مقایسه ووکامرس و مجنتو در سال ۲۰۱۹: امنیت، سئو و کارایی

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
مقایسه ووکامرس و مجنتو در سال ۲۰۱۹: امنیت، سئو و کارایی

اگر می‌خواهید یک پلتفرم تجارت الکترونیک انتخاب کنید و به عبارت ساده‌تر، به طراحی سایت فروشگاهی بپردازید و بین انتخاب ووکامرس و مجنتو مردد هستید و نمی‌دانید انتخاب کدام پلتفرم برای شما بهتر است، به جای درستی آمده‌اید. زیرا در این مقایسه منصفانه نقاط ضعف و قوت ووکامرس و مجنتو را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم که انتخاب درست را انجام دهید.

همانطور که می‌دانید ووکامرس و مجنتو دو پلتفرم محبوب برای ساخت فروشگاه آنلاین هستند. با این حال پلتفرم‌های دیگری نظیر بیگ‌کامرس، شاپفی، پرستا‌شاپ و … نیز برای این این کار وجود دارند، بدون شک هر یک از پلتفرم‌ها نقاط ضعف و قوت خاص خودشان را دارند. البته محدودیت‌ها و فرصت‌های هر پلتفرم تنها زمانی به طور کامل مشخص می‌شود که از آن‌ها استفاده کرده باشید.

ظاهراً دو پلتفرم ووکامرس و مجنتو در حال حاضر جدیدترین ویژگی‌ها را در بازار تجارت الکترونیکی ارائه می‌کنند. همین موضوع چالشی برای انتخاب یکی از آن‌ها است. بدیهی است که هر دوی پلتفرم‌ها برای یک فروشگاه خاص عالی نیستند زیرا امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند و باید گزینه مناسب را بر اساس نیازمندی‌های فروشگاه انتخاب کرد. در این مقاله مقایسه‌ای جامع میان ووکامرس و مجنتو ارائه خواهد شد، مطمئن هستم که پس از مطالعه این مقاله، انتخاب گزینه درست برای فروشگاه شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

پس بیایید شروع کنیم!

جدول مقایسه ووکامرس و مجنتو در سال ۲۰۱۹

ووکامرس و مجنتو

ووکامرس و مجنتو

مجنتو، واقعاً به سطح مهارت شما بستگی دارد. ووکامرس به شما اجازه می‌دهد که به راحتی فروشگاه آنلاین بسازید، در حالی که مجنتو برای کسب و کارهای بزرگ کارایی دارد. بهتر است کمی عمیق‌تر آن‌ها را بررسی کنیم.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس پلتفرم تجارت الکترونیکی متن‌ باز و با قابلیت سفارشی‌سازی کامل است. ووکامرس افزونه‌ای برای وردپرس، محبوب‌ترین سامانه مدیریت محتوای جهان است. ووکامرس به شما امکان ساخت یک فروشگاه آنلاین را می‌دهد. به این ترتیب شما مجموعه‌ای از امکانات نظیر مدیریت انبار، قابلیت‌های پرداخت، مدیریت محصولات و … را در فروشگاه ووکامرسی خود خواهید داشت. مهم‌ترین قابلیت فنی ووکامرس در میان پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، سادگی استفاده از آن است. همچنین پوسته‌های رایگان بسیاری هم برای این افزونه وجود دارد.

مجنتو چیست؟

مجنتو راهکاری متن ‌باز برای تجارت الکترونیکی است. شما می‌توانید با استفاده از مجنتو و امکانات آن شامل تأیید پرداخت، مدیریت محصولات، مدیریت فروشگاه و غیره، فروشگاه آنلاین خود را بسازید. دو نسخه از مجنتو در دسترس است. شما می‌توانید از میان نسخه رایگان و پولی یکی را انتخاب کنید. این پلتفرم برای کسب و کارهای با اندازه بزرگ و متوسط مناسب است. برای مجنتو هم پوسته‌های رایگان مختلفی در دسترس است.

نکته حرفه‌ای: موفقیت هر کسب و کار تجارت الکترونیک، رابطه مستقیم با پلتفرمی دارد که برای ساخت آن استفاده شده است.

ویژگی متن باز بودن هر و پلتفرم به این معنی است که هر کس که سواد کد نویسی خاصی داشته باشد می‌تواند به توسعه دادن این پلتفرم‌ها بپردازد و نیاز به خرید لایسنس خاصی برای شروع کار نیست.

