راهنمای طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی ، ۲۵ راهکار بسیار عملی

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
راهنمای طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی ، ۲۵ راهکار بسیار  عملی

سلام در این مطلب دیاکوبین ما به شما نشان می‌دهیم که سخت‌ترین کار دنیا بهترین و راحت‌ترین آن است. طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی با خواندن این این مقاله کاملا راحت می‌شود.   

۲۵ روش برای به دست آوردن ایده‌های خلاقانه در طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی :

آیا شما در مرحله‌ای هستید که با کمبود خلاقیت روبرو شده‌اید؟

یا سرشار از ایده‌های خلاقانه بسیار برای کمپین‌های خود هستید ولی نمی‌دانید که چگونه این ایده‌ها را در دنیای واقعی پیاده‌سازی کنید؟

ما به شما کمک خواهیم کرد!

در ادامه به ۲۵ روش مختلف به منظور به دست آوردن ایده‌های خلاق در راستای رسیدن به اهداف مهم در کسب‌وکار شما اشاره شده است.

۱. گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی

شما در حالت طبیعی به حرف‌های دوستان خود گوش می‌دهید. شما می‌خواهید ببینید که دوستان شما چه حرف‌هایی برای گفتن دارند و این امر بسیار ساده است: آن‌ها روبروی شما پشت میز ناهار می‌نشینند و با شما صحبت می‌کنند یا اینکه مداوم به آن‌ها پیام می‌دهید و جواب دریافت می‌کنید.

از آنجایی که شما درگیر این تبادل اطلاعات بدون مرز هستید و مدام به صحبت‌های آنان گوش می‌دهید، تقریبا به همان اندازه که خودتان را می‌شناسید، با روحیات و اخلاقیات دوستانتان نیز آشنا هستید.

این همان رابطه‌ شما با مخاطبین اجتماعی شما نیست.

در بحث مخاطبین اجتماعی، ما معمولاً تمایل به انتشار اطلاعات (محتوای خودمان) و اندازه گیری تاثیر این اطلاعات بر مخاطبین شما را داریم. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که ما باید در ابتدا به صحبت‌های مخاطبین خود گوش دهیم و سپس محتوای خود را بر اساس مطالبی که برای آن‌ها مهم است ایجاد کنیم.

در نهایت به این مرحله می‌رسیم که محتوای خود را به مخاطب تحمیل می‌کنیم. این موضوع مانند این است که دوست شما در مورد یک توله سگ طلایی از نژاد رتریور (Retriever) با شما صحبت می‌کند و می‌گوید قصد دارد تا این سگ را بزرگ کند و شما در جواب به او یک لیست از ویژگی‌های مورد علاقه‌ خود از سگ نژاد دیگری را می‌گویید. ممکن است کمی با موضوع مرتبط باشد ولی کاملاً صحیح نیست. ما بازاریابان معمولاً بسیار در این تله گرفتار می‌شویم.

در ادامه مراحل لازم برای تغییر دادن روش تفکر در طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی ذکر می‌کنم.

همدلی را در خود ایجاد کنید

همدلی زمانی ایجاد می‌شود که شما بسیار دقت می‌کنید و عمیقاً به صحبت‌ها گوش می‌دهید. این خصوصیت در رابطه‌های دوستانه به حالت طبیعی وجود دارد: اگر دوست شما آسیب ببیند، انگار که شما هم آسیب دیده‌اید. اگر دوست شما خبر طلاق خود را در اینستاگرام بیان کرده باشد، شما به سادگی از این خبر رد نمی‌شوید و بی‌اهمیت نیستید، درسته؟

همین رابطه را می‌توانید با مشتریان یا مخاطبین اجتماعی خود برقرار کنید. این‌قدر خود را درگیر محتوای خود نکنید مثلا کمتر به تبلیغ برند شخصی خود بپردازید. این تبلیغات نباید چنان باشد که  دیگر متوجه صحبت‌ها و احساسات مخاطبین خود در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها و پست‌های وبلاگ نشوید.

با ایجاد یک پایه محکم از همدلی برای خواسته‌ها و نیازهای مخاطبینتان- و چگونگی تکامل این نیازها و خواسته‌ها در طول سفر مشتری- شما موفق به ایجاد محتوا و پاسخ بهتری از سمت مشتری می‌شوید و در نهایت احساسات قوی‌تری نسبت به نام تجاری شما ایجاد می‌شود.

