چگونه پیج اینستاگرام جذابی داشته باشیم؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی ها
چگونه پیج اینستاگرام جذابی داشته باشیم؟

درست کردن صفحه در اینستاگرام به راحتی انجام می‌شود. عکس دلخواه را در آن قرار می‌دهید و چند هشتگ به آن اضافه می‌کنید و تمام. اما اگر در این فضای رقابتی به دنبال فالوورها و لایک‌های بیشتری هستید باید روش‌های دیگری را به کار ببرید. خیلی از افراد برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام هزینه‌های بسیاری صرف تبلیغات و یا خرید مخاطب غیرواقعی می‌کنند اما ما در اینجا درباره ترفندهایی صحبت می‌کنیم که خودتان بدون صرف هزینه می‌توانید آنها را به کار ببرید تا صفحه اینستاگرامتان را جذاب‌تر کنید. ایجاد یک پیج اینستاگرام جذاب و زیبا نیاز به زمان، برنامه‌ریزی، طراحی ویژه و مدیریت شبکه‌های اجتماعی دارد. اما اگر سبک خاص خود را پیدا کنید دشواری‌ها از میان می‌روند.

پیش از ساختن صفحه در اینستاگرام پروفایل‌های مورد علاقه خود را دوباره ببینید، تکنیک‌های به‌کاررفته در آنها را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید.

اولین قدم برای ایجاد صفحه انتخاب نام کاربری است. در پروفایل اینستاگرام امکان اضافه کردن دو نام مختلف فراهم شده است. یکی نام کاربری و دیگری نامی قابل تغییر که در زمان جست‌وجو در کنار نام کاربری نشان داده می‌شود. از انتخاب نام پیچیده و دارای کاراکترهای عجیب و غریب بپرهیزید اما سعی کنید نام منحصر به فردی تعیین کنید. کاربران نام ساده و کوتاه را راحت‌تر به خاطر می‌سپرند و اگر قرار باشد در عکسی شما را تگ کنند این روند آسان‌تر خواهد بود. نام دوم را در ارتباط با نام اصلی خود و یا برندی که قرار است تبلیغ کنید انتخاب کنید تا جست‌وجو راحت‌تر انجام شود.

انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام در جذب مخاطبان بسیار تاثیرگذار است. وقتی کاربر عکسی واضح و زیبا از شما یا لوگوی شرکت یا محصولات شاخصتان را ببیند به  دنبال کردن صفحه شما علاقه‌مند خواهد شد. نور خوب و پس‌زمینه زیبا در جذابیت عکس موثر است. مهم است که عکس پروفایل با نوع فعالیت صفحه همخوانی داشته باشد.

یکی دیگر از مولفه‌های موثر در جذابیت پیج‌های اینستاگرام بیوگرافی است. بیوگرافی نهایتا ۱۵۰ کاراکتر را دربرمی‌گیرد اما در شناسایی شما به کاربران نقش مهمی دارد. شما در بیوگرافی خودتان را کوتاه معرفی می‌کنید ولی آنچه که برایتان در الویت قرار دارد را حتما بیاورید. شغل، موقعیت مکانی، علایق و… از این دست اطلاعات است. از جمله‌های کوتاه استفاده کنید و آنها را طوری بنویسید که مخاطب را به دنبال کردن صفحه شما ترغیب کند. فقط حواستان باشد این قسمت از صفحه را با اطلاعات بیش از حد شخصی شلوغ نکنید. این کار باعث می‌شود مخاطبان شما را سطحی قلمداد کنند.

 هدف صفحه اینستاگرامتان را در بیوگرافی بیاورید تا کاربران بدانند در صفحه شما باید به دنبال چه چیزی باشند. با تعیین هدف به سلیقه مخاطب احترام می‌گذارید و اعتبار صفحه شما در نزد مخاطب بیشتر می‌شود. استفاده از ایموجی برای صفحه‌های تجاری یا مباحث علمی اجتماعی هنری توصیه نمی‌شود اما اگر محتوای صفحه شما طنز یا سرگرمی است ایموجی‌ها به جذب مخاطبان بیشتر کمک می‌کنند. برای کامل کردن بیوگرافی لینک موردنظرتان را به آن اضافه کنید.

تصاویر در اینستاگرام

تصاویر در اینستاگرام

تصاویر در اینستاگرام حرف اول را می‌زنند. برای جذاب کردن پیجتان عکس‌های خوب و باکیفیت در آن قرار دهید. تصاویر بی‌کیفیت، اسکرین‌شات یا تصاویر با وضوح کم را پست نکنید. اگر تصاویر انتخابی را خودتان را گرفته‌اید نیاز به ویرایش دارد. به جز ویرایشگر اینستاگرام اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر دیگری نیز وجود دارند که با امکانات و قابلیت‌های بیشتر تصاویر بهتری به شما تحویل می‌دهند. اپلیکیشن Snapseed و اپلیکیشن VSCO ابزارهای ویرایشی زیاد و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با ابزارهای بومرنگ، هایپرلس، لایوت و اسلایدشو نیز می‌توانید تصاویر متنوع و جذاب‌تری خلق کنید. اگر نمی‌دانید از چه فیلترهایی برای عکس‌هایتان استفاده کنید به Pinterest سر بزنید. پینترست منبع محبوبی برای الهام گرفتن است. پست کردن عکس‌ها به صورت پازلی نیز برای مخاطبان بسیار جذاب است.