۱. استفاده از کدام راحت‌تر است؟

ووکامرس

سادگی استفاده یکی از جنبه‌های مهم برای انتخاب پلتفرم است. در هنگام مقایسه این ویژگی در میان ووکامرس و مجنتو، بدون شک ووکامرس پیروز است و به ساده‌ترین شیوه ممکن فرآیند توسعه وبسایت تجارت الکترونیک شما را انجام می‌دهد. این ابزار برای افراد مبتدی بسیار عالی است. زیرا هر کسی بدون نیاز به دانش فنی می‌تواند از آن استفاده کند. با استفاده از ووکامرس شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

از آنجا که ووکامرس افزونه‌ای برای وردپرس است، برای استفاده از آن به چند پیش‌نیاز احتیاج دارید. نخست باید افزونه ووکامرس را در سایت وردپرسی خود نصب کنید. فرآیند نصب این افزونه بسیار ساده است. کافی است مراحل را دنبال کرده و همه چیز را به خوبی تنظیم نمایید.

مجنتو

یادگیری مجنتو در مقابل ووکامرس، کمی سخت‌تر است. برای استفاده از این پلتفرم باید کمی درباره کدنویسی اطلاعات داشته باشید تا حداکثر استفاده را از این پلتفرم ببرید. به هر حال استفاده از مجنتو نیاز به پیش‌زمینه‌های فنی دارد، موضوعی که ممکن است برای افراد تازه کار ترسناک به نظر برسد. در نتیجه برای استفاده از این پلتفرم باید کمی اطلاعات خود را افزایش بدهید. با این حال می‌توانید همیشه از پشتیبانی تلفنی مجنتو برای نسخه شرکتی استفاده کرده و راهنمایی بگیرید.

بنابراین در صورت بروز هر مشکلی، می‌توانید با کارشناسان فنی آن‌ها در تماس باشید. همچنین می‌توانید راهنمای کاربری آن‌ها را بخوانید و یا در تالارهای گفتگو مجنتو، از کمک سایر کاربران استفاده کنید. افرادی که برای اولین بار از مجنتو استفاده می‌کنند، راه اندازی سایت و انجام تنظیمات افزونه‌ها را سخت می‌دانند. به طور کلی مجنتو چندان مناسب افراد تازه کار نیست.

۲. ووکامرس و مجنتو: سرعت و کارایی کدام بهتر است؟

ووکامرس

در این بخش کارایی پلتفرم، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مورد نیاز برای انتخاب را بررسی خواهم کرد. ووکامرس به عنوان افزونه‌ای که در وردپرس نصب می‌شود، به خودی خود نمی‌تواند کارایی بالایی نشان دهد، اما شما می‌توانید با نصب افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس، کارایی کلی سایت و به تبع آن ووکامرس را بهبود دهید. افزونه‌های رایگان بسیاری برای کاهش زمان بارگذاری و سایر فاکتورهای مؤثر بر کارایی در وردپرس وجود دارند. البته همواره توصیه می‌شود که از نصب افزونه‌های متعدد پرهیز کنید، زیرا سرعت سایت را کم می‌کند. فقط از افزونه‌هایی استفاده کنید که لازم دارید.

از همین رو شاید ووکامرس گزینه ایده‌آلی برای فروشگاه‌های بزرگ (با تعداد زیادی از محصولات) نباشد. ووکامرس کارایی خوبی برای فروشگاه‌های کوچک دارد.

مجنتو

مجنتو در مقایسه با ووکامرس نیاز به سرور قدرتمندتری دارد. در نتیجه باید در نگه‌داری از فروشگاه مجنتو خود دقت داشته باشید تا بارگذاری آن کند نشود. از آنجا که محل سرور می‌تواند بر سئو و سرعت بارگذاری تأثیر بگذارد، مجنتو به سروری اختصاصی برای کارایی مناسب نیاز دارد. اما از سویی دیگر هزینه استفاده از سرور اختصاصی کمی بالا است. همچنین نباید فراموش کنیم که مجنتو به راحتی می‌تواند تعداد بسیار زیادی از محصولات، خیلی بیشتر از ووکامرس، را مدیریت کند.

اشاره به این نکته نیز مهم است که سرور میزبان نقشی مهم در کارایی فروشگاه مبتنی بر مجنتو دارد. اگر برای فروشگاه مجنتو خود از میزبانی قدرتمند استفاده کنید، کارایی آن عالی است و نتیجه‌اش سایتی با سرعت بالا و کارایی فوق‌العاده خواهد بود. بنابراین به منظور دستیابی به تجربه کاربری بهتر، تنظیمات کارایی مجنتو را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

۳. امنیت کدامیک بهتر است؟

ووکامرس

امنیت فاکتوری اساسی در مدیریت هر سایتی است. زمانی که درباره سایت‌های تجارت الکترونیک صحبت می‌کنیم، اهمیت این موضوع بیشتر هم می‌شود و فروشگاه آنلاین شما باید به طور کامل امن باشد و نباید هیچ مشکل امنیتی وجود داشته باشد. ووکامرس بسیاری از شاخص‌های امنیتی را برای ارائه محصولی امن به مشتریان در نظر گرفته است. همچنین افزونه‌های امنیتی بسیاری وجود دارند که از آن‌ها می‌توانید برای افزایش امنیت سایت استفاده کنید.

از آنجا که وردپرس پلتفرمی متن باز است، هدف حملات بسیاری قرار می‌گیرد، اما این حملات تأثیری بر کارایی ووکامرس ندارند. زیرا کاربران معمولاً از بهترین افزونه‌های امنیتی موجود استفاده می‌کنند و داده‌های خود را ایمن نگه می‌دارند. به طور کلی سایت‌هایی که از افزونه‌های به‌روز استفاده نمی‌کنند، میزبانی ارزان دارند و یا نسخه وردپرس خود را در زمان مناسب به‌روزرسانی نمی‌کنند، دچار مشکل امنیتی می‌شوند.

مجنتو

مشتری همواره انتظار دارد که سایت تجارت الکترونیک در فضایی امن از اطلاعات شخصی و مالی نگه‌داری کند. مجنتو کمی استاندارهای امنیتی بهتری نسبت به ووکامرس دارد. این پلتفرم افزونه‌های امنیتی (Extensions) اختصاصی خود را برای کاربران ارائه می‌کند. در مقایسه با فروشگاه‌های ووکامرس، استفاده از این افزونه‌های امنیتی کم سخت است، زیرا کاربران برای پیاده‌سازی آن در فروشگاه خود باید کمی از نظر فنی مهارت داشته باشند.

با اینکه هیچ یک از پلتفرم‌ها به شکل کامل ایمن نیستند، اما این حقیقت که مجنتو به صورت مداوم افزونه‌های امنیتی جدیدی را برای محصولش ارائه می‌کند، نکته‌ای حائز اهمیت است.

۴.  کدامیک افزونه‌های بیشتری دارند؟

ووکامرس

ووکامرس دارای افزونه‌های بسیاری برای جستجو، پرداخت، ارسال، تحویل کالا و غیره است. شما می‌توانید بسته به نیازهای خود افزونه‌های رایگان و پولی را انتخاب کنید. به این ترتیب افرونه‌های عالی بسیاری برای وردپرس وجود دارند که می‌توانند در کارایی بهتری فروشگاه ووکامرسی شما کمک کننده باشند. برای هر کاری افزونه‌ای وجود دارد و همین افزونه‌ها می‌توانند به بهبود کارایی و افزایش امنیت فروشگاه شما کمک کنند.

وردپرس سامانه مدیریت محتوایی محبوب است که مزایای بسیار زیادی دارد. توسعه دهندگان وردپرس به طور مداوم روی افزونه‌های جدید کار می‌کنند و آن‌ها را به گونه‌ای توسعه می‌دهند که در هماهنگی با سایر افزونه‌ها باشند.

مجنتو

شخصی سازی مجنتو نیاز به دانش فنی دارد و برای استفاده کامل از آن باید اطلاعات کافی داشته باشید. بدین منظور همیشه می‌توانید از راهنمای نصب آن استفاده کنید. افزونه‌های مجنتو پر از ویژگی‌های مختلف‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به بهبود کارایی سایت شما کمک شایانی کند.

افزودن یک افزونه به فروشگاه شما می‌تواند به توسعه آن و خدمت رسانی بهتر به مشتریان کمک کند، اما فراموش نکنید که افزونه‌های مجنتو را از منابع اصلی آن دریافت کنید. با این حال تنها نقطه ضعف این افزونه نیاز به فردی با دانش فنی مناسب برای نصب و راه اندازی درست افزونه‌ها است. در نتیجه اگر شما اطلاعات فنی لازم را نداشته باشید، هزینه استفاده از این افزونه‌ها برای شما بالا می‌رود.

۵. امکانات طراحی کدامیک بیشتر است؟

ووکامرس

بدون شک طراحی ظاهری فروشگاه اولین نکته‌ای است که بر مشتری اثر می‌گذارد و بر ترافیک ورودی سایت شما تأثیری اساسی دارد. طراحی ظاهری خوب می‌تواند یک بازدیدکننده را مجاب به ماندن کند و یک طراحی بد هم می‌تواند کاربر را فراری دهد. برای ووکامرس تعداد زیادی پوسته آماده برای استفاده وجود دارد. اما اگر می‌خواهید خودتان پوسته‌ای اختصاصی برای ووکامرس طراحی کنید هم می‌توانید از پوسته ساز ووکامرس استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید خلاقیت خود را با پوسته ساز ادغام کرده و در کمترین زمان قالبی واکنش‌گرا و زیبا را آماده کنید.

مجنتو

از آنجا که مجنتو فقط برای ساخت فروشگاه آنلاین طراحی شده است، تمامی طراحان پوسته آن، از واکنش‌گرا و کاربر پسند بودن قالب‌ها اطمینان حاصل می‌کنند. هزاران پوسته رایگان و پولی در فروشگاه مجنتو وجود دارد. قالب‌های متنوعی با قیمت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود آن‌ها را انتخاب کنید. با این حال با استفاده از پوسته ساز مجنتو هم می‌توانید بدون نیاز به دانش فنی خاصی، پوسته مجنتو اختصاصی خود را طراحی کنید، ابزاری عالی و ساده که به شما کمک می‌کند در کمترین زمان کار خود را شروع کنید.

ووکامرس و مجنتو: قضاوت نهایی

مطمئنم تحلیل‌هایی که پیش از این درباره هر دو پلتفرم تجارت الکترونیک ارائه شد، ایده‌ای شفاف درباره مفهوم تجارت الکترونیک و پلتفرم مناسب برای هر زمینه کاری به شما داده است. اگر نیازهای خود را می‌دانید و از چشم انداز کاری خود آگاه هستید، انتخاب پلتفرم مناسب برای شما سخت نخواهد بود. بدون شک استفاده از ووکامرس و مجنتو آسان است. فقط باید برنامه‌های خود را به خوبی بدانید. همچنین فاکتورهایی نظیر نیازهای کسب و کار، بودجه، توسعه کار، امنیت و غیره هم می‌تواند به انتخاب ابزار مناسب برای ساخت فروشگاه کمک کند. به قول معروف ارزش ایده در کاربرد آن است. بنابراین از ایده‌های خود برای انتخاب بهترین گزینه استفاده کنید و فراموش نکنید که نظرات خود درباره این پلتفرم‌ را هم با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
تاریخ انتشار: 27 آذر, 1398
آخرین ویرایش: ۳ آذر, ۱۳۹۸
    اشتراک گذاری

تحصیلاتم در ادبیات فارسی بوده است و علاقه‌ام نیز. از این رو نوشتن را برای خود هم روشی برای امرارمعاش انتخاب کرده‌ام و هم راهی برای آرام شدن و لذت بردن. در دیاکوبین وظیفه نوشتن آکادمی تولید محتوا و همین طور مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ و طراحی تجربه کاربری را برعهده دارم. پدیده‌هایی که هر روز برای آن مطالعه می‌کنم و شوقم به آنها بیشتر می‌شود.

طراحی سایت

اگر می‌خواهید اولین قدم برای ورود به دنیای دیجیتال را محکم بردارید؛ فرآیند طراحی وب‌سایت خود را به دیاکوبین بسپارید. خدمات طراحی وب‌سایت در دیاکوبین به تولید یک وب‌سایت ساده ختم نمی‌شود. ما آماده‌ایم تا جزئی‌ترین خواسته‌های شما را در طراحی یک ‌وب‌سایت کارا و زیبا برآورده کنیم. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما طرحی متفاوت از رقبا داشته باشد؛ اگر می‌خواهید تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان خود فراهم کنید؛ و اگر به دنبال طرحی خاص با امکانات ویژه هستید؛ ما در دیاکوبین بهترین پینشهادها را به شما ارائه می‌کنیم. وب‌سایت‌های طراحی شده در دیاکوبین، دارای استانداردهای روز کدنویسی، سرعت بارگزاری بالا، دسترس‌پذیری و تجربه کاربری مناسب و رابط کاربری زیبا هستند.

طراحی سایت
نظرات کاربران (0)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x