 تاریخچه را بدانید

یکی از دلایلی که شما می‌توانید به راحتی دوست خود را درک کنید، این است که شما با یکدیگر تاریخچه مشترکی دارید. برای مثال شما هزاران بار داستان شکسته شدن دندان یکی از دوستانتان هنگام گاز زدن پنیر را در دانشکده شنیده‌اید. زمانی که یکی از دوستانتان هنگام جشن فارغ‌التحصیلی خود به یک کنسرت دعوت شده بود، شما هم در آنجا حضور داشتید.

زمانی که بحث راجع به مشتریان شما باشد نیز به همان اندازه دانش تاریخی احتیاج است.

چه زمانی نام تجاری شما دارای بیشترین میزان دسترسی، برقراری رابطه و حجم فروش بود؟ کدام تاکتیک‌ها و کانال‌های اجتماعی بیشترین تاثیر را برای شما (یا رقبایتان) داشتند؟

این موضوع نیز یک اشتباه رایج دیگر در میان بازاریابان است: ما به یک کمپین متعهد می‌شویم، آن را به عنوان موفقیت یا شکست در نظر می‌گیریم و سپس به سرعت از آن رد می‌شویم تا بتوانیم درس‌های ارزشمندی که در آینده به ما کمک می‌کنند را یاد بگیریم و مستند کنیم. در این دام نیفتید. با گذشت زمان و افزایش اطلاعات، شما هم به افزودن دانش از شناخت خود و لیست مشتریانتان به صورت منظم ادامه دهید.

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

به یک زبان مشترک صحبت کنید

شما و بهترین دوستتان یک دنیای بی‌پایان از جوک‌ها و کلمات ساختگی دارید که فقط خود شما دو نفر آن‌ها را درک می‌کنید. این موضوع ممکن است آزاردهنده باشد ولی تجربه‌ مشترک = زبان مشترک است.

همین معادله نیز برای گوش دادن به صحبت‌های مشتریانتان در شبکه‌های اجتماعی نیز صادق است. اگر شما بتوانید عبارات و راه‌حل‌هایی که مخاطبین شما با یکدیگر در میان می‌گذارند را درک کنید، کم‌کم می‌توانید آن زبان مشترک را فرا بگیرید و آن‌ها را بهتر بشناسید.

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

اولویت‌بندی

همان‌طور که بزرگ‌تر می‌شوید، با دوستانی که به شما به همان اندازه‌ای که شما به آن‌ها احترام می‌گذارید، احترام نمی‌گذارند، کمتر زمان می‌گذرانید. این قانون برای برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی شما نیز صادق است. نحوه اولویت‌بندی مشتریانتان را درک کنید و سپس می‌توانید بر اساس آن رفتار برند تجاری خود را تنظیم کنید.

این موضوع به معنای رها کردن و بی‌توجهی به افراد دیگری نیست که برند رقبایتان را به شما ترجیح می‌دهند. اما این موضوع به این معنی است که شما ممکن است به یک بخش از مشتریان خود بسیار زیاد اهمیت دهید و از دیگران غافل شوید یا ممکن است بخش اعظم زمان خود را صرف انجام تبلیغات رقابتی در برابر یک برند دیگر کنید. تنها راه اینکه شما بتوانید به درستی اولویت‌بندی کنید این است که با توجه به نظر مخاطبین خود، جایگاه خود را در مقایسه با رقبایتان به درستی تشخیص دهید.

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

رابطه را عمیق‌تر کنید

بهترین مکالمات شما با دوستانتان زمانی اتفاق می‌افتد که یک رابطه عمیق با یکدیگر برقرار کرده‌اید و بسیار صمیمی هستید، زمانی که می‌توانید به راحتی در مورد ترس‌ها، احساسات و آرزوهایتان صحبت کنید. با نگه‌داشتن رابطه خود با مشتریانتان در سطح ظاهری، مهم‌ترین اطلاعات عمیق در مورد آنان را از دست ندهید.

حداقل یک بار در روز را برای مطالعه نظرات و انتقادات مشتریانتان در مورد برند تجاری یا صنعت شما در شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید. این امر به شما آگاهی عمیقی از دانش و اطلاعاتی که لازم دارید را اعطا می‌کند تا بتوانید به جلو حرکت کنید و تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.

 ۲. با یک متخصص مشورت کنید

از یک بازاریاب متخصص که می‌شناسید درخواست کمک کنید و از او مشورت بگیرید. سوالات خود را تا جایی که می‌توانید دقیق و با جزئیات آماده کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که یک کمپین انتخاب کنید که آن را قبول دارید و آن را به دقت بررسی کنید تا بتوانید از نکات مفید آن کانال برای برند تجاری خود استفاده کنید.

ما در میان کارمندانمان افراد متخصص در شبکه‌های اجتماعی بسیاری داریم که می‌توانند با شما صحبت کنند و به شما راجع به مجموعه‌ کاملی از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی مشاوره دهند که از اهرم کردن داده‌ها به منظور طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی استفاده می‌کنند.

۳. صحبت کردن با مشتریان

این کار با توجه به کسب‌وکار شما می‌تواند در قالب تلفن زدن یا پر کردن یک پرسشنامه باشد. با استفاده از این بازخورد، اطلاع داشته باشید که این کار بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید تا متوجه شوید که افرادی که از شما خرید می‌کنند در اصل نسبت به محصولات شما یا در مقیاس بزرگ‌تر نسبت به صنعت و نام تجاری شما چه احساسی دارند و در مورد شما چه فکری می‌کنند.

اگر شما در موقعیتی نیستید که بتوانید با مشتریانتان به صورت مستقیم صحبت کنید، برنامه خود را به نحوی تنظیم کنید که بتوانید مدت زمان کوتاهی را با تیم مدیریت مشتری خود بگذرانید. این افراد همان اشخاصی هستند که با مشتریان شما رابطه مستقیم دارند و می‌توانند دقیقاً به شما بگویند که الان درگیر چه مشکلاتی‌اند. سپس شما می‌توانید یک کمپین اختصاصی برای حل این مشکلات راه‌اندازی کنید.

 ۴. یادگیری از نوآوران

انجام تحقیقات بر روی این موضوع که مدیران بازاریابی (از جمله خود شما) چگونه فکر و عمل می‌کنند امری ضروری است. مصاحبه‌های جدید با مدیران بهترین برند‌ها را مطالعه کنید و به ابتکارات جدیدی در سطح کمپانی خود دست یابید.

استراتژی‌ها و پیام‌هایی که در سطح بالا تنظیم می‌شوند همیشه بر سطح سفارشات تاثیر می‌گذارند، حتی اگر این تاثیر هم‌اکنون نباشد، حتماً در نیمه بعدی اتفاق می‌افتد. با درک دیدگاه‌های خلاقانه و جسورانه، قادر خواهید بود تا کمپین‌های خلاقانه‌ای را در کسب‌وکار خود راه‌اندازی کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد.

۵. از افراد عادی بیاموزید

 بعضی از بهترین ایده‌ها برای طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همیشه از محیطی خارج از کسب‌وکار پیدا می‌شوند. در ادامه برخی از نقل‌قول‌های مورد علاقه ما از متفکرانی است که بر گسترش خلاقیت و بهبود خود تمرکز دارند.

۶. به خود فرصت بدهید

توانایی جهت‌گیری سریع با توجه به اطلاعات به دست آمده بسیار مهم است. هیچ‌کس به اندازه‌ ما به این موضوع باور ندارد.

اما ترک یک کمپین یا زاویه پیام یا رویکرد بصری به این دلیل که داده‌ها اهداف جاه طلبانه شما را در همان هفته یا ماه اول برآورده نمی‌کنند، راه هوشمندانه ای نیست، زیرا اگر شما قصد اشباع بازار را دارید، پیام شما به اندازه کافی در بازار نمی‌ماند.

با جهت‌گیری بیش از حد سریع، شما ریسک بزرگی بر سر این موضوع می‌کنید که داستان نام تجاری و شناخت برند خود را در مدت زمان کوتاهی با پیام‌های مختلف زیادی در میان مردم رواج می‌دهید. همین موضوع مخاطبین شما را گیج می‌کند و باعث برتری رقبای شما می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که هر کمپین را حداقل برای یک بازه سه ماهه تشکیل دهید و برنامه کمپین خود را به اهداف و مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید. در پایان هر مرحله باید یک نقطه توقف وجود داشته باشد که شما به صورت رسمی بتوانید داده‌ها را ارزیابی کنید و یک برنامه عملی برای تغییر برنامه خود مطابق با آن را ارائه دهید.

۷. با شرایط بزرگتر مواجه شوید

هر دو برند کادیلاک Cadillac و ایربی‌ان‌بی AirBnB كار بسيار خوبي در طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی برای برخورد با آب و هواي سياسي تبليغاتي ۲۰۱۷ انجام داده‎‌اند كه به شرح زير است:

  1. با شرایط جوی روبرو شوید
  2. پیام نام تجاری خود را تقویت کنید

این کار یک تعادل حقه‌آمیز است، زیرا با بیان کردن مسائل سیاسی معمولاً برندها در شرایط سختی قرار می‌گیرند. این استراتژی برای هر برندی مناسب نیست. قبل از اینکه راجع به این موضوع  به طراحی کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازید، این ۴ مورد را در نظر بگیرید:

  1. یک بررسی بر روی مخاطبین خود انجام دهید تا متوجه شوید که آیا مخاطبین شما راجع به این موضوع نظر مثبت، خنثی یا منفی دارند.
  2. به یاد داشته باشید که بر روی احساسات عاطفی عمومی متمرکز بمانید و از مسائل خاص یا چهره‌های خاص سیاسی دور بمانید.
  3. میزان خطر بازخورد منفی مردم را در برابر افزایش آگاهی عمومی اندازه‌گیری کنید
  4. منابع خود را در نظر بگیرید. تا زمانی که نتوانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید، این کار ارزش انجام دادن ندارد (ترجیحاً با ویدیو).

اگر شما به وارد کردن مسائل سیاسی در امور اجتماعی علاقه‌مند هستید، مطالعه اخیر ما را در مورد تاثیر موضع‌گیری مسائل اجتماعی بررسی کنید. در ادامه مطالب کلیدی ذکر شده است:

  •         مردم از مارک‌های معروف می‌خواهند که در مورد مسائل مهم پافشاری کنند و شبکه‌‌های اجتماعی بهترین مکان برای انجام این کار است
  •         مارک‌ها نمی‌توانند ذهنیت‌ها را تغییر دهند ولی می‌توانند تغییرات را مورد تاثیر قرار دهند
  •         مارک‌ها با پاداش بیشتر روبرو هستند تا ریسک
طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

۸. موسیقی را وارد کنید

ویکی‌پدیا تاثیرات موتزارت را این چنین بیان می‌کند:

«مجموعه‌ای از نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی موتزارت ممکن است بهبود کوتاه مدت در عملکرد برخی از انواع وظایف شناخته شده ذهنی را به عنوان “استدلال فضایی زمانی” شامل شود».

پس زمانی که بر روی کمپین‌های اجتماعی خود کار می‌کنید، سعی کنید به موسیقی گوش فرا دهید! از برنامه Spotify استفاده کنید تا بتوانید یک لیست پخش ایجاد کنید که همراه با کمپین شما به جلو حرکت می‌کند و از فالوورهای خود بخواهید تا این لیست را در شبکه‌های اجتماعی خود پخش کنند تا بتوانند برنده جایزه شوند.

۹. با محتوای خود همکاری نزدیک داشته باشید

از تیم محتوا و تیم شبکه‌های اجتماعی خود می‌خواهید که خیلی نزدیک با یکدیگر فعالیت کنند یا به صورت کاملاً موازی با یکدیگر فعالیت کنند تا کمترین تداخل را داشته باشند؟ اگر گزینه دوم را در طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی انتخاب می‌کنید، کاملاً در اشتباه‌اید.

زمانی که تیم تولید محتوا شما به صورت مرتب در جریان امور و تاثیرات محتوا در شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد، قطعاً می‌توانند محتوای بهتری را برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنند. زمانی که تیم شبکه‌های اجتماعی شما به صورت مرتب در جریان به روز رسانی محتوا به منظور تطابق بیشتر با پیشنهادات محصول و طرح‌های بازاریابی بزرگ‌تر می‌شود، می‌توانند استراتژی‌های بهتری را برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند.

۱۰. همکاری نزدیکی با ایمیل داشته باشید

زمانی که شما یک تمپلیت تبلیغاتی مشخص دارید و آن پیام را به تمام تیم تبلیغاتی خود صادر می‌کنید، تیم بازاریابی ایمیلی شما برنامه‌های ارسال را شروع می‌کند. اطمینان حاصل کنید که با این برنامه‌های ارسال کاملاً هماهنگ هستید تا متوجه شوید که بهترین راه برای اداره‌ بهتر یک کمپین بزرگ‌تر به وسیله وب‌سایت و دانلود محتوا چگونه است.

اگر در حال حاضر در جریان این جلسات نیستید، باید حتماً اقدامی صورت بگیرد. همکاری‌های ناشناخته می‌تواند ایده‌های بزرگی را ایجاد کند.

۱۱. بر روی نرخ تبدیل تمرکز کنید

هر کاری که شما در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید، تاثیر بسیاری در روند خرید مشتریان دارد در تمامی مراحل از آگاهی تا تصمیم‌گیری. امسال این قدرت را کاملاً به دست آورید و فاصله‌ بین آگاهی و تصمیم را پر کنید.

به اشتراک گذاری محتوا و ردیابی تبدیل برای استفاده از سیگنال‌های به اشتراک گذاری عمومی و خصوصی مشتریان و ارائه چشم‌اندازهای واقعی به منظور افزایش بینش و آگاهی شما برای افزایش ترافیک که منجر به تولید درآمد و توزیع محتوا می‌شود بسیار مفید است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا:

  •         بهینه‌سازی تولید محتوا بر اساس اینکه چه چیزی برای مشتریان شما بسیار وسوسه‌ برانگیز است که از طریق درک کامل اینکه مصرف‌کنندگان چگونه مطالب شما را به صورت خصوصی به اشتراک می‌گذارند (شبکه اجتماعی تیره) به دست می‌آید که منجر به تبدیلات و سایر موضوعات مرتبط با هدف شما می‌شود.
  •         توزیع محتوای خود را از طریق کانال‌های اجتماعی به منظور تاثیر کامل قیف از برداشت‌ها، بازدیدها و تبدیلات بر اساس چگونگی عملکرد محتوا از طریق پست‌های انتشار یافته در کانال‌های اجتماعی برند تجاری خود بهینه سازی کنید.
  •         به وسیله آنالیز کردن نحوه‌ درگیر شدن مخاطب با محتوای شبکه اجتماعی رقیب خود، از استراتژی محتوای رقبای خود یاد بگیرید، در نتیجه شما می‌توانید همین مخاطبین را با پیام‌های مرتبط و پیشنهادات وسوسه برانگیز مورد هدف قرار دهید.

نگاهی به اینکه کدام کمپین‌ها تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی پایین‌ترین حالت شما دارند، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌هایی را کشف کنید که نتایج شگفت انگیزی را برای شما به نمایش می‌گذارند.

۱۲. یک تحلیل رقابتی را اجرا کنید

تجزیه و تحلیل رقابتی به طور منظم به شما کمک می‌کند تا معیارهای تجاری خود را ایجاد کنید. برای مثال:

  •         میانگین مشارکت روزانه برای برندی که شما به عنوان رقیب خود در نظر می‌گیرید چه مقدار است؟
  •         چه مقدار هشتگ‌های آنان به صورت هفتگی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
  •         از دیدگاه رقیب مبتدی شما، یک کمپین موفق به چه صورت است، از لحاظ درگیری، رشد فالوور و عمق ارتباط (برای مثال: کامنت و تبدیل در برابر یک لایک ساده)؟

به خاطر داشته باشید برندهایی که شما به عنوان رقیب در نظر می‌گیرید لازم نیست که حتماً سرمایه بیشتری در بانک داشته باشند یا حتی در صنعت شما فعالیت کنند: آن‌ها می‌توانند در یک صدای تجاری خاص یا همکاری بصری خاصی رقیب شما باشند.

مخاطبین مورد هدف شما روزانه زمان زیادی را برای برقراری ارتباط با مارک‌های ذکر شده در شبکه‌های اجتماعی خود دارند؛ شما می‌خواهید مطمئن شوید که برند شما بهترین است و اگر این چنین نیست، دلیل آن را متوجه شوید.

۱۳. محتوای کوتاه مدت را به کار بگیرید

در طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی از اخبار کوتاه مدت استفاده کنید مانند این خبر: معامله سهام اسنپ چت؛ ۴۴% سهام اسنپ چت اخیراً به عنوان سهامی قابل معامله در اولین روز عرضه معامله شد خود. حتماً دلیلی برای این موضوع وجود دارد.

این پلت‌فرم‌ها در قالب یک برند به شما آزادی در خلاقیت، فرصتی برای افزایش اعتبار برند خود در اذهان عمومی، افزایش محبوبیت برند و نرخ تبدیل ارائه می‌دهند.

زمان و سرمایه خود را در قسمت استوری اینستاگرام، اسنپ چت و یا فیس‌بوک سرمایه‌گذاری کنید که می‌تواند نرخ تبدیل خوبی را برای شما به همراه دارد. تحقیقات خود را در مورد همکاری این پلت‌فرم‌ها در کمپین‌های خود بررسی کنید و مطمئن باشید که ایده‌های جدیدی به ذهنتان خطور خواهد کرد.

 ۱۴. عوامل تاثیرگذار را شناسایی کنید

همه‌ ما دارای یک دایره‌ تاثیرپذیری هستیم ولی ممکن است فقط در مورد مسائلی خاص تاثیر بپذیریم. همین قانون نیز در مورد شبکه‌های اجتماعی و شناسایی افرادی که در حوزه‌های خاص دارای احترامی ویژه هستند نیز صادق است. تاثیرگذاری به سه عامل اصلی زیر طبقه‌بندی می‌شود:

  1. دسترسی
  2. رزونانس
  3. ارتباط

سریع‌ترین روش شروع شامل پیروی کردن از افرادی با نفوذی است که تا الان به خوبی با برند شما آشنا شده‌اند و درباره آن صحبت می‌کنند.

به کاربرانی که با شما آشنایی و تعداد فالوور بیشتری دارند دقت کنید

یک گزارش ساده از حساب کاربری اندا‌زه‌گیری شده توییتر، آمار افرادی که به صورت مرتب بیشترین ارتباط را با برند شما داشته‌اند و کاربرانی که با برند شما ارتباط داشته‌اند و دارای تعداد فالوور بالایی هستند را مشخص می‌کند.

اگر می‌خواهید جستجوی خود را در اطراف نام تجاری یا هشتگ محصولات خود تمرکز کنید، می‌توانید این کار را نیز انجام دهید.

به پوسترهای فعال خود نگاه کنید

در گزارش این هشتگ اینستاگرام، شما می‌توانید افرادی که هشتگ‌های شما را بیشتر اوقات پست می‌کنند، کاربرانی که بیشترین فالوور را دارند و افرادی که بیشترین تبلیغ را با هشتگ‌های شما انجام می‌دهند را مشاهده کنید. این یک فرصت عالی برای شناسایی افرادی است که برای برند شما بیشترین تاثیرپذیری را به دنبال دارند.

از ساختمان خارج شوید

ما در تیم بازاریابی خود یک شعار داریم: «جواب در ساختمان نیست».

این شعار ما را مجبور می‌کند تا به فرضیاتی اعتبار دهیم که از گوش کردن به افراد عادی به دست می‌آیند. این یک توصیه خوب برای افرادی است که به دنبال شناسایی اشخاص بانفوذ در رسانه‌های اجتماعی هستند. فقط به دنبال افرادی نباشید که برند شما را در هر پست تَگ می‌کنند و با محتوای شما درگیر هستند. هرچند، همان‌طور که در بالا اشاره کردم، ممکن است فرصت‌های خوبی را پیدا کنید. به دنبال افرادی باشید که در گفتگوهای خود ارزش نام تجاری شما را منتقل می‌کنند، اما لزومی ندارد که فقط نام تجاری شما باشد. در طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی این چنین نکات کوچکی می تواند به شدت مهم باشد.

عناوین و طبقه‌بندی‌ها را به دقت بررسی کنید

با گوش دادن ساده اندازه‌گیری شده، می‌توانید افراد تاثیرگذار و مرتبط با هر موضوع دلخواه خود را انتخاب کنید.

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

افراد را با توجه به بیشترین میزان ارتباط فیلتر کنید

تمرکز خود را بر روی تِم‌های خاص و پروفایل‌های جمعیتی بگذارید که بیشترین میزان ارتباط را با مخاطبین شما دارند. این کار به شما کمک می‌کند تا یک تصویر مشخص از افراد تاثیرگذاری داشته باشید که می‌خواهید با آن‌ها همکاری کنید.

۱۵. UGC را در قلب خلاقیت خود قرار دهید

هواپیمایی بریتیش ایر ویز اخیراً این کار را با حالت خودنمایی انجام داد. #Unforgettable فراموش نشدنی آن‌ها که توسط آگلیوی و ماتر طراحی شده بود، یک پدر و پسر را بخاطر اینکه یک نامه تشکر برای این خط هواپیمایی بعد از سفر به نیویورک ارسال کرده بودند را در مجموعه خود استخدام کردند.  

قسمت اصلی این کمپین یک ویدیو بود که به یک رقابت در رسانه‌های اجتماعی دعوت شده بود که از مردم دعوت می‌کرد تا داستان لحظات فراموش نشدنی تعطیلات خود را به اشتراک بگذارند.

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

۱۶. یک تیم تشکیل دهید

آیا می‌توانید به برندهایی فکر کنید که در کمپین شبکه‌های اجتماعی بعدی شما می‌توانند به عنوان یک شریک خوب عمل کنند؟تقریبا هیچ طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی بدون در نظر گرفتن توانمندی های یک تیم شکل نگرفته است.

 خصوصیات این تیم باید این چنین باشد:

  1. زمانی که بحث بر سر هدف‌گیری مخاطبین باشد، با شما هم‌پوشانی داشته باشد
  2. زمانی که بحث به فروش محصول می‌رسد، با برند شما هم‌پوشانی نداشته باشد

همکاری بازاریابی، یک روش عالی برای افزایش آگاهی عمومی از برند شما و احتمال خرید بیشتر است.

۱۷. به حفظ در برابر جذب فکر کنید

این دو مورد باید دو روند جداگانه در استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد. از یک طرف شما تلاش می‌کنید تا با مشتریانی که دارید ارتباط داشته باشید و آن‌ها را حفظ کنید. از طرف دیگر، شما قطعاً تمایل دارید که افراد بیشتری را به وسیله استراتژی شبکه اجتماعی خود جذب کنید. بعضی از مطالب برای هر دو گروه مشتریان و افراد تازه خوشایند است اما شما همچنین باید استراتژی‌های منحصر به فرد خود را برای هدف‌گیری هر گروه خاص در نظر داشته باشید.

در تقویم محتوای خود، اطمینان حاصل کنید که برای افراد هر دو گروه پست و کمپین مخصوص به خود را دارید.

۱۸. الهام بخشی در فضای مجازی، اتمام کار در فروشگاه

این امر در صورتی مفید واقع می‌شود که برند شما جوانان را مورد هدف قرار داده، حضور خشت و ملاتی دارید، فروشگاه پاپ آپ دارید یا اسپانسر غرفه‌ای در یک کنفرانس هستید. در مطالعه اخیر اکسنچر Accenture، نگرش‌ها و انتظارات مصرف‌کنندگان ۱۸ تا ۲۰ ساله نسل Z البته بخشی که توانایی خرید کردن را دارند، با انتظارات و رفتارهای نسلY مقایسه شده است. این مطالعه بر اساس نظرسنجی بر روی ۱۰،۰۰۰ مصرف کننده در ۱۳ کشور، از جمله ۷۵۰ مصرف کننده در ایالات متحده شکل گرفته است. در حالی که نسل Z  اکثرا دنیای دیجیتال را ترجیح می‌دهند، ۷۷٪ از آن‌ها هنوز خرید در فروشگاه را  برمی‌گزینند. علاوه بر این، ۴۴٪ از آن‌ها به فروشگاه رفته تا اطلاعات بیشتری را قبل از خرید آنلاین خود کسب کنند.

 مغازه‌ها هنوز هم بهترین راه ارتباطی برای خرید هستند.

برداشت کلی: در فضای مجازی الهام بخشی و اطلاع رسانی کرده و اطمینان حاصل کنید که حضور فیزیکی فروشگاه شما به وقوع پیوستن خرید را نهایی می‌کند.

۱۹. بزرگ فکر کنید، دقیق باشید

در تبلیغات آگاهی رسانی، استراتژی اجتماعی شما نباید بیش از اندازه بر ارزش افزایی و برندسازی متمرکز باشد. هنگامی که مخاطبان خود در اجتماع را مشخص کردید، می‌توانید تبلیغات دیگری را ایجاد کرده که به دیگر جنبه‌های زندگی و دیدگاه‌های آن‌ها اشاره دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است یک زنجیره هتل متمرکز بر مسافران با بودجه متوسط و بین سنین ۲۱-۳۰ باشید. شما می‌توانید یک کمپین بزرگ درباره هزینه سفر ایجاد کنید. مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این مسئله است که شما نیاز به ایجاد ارزشی دارید که کاملا غیر مرتبط با فروش نهایی شما باشد: این یک کمپین سازنده است که مردم را در مسیر خرید انداخته و خرید کردن از شما را به فرد القا نمی‌کند. با کمپین اینچنینی، اگر مردم احساس کنند که سر آن‌ها کلاه گذاشته شده است، به طور خودکار محتوای مورد نظر شما برای آن‌ها بی اعتبار می‌شود.

۲۰. رفتار اجتماعی را بهتر درک کنید

مطالعات و آمار بی‌شماری در مورد چگونگی تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر مغز انسان و ارتباط جمعیت شناسی با رسانه اجتماعی منتشر شده است. آن‌ها را بخوانید! این مطالعات به شما این امکان را می‌دهد که چگونگی ارتباط افراد با رسانه اجتماعی و در نهایت، برند شما را درک کنید.

۲۱. از SEO برای اطلاع رسانی در موضوعات مختلف استفاده کنید

احتمالا کلمات و اصطلاحاتی که می‌خواهید توسط آن‌ها در گوگل رتبه بندی شوید، همان مواردی هستند که می‌خواهید در رسانه اجتماعی به شما نسبت داده شود. برای پیدا کردن کلمات و اصطلاحاتی که قصد دارید بر روی آن‌ها تمرکز داشته باشید، با بخش SEO در سازمان خود تماس بگیرید و این موارد را به طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی خود اضافه کنید. از آنجایی که توییتر در حال حاضر در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات و اصطلاحات خاص گنجانده شده است، اهمیت بسزایی یافته است.

 ۲۲. در رویدادها حضور داشته باشید

محتوایی تولید کنید تا از تلاش‌های خود بیشترین استفاده را ببرید. این محتوا باید افراد را به وبلاگ یا وبسایت شما هدایت کند.

۲۳. با برند خود مطابقت داشته باشید

اگر شما یک شرکت تجزیه و تحلیل B2B هستید، بر روی هشتگ #Oscars2017  تمرکز نکنید. با چنین وقایع کاملا بی ارتباط با کسب و کارتان، شما هیچ خروجی ملموسی برای کسب و کار خود نخواهید یافت.

۲۴. چگونگی به اشتراک گذاری مطالب را درک کنید

انتقال مشتری، مسیر بازاریابی جدید شما است. وظیفه بازاریاب رسانه‌های اجتماعی این است که مردم را از به اشتراک گذاری صحیح در رسانه‌های اجتماعی منتقل کند: از آگاهی به در نظر گرفتن، سپس به خرید و در نهایت به حمایت و وفاداری. از به اشتراک گذاری صحیح مطالبتان در این انتقال و در تمامی کانال‌های فعال اجتماعی خود اطمینان حاصل کنید.

۲۵. مراقب خودت باش

این یک نکته آموزشی نیست.

 ورزش:

  •         رشد مغز و هورمون‌های آن را تقویت می‌کند.
  •         عملکرد اجرایی مغز را بهبود می بخشد.
  •         با افسردگی، اضطراب، حملات استرسی و ترس‌های اجتماعی مبارزه می‌کند.

اگر پشت میز خود نشسته‌اید و ژست خلاقانه‌ای به خود گرفته‌اید، به پیاده روی یا کلاس یوگا بروید. فعالیت داشته باشید. سپس نکات ما در ذهن خود تکرار کنید و بهترین طراحی کمپین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی را داشته باشید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
4.5/5 - (2 امتیاز)
تاریخ انتشار: 14 مرداد, 1398
آخرین ویرایش: ۱ مهر, ۱۳۹۸
منبع: sproutsocial
      اشتراک گذاری

    تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

    خدمات شبکه های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی بهترین نقطه برای شروع بازاریابی آنلاین هر کسب‌وکاری است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایران همیشه محبوب بوده است؛ و با تقریب خوبی می‌توان گفت همه ایرانیان دارای گوشی هوشمند، حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب عضو هستند. دپارتمان خدمات شبکه‌های اجتماعی دیاکوبین، برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی تدارک دیده است. مدیریت صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی گوناگون، از جمله اینستاگرام و لینکدین، و همچنین طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی با بهره بردن از روش‌هایی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ، از جمله خدماتی است که در این دپارتمان در اختیار شما قرار داده می‌شود.

    خدمات شبکه های اجتماعی
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x