استفاده از یک رنگ خاص در پس‌زمینه تمام پست‌ها راهی ساده محبوب و در عین حال فوق‌العاده تاثیرگذار در جذب مخاطب است. حتی می‌توان رنگ‌ پس‌زمینه را به صورت دوره‌ای مثلا هر هفته یا هر ماه یک‌بار تغییر داد اما برای مثال رنگ روشن و ملایم را برای آن در نظر گرفت. کاربرانی که رنگ‌های تند و درخشان عکس‌های صفحه‌های دیگررا دیده‌اند در مواجه با رنگ‌های ملایم این صفحه آرامش بصری را تجربه خواهند کرد. برای تجربه دیگر می‌توانید تم رنگ را در هر ردیف تغییر دهید. مثلا سه عکس از محصولات هم‌رنگ را در یک ردیف قرار دهید و برای ردیف بعدی سه عکس با رنگ‌های دیگر انتخاب کنید.

قدرت ویدئو در اینستاگرام را دست کم نگیرید. اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ امکان انتشار ویدئو را به مدت پانزده ثانیه در این اپلیکیشن فراهم کرد. حالا شما می‌توانید ویدئوهای شصت ثانیه‌ای در پست‌های خود آپلود کنید و از این طریق تعامل بیشتری با مخاطبانتان داشته باشید. یادتان باشد از ویدئوهای حرفه‌ای برای بیان داستان کسب‌وکارتان بهره بگیرید. نکته درخور توجه این است که از ویدئویی برای انتشار در اینستاگرام استفاده کنید که مطمئن باشید به اندازه کافی برای مخاطبان جذابیت دارد.

هشتگ‌ها از دیگر راه‌های ایجاد یک پیج اینستاگرام جذاب هستند. البته استفاده از هشتگ زمانی به کار می‌آید که پیج شما در حالت عمومی و در دسترس باشد. در این صورت انتخاب هشتگ مناسب به تعامل بهتر و بیشتر شما با مخاطبانتان کمک می‌کند. اگرچه ممکن است این کار زمان‌بر و نیازمند حوصله باشد اما تاثیر آن را نمی‌توان نادیده گرفت. قبل از استفاده از هشتگ موردنظر ببینید چند نفر آن را به کاربرده‌اند. اگر تعداد استفاده‌کنندگان بسیار زیاد باشد برای دیده شدن صفحه شما بی‌تاثیر است و صفحه شما در میان انبوهی از صفحه‌ها گم می‌شود. اینستاگرام اجازه استفاده از حداکثر سی هشتگ را به کاربران می‌دهد. حتما از این قابلیت استفاده کنید.

استفاده از هشتگ‌های جزئی‌تر و هشتگ‌های موقعیت مکانی را فراموش نکنید. در واقع هشتگ‌ها بدون صرف هزینه کاربران اینستاگرام را به بازدید از صفحه شما فرا می‌خوانند. یادتان باشد شما هم هشتگ‌های مورد علاقه خود را دنبال کنید و صفحه‌های مرتبط را پیدا کنید. پست‌های این صفحه‌ها را لایک و نظر خود را برایشان ارسال کنید و سعی کنید با ادمین آنها تعامل داشته باشید.

تگ کردن افراد مهم و تاثیرگذار راه دیگری برای افزایش دیده‌شدن صفحه اینستاگرامتان است.

تصاویر در اینستاگرام

تصاویر در اینستاگرام

برای داشتن یک پیج اینستاگرام جذاب صفحه خود را متمایز کنید. شما باید کاری کنید وقتی کاربر جدید برای اولین بار به صفحه شما سر می‌زند تجربه مثبتی دریافت کند و بخواهد صفحه شما را دنبال کند. این در واقع هدف اول پیج‌هایی است که در پی افزایش دادن فالوورهایشان هستند. نیازی نیست مثل صفحه‌های رسانه‌های خبری همه وقایع سیاسی ورزشی اجتماعی را پست کنیم. این کار مخاطبان را خسته خواهد کرد. مهم است که پست‌های خود را به طور مرتب و تا جای ممکن در زمان معینی از روز قرار دهید. از نظر مخاطبان تعداد پست‌های یک صفحه و میزان لایک‌ها مولفه‌های موثری در ارزش‌گذاری آن به شمار می‌آیند. پس دست به کار شوید و مطالب و تصاویر جذابی در صفحه‌تان منتشر کنید و در قدم بعدی برای افزایش فالوورهایتان اقدام کنید.

 با توجه به موضوع صفحه تان لوگوی مخصوص خودتان را طراحی کنید تا در میان مخاطبان بهتر شناخته شوید. نهایت خلاقیت خود را در نوشتن متن پست و همینطور انتخاب عکس و ویدئو به کار بگیرید تا رضایت مخاطب را جلب کنید. نظرسنجی و مسابقه نیز به مشارکت بیشتر مخاطبان کمک می‌کند. سعی کنید نوع و اندازه فونتی که برای نوشتن مطالب استفاده می‌کنید همیشه به یک شکل باشد. یکدستی آن را حفظ کنید تا پست‌های شما ظاهر زیبایی داشته باشند. مطالب تکراری به کار نبرید. مخاطب باهوش است و متوجه پست‌های تکراری خواهد شد. صفحه شما باید حس خوبی را به مخاطب منتقل کند تا او این پیج اینستاگرام جذاب را به صفحه‌های رقبای دیگر ترجیح دهد.

اگر در پیجتان محصولات یا خدماتی را به مخاطبان ارائه می‌کنید حتما سوالاتی برای کاربران ایجاد می‌شود که از طریق کامنت یا دایرکت از شما می‌پرسند. سعی کنید در اسرع وقت به آنها پاسخ دهید تا اعتمادشان جلب شود.

اگر از نظر صرف هزینه مشکلی ندارید برای صفحه‌تان از طریق صفحه‌های معتبرتر و پرمخاطب‌تر تبلیغ کنید. مدت زمانی را به تحقیق در این باره اختصاص دهید و صفحه‌های کاربردی و مرتبط با موضوع خود را از نظر تعداد لایک و تعداد نظرات بررسی کنید. حالا که قرار است برای تبلیغات هزینه پرداخت کنید پس تبلیغ خود را به صفحه‌هایی بسپارید که مخاطب فعال دارند. با این کار شما در مدت زمان کوتاهی نتیجه می‌گیرید و بیشتر دیده خواهید شد.

بعضی از صفحات برای بالا بردن تعداد فالوورها از فالوورهای غیرواقعی یا فیک استفاده می‌کنند. اما یادتان باشد این کار از اعتبار صفحه می‌کاهد. مخاطب باهوش وقتی تعداد کم نظرات و لایک‌های یک صفحه را با تعداد زیاد فالوورها مقایسه کند به غیرواقعی بودن فالوورها پی می‌برد.

استوری اینستاگرام راه دیگری برای تعامل هر چه بیشتر با مخاطبان است. مخاطبان از این طریق بیشتر با علایق و زندگی شخصی شما آشنا خواهند شد. اگر از قابلیت پخش زنده اینستاگرام استفاده کنید کاربران به طور زنده با شما ارتباط برقرار می‌کنند و نظرهای خود را ارسال می‌کنند. بهتر است درباره پخش زنده اگر قرار است در آن درباره موضوعات مهمی صحبت کنید و یا آموزشی را به مخاطبان ارائه کنید از قبل در استوری یا پست اطلاع‌رسانی کنید. با این کار تعداد مخاطبان بیشتری استوری پخش زنده شما را دنبال خواهند کرد.

صفحه شما فارغ از نوع آن با استفاده از ترفندهایی که به آنها اشاره شد حتما مورد اقبال بیشتری نسبت به قبل قرار خواهد گرفت. حالا که همه ترفندها را برای جذاب کردن صفحه اینستاگرامتان به کار برده‌اید صبر داشته باشید! کم کم نتیجه کارتان را خواهید دید و یک پیج اینستاگرام جذاب خواهید داشت که مخاطبان بیشتری را جذب صفحه‌تان خواهد کرد.

Rate this post
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
Rate this post
تاریخ انتشار: 9 آبان, 1398
آخرین ویرایش: ۲۹ مهر, ۱۳۹۸
منبع: دیاکوبین
      اشتراک گذاری

    از سال 1393 تولید محتوا در موضوعات مختلف کار اصلی من بوده است. به نوشتن و ترجمه در حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستم و تلاش می‌کنم مقالاتی مفید در حوزه کسب‌وکار آنلاین ارائه کنم.

    خدمات شبکه های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی بهترین نقطه برای شروع بازاریابی آنلاین هر کسب‌وکاری است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایران همیشه محبوب بوده است؛ و با تقریب خوبی می‌توان گفت همه ایرانیان دارای گوشی هوشمند، حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب عضو هستند. دپارتمان خدمات شبکه‌های اجتماعی دیاکوبین، برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی تدارک دیده است. مدیریت صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی گوناگون، از جمله اینستاگرام و لینکدین، