایشان را مدیریت کنند و  بتوانند به شرکا و طرفداران صنعت موسیقی خود به درستی دسترسی داشته باشند.

 

 

۳۵. فلیکستر (Flixster)

flixster

flixster

این یک سایت شبکه اجتماعی آمریکایی برای علاقمندان به فیلم است.آن‌ها می‌توانند با به اشتراک‌گذاری نظرات و ارزیابی‌های خود در مورد فیلم‌ها با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنند. کاربران آن به احتمال زیاد از فیلم‌ها آگاهی پیدا می‌کنند و در مورد فیلم‌های جدید کسب اطلاع می‌کنند.

 

 

۳۶. کر۲ (Care2)

Care2

Care2

این سایت رسانه اجتماعی به فعالان سراسر جهان کمک می‌کند تا با افراد، کسب‌وکارها و سازمان‌های مشابه سراسر جهان که بر جامعه تأثیرگذارند ارتباط برقرار کنند. همچنین افراد را به داشتن یک شیوه زندگی سالم و سبز ترغیب می‌کند.

 

 

۳۷. کافه مام (CafeMom)

cafemom

cafemom

این وب‌سایت شبکه اجتماعی پشتیبان تبلیغات، یک جامعه برای مادران و افرادی که می‌خواهند مادر شوند است که امکان دریافت پشتیبانی و مشاوره در مورد عناوین مختلفی مثل حاملگی، مد، سلامت و تغذیه را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا از تجارب مادران دیگر درس بگیرند.

 

 

۳۸. ریوالری (Ravelry)

ravelry

ravelry

ریوالری یک شبکه اجتماعی مبتنی بر جامعه است که افراد علاقه‌مند به هنرهای بافتی مثل نخ‌ریسی، کش‌بافی، بافندگی و قلاب‌دوزی را مورد هدف قرار می‌دهد. این افراد می‌توانند عقاید مختلف خود را به اشتراک بگذارند و از تجارب اعضای دیگر برای همکاری بهتر بهره‌مند شوند.

 

 

۳۹. نکست دور (Nextdoor)

nextdoor

nextdoor

این یک پلتفرم شبکه اجتماعی خصوصی برای مناطق ایالات‌متحده است. هدف آن بسیار ساده است: به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با افراد منطقه خود ارتباط برقرار کنند.

 

 

۴۰. وین (Wayn)

wayn

wayn

وین یک پلتفرم شبکه اجتماعی مبتنی بر مسافرت و شیوه زندگی است و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بدانند کجا بروند،  چه کار کنند و چطور با افراد همفکر خود ملاقات کنند و تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

 

 

۴۱. سلوفان (Cellufun)

cellufun

cellufun

این شبکه بازی‌های اجتماعی می‌تواند به‌سادگی به هر دستگاه تلفن همراهی دسترسی داشته باشد. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند، آواتار ایجاد کنند، بازی کنند و کالاهای مجازی بخرند.

 

 

۴۲. یوتیوب (YouTube)

یوتیوب

یوتیول

یوتیوب بزرگ‌ترین سایت شبکه اجتماعی به اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان است که امکان آپلود و به اشتراک‌گذاری ویدئو، مشاهده آن‌ها، نظر دادن در مورد آن‌ها و لایک کردن آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌آورد. این شبکه اجتماعی در سراسر جهان قابل دسترس است و حتی کاربران را قادر می‌سازد تا در یوتیوب کانال ایجاد کنند و در آن همه ویدئوهای شخصی خود را برای نشان دادن به دوستان و دنبال کنندگان خود آپلود نمایند.

 

۴۳. واین (Vine)

vine

vine

این یک سایت شبکه اجتماعی مبتنی بر سرگرمی برای به اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه است که در آن اعضا می‌توانند به آسانی ویدئوهایی را که دارای طول ۶ ثانیه هستند را به اشتراک بگذارند. این سرویس به خانواده توییتر تعلق دارد و می‌تواند به آسانی با سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به منظور به اشتراک‌گذاری و تماشای ویدئوها ادغام شود.

 

۴۴. کلاس میتس (Classmates)

classmates

classmates

کلاس میتس به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دوستان و آشنایان مدرسه و دانشکده خود را پیدا کنند و با آن‌ها در تماس باشند. همچنین آپلود گزارشات سالانه خود از سال‌های مدرسه را برای کاربران میسر می‌سازد.

 

 

۴۵. مای هریتیج (MyHeritage)

myheritage

myheritage

این یک پلتفرم اجتماعی شجره‌ای آنلاین است که از بیش از ۴۲ زبان پشتیبانی می‌کند و به کاربران خود امکان می‌دهد تا شجره خانوادگی را ایجاد کنند، عکس‌های خانوادگی را آپلود و مرور کنند و سابقه خانوادگی خود را مدیریت نمایند. همچنین افراد می‌توانند برای پیدا کردن اجداد خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها از این سرویس استفاده کنند.

 

۴۶. ویادئو (Viadeo)

viadeo

vadeo

ویادئو یک سایت اینترنتی شبکه اجتماعی مبتنی بر کسب‌وکارهای آنلاین است که به بازرگانان ، عمدتاً در اروپا کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این سرویس به زبان‌های مختلفی در دسترس است.

 

 

۴۷. زینگ (Xing)

xing

xing

این سایت حرفه‌ای شبکه اجتماعی دارای ویژگی‌هایی مشابه لینکدین است که کاربران اصلی آن در سوئیس ، اتریش و آلمان مستقر هستند. بااین‌حال، از این نظر که بحث‌های گروهی محرمانه‌ای را بین اعضا و یک شرکت یا کسب‌وکار خاص میسر می‌سازد، منحصربه‌فرد است.

 

 

۴۸. ایکسانگا (Xanga)

xanga

xanga

این پلتفرم شبکه اجتماعی مبتنی بر وبلاگ نویسی میزبان وبلاگ‌ها ، وبلاگ‌های عکس و پروفایل‌های شبکه اجتماعی برای کاربران خود است.

 

 

۴۹. لایو ژورنال (LiveJournal)

LiveJournal

LiveJournal

این سایت شبکه اجتماعی که در سان‌فرانسیسکو مستقر است و با عنوان Zhivoy Zhurnal یا Zhe Zhe در روسیه در دسترس است. این سرویس داشتن یک دفتر خاطرات روزانه، وبلاگ یا مجله را با حفظ حریم خصوصی برای کاربران میسر می‌سازد.

 

۵۰. فرندستر  (Friendster) 

فرندستر قبلاً یک سایت شبکه اجتماعی برای پیدا کردن دوستان و در تماس بودن با آن‌ها بود، اما در حال حاضر یک شبکه بازی اجتماعی برای دوستداران بازی در آسیا است.

۵۱. فانی آور دای (Funny or Die)

funny or die

funny or die

هدف این وب‌سایت اجتماعی ویدئویی کمدی گردآوری جالب‌ترین ویدئوها از وب است. سلبریتیها این پلتفرم اجتماعی را بسیار زیاد دنبال می‌کنند و این سرویس به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارند، آپلود و دسته‌بندی کنند. 

 

 

۵۲. گایا آنلاین (Gaia Online)

gaia-online

gaia-online

گایا آنلاین یک شبکه اجتماعی مبتنی بر انجمن‌هاست. این سرویس امکان دسترسی به آواتارها، دنیای مجازی، بازی‌ها و غیره را برای کاربران فراهم می‌آورد.

 

 

۵۳. وی هارت ایت (We Heart It)

weheartit

weheartit

این سایت رسانه اجتماعی به اشتراک‌گذاری عکس که در بیش از ۲۰ زبان موجود است، برای الهام بخشی یا انگیزه بخشی روزانه به کاربران ایده آل است. این سرویس کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند تصاویر بسیار انگیزه بخشی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

 

 

۵۴. بازنت (Buzznet)

buzznet

buzznet

این سایت رسانه‌های اجتماعی امکان به اشتراک‌گذاری محتوا بر اساس علایق شخصی در قالب ویدئوها، عکس‌ها و مجلات را برای کاربران میسر می‌سازد. همچنین به‌طور یکپارچه‌ای با فیس‌بوک ادغام می‌شود.

 

 

۵۵. دویانت آرت (DeviantArt)

deviantart

deviantart

دویانت آرت به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی آنلاین برای دوستداران هنر و هنرمندان در نظر گرفته می‌شود. این سرویس امکان گرفتن عکس از آثار هنری و به اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران را برای کاربران فراهم می‌آورد.

 

 

 

۵۶. فلیکر (Flickr)

flickr

flickr

این یکی دیگر از وب‌سایت‌های بسیار محبوب برای به اشتراک‌گذاری عکس است و به عنوان یک پلتفرم برای آپلود تصاویر متعدد با کیفیت بالا به‌خصوص توسط عکاسان یا افرادی که عکاسی را دوست دارند به کار می‌رود. همچنین یک سرویس مؤثر برای مدیریت آنلاین عکس‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها است.

 

 

۵۷. میت می (MeetMe)

meetme

meetme

هدف میت می که قبلاً به عنوان myYearbook شناخته می‌شد، کاربرانی است که می‌خواهند دوستان جدیدی پیدا کنند و با آن‌ها گفتگو کنند. این امر موجب شده تا در بین نوجوانان و دانش آموزان جوان بسیار محبوب باشد.

 

 

۵۸. میت آپ (Meetup)

meetup

meetup

این پورتال شبکه اجتماعی، شما را قادر می‌سازد تا گروه‌هایی از افراد همفکر را پیدا کنید که در نزدیکی محل شما (در هر نقطه از جهان) باشند و علایقی مشابه شما داشته باشند. همچنین به برگزاری جلسات گروهی آفلاین کمک می‌کنند و می‌توانید بخشی از این گروه‌ها و بحث‌های آن‌ها باشید.

 

 

۵۹. توت (Tout)

tout

tout

توت یک پلت فرم میکرو وبلاگ نویسی به‌اضافه شبکه اجتماعی است که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهایی با طول ۱۵ ثانیه را مشاهده کرده و به اشتراک بگذارید. ویدئوهایی که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته شده‌اند، به عنوان توت شناخته می‌شوند.

 

۶۰. میکسی (Mixi)

mixi

mixi

این یکی از سرویس‌های محبوب شبکه اجتماعی ژاپن است که حدود ۲۰ میلیون کاربر فعال دارد. این سرویس شما را قادر می‌سازد تا با دوستان و عزیزان خود به‌راحتی و حتی بر اساس حوزه‌های موردعلاقه خود ارتباط برقرار کنید.

 

 

۶۱. دوبان (Douban)

douban

douban

این سایت شبکه اجتماعی چینی هم برای کاربران عضو و هم کاربران غیر عضو است. این سرویس کاربران عضو را قادر می‌سازد تا اطلاعات را ثبت کنند و بر اساس موسیقی، فیلم‌ها، کتاب‌ها و اتفاق‌هایی که در شهرهای چین می‌افتد محتوا ایجاد کنند. کاربران غیر عضو دوبان نیز می‌توانند بررسی‌ها و دسته‌بندی‌های کتاب، موسیقی و فیلم‌ها را مشاهده کنند.

 

 

۶۲. ورو (Vero)

vero

vero

ورو می‌گوید که آن “یک شبکه اجتماعی است که هر کسی هر چیزی که دوست دارد را می‌تواند در آن به اشتراک بگذارد، همچنین می‌تواند آنچه که به اشتراک می‌گذارد را کنترل کند. درست همان کاری که ما در زندگی واقعی انجام می‌دهیم.”

ورو یک شبکه اجتماعی مبتنی بر اشتراک است که هیچ تبلیغاتی ندارد و هیچ‌گونه داده‌های شخصی را جمع‌آوری نمی‌کند. این می‌تواند یک جایگزین عالی برای فیس‌بوک باشد زیرا برخی از ویژگی‌های آن واقعاً دوست‌داشتنی است. این یک مدل کاملاً متفاوت با فیس‌بوک است از این‌جهت که فیس‌بوک برای درآمدزایی برای کاربر به اطلاعات او نیاز دارد.

 ورو برخی از داده‌های مربوط به کاربرد را که اغلب برای دیدن نحوه استفاده از برنامه استفاده می‌شود جمع‌آوری می‌کند. ویژگی بسیار خوب دیگری که در مورد داده‌های مربوط به کاربرد جمع‌آوری می‌کند، چگونگی نمایش آن برای شما است. ورو می‌خواهد که مسئله اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی را موردنظر قرار دهد.

۶۳. کورا (Quora) 

کورا جایی است که در آن افراد می‌توانند با پرسش و پاسخ، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و کسب دانش کنند.

۶۴. اسپیرلی (Spreely)

spreely

spreely

اسپیرلی یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که عاری از هرگونه سانسور و ممنوعیت سایه است. نام “اسپیرلی” از Speak & Freely گرفته شده و همه کاربران خود را به آزادی بیان ترغیب می‌کند.

 

 

۶۵. دیسکورد (Discord)

discord

discord

دیسکورد یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر دارد و هر هفته دست‌کم یک میلیون به کاربران آن اضافه می‌شود. این سرویس برای انجام گفتگوهای متنی و صوتی توسط گیمرها طراحی شده است، ۱۰۰% رایگان و ایمن است و هم با دسک تاپ و هم تلفن همراه کار می‌کند. این یک جایگزین عالی و رایگان برای سرویس‌های ممتازی مثل TeamSpeak است.

 

 

۶۶. تیک توک (TikTok)

tiktok

tiktok

تیک توک این روزها در بین بچه‌ها بسیار پرطرفدار شده است. اگر شما زیر ۱۶ سال هستید، پس جای شما اینجاست.

تیک توک یک برنامه ویدئویی اجتماعی است که به اشتراک‌گذاری ویدئوها را برای کاربران میسر می‌سازد. استیکرها، فیلترها و ویژگی‌های واقعی زیادی در آن وجود دارد که می‌توانید به ویدئوهای خود اضافه کنید. این برنامه از نظر تعداد دانلود در سال ۲۰۱۸ در رتبه چهارم قرار گرفت.

تیک توک در حال حاضر در چین به عنوان Douyin شناخته می‌شود که به معنای ” صدای لرزان” است. هم برای iOS و هم اندروید در دسترس است و برای ساخت موزیک ویدئوهای بین ۳ تا ۱۵ ثانیه استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای ساخت ویدئوهای  کوتاه بین ۳ تا ۶۰ ثانیه استفاده کرد. 

امیدوارم که فهرست فوق در مورد پرتال‌های شبکه اجتماعی که برای مقوله‌های مختلفی مثل بازی، دوستی، به اشتراک‌گذاری عکس و وبلاگ نویسی مناسب هستند، برای شما ارزشمند باشد.

۴.۳/۵ - (۴۳ امتیاز)
۴ ۵۵ votes
امتیازدهی به مقاله
4.3/5 - (43 امتیاز)
تاریخ انتشار: 28 آبان, 1398
آخرین ویرایش: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۸
منبع: makeawebsitehub
      اشتراک گذاری
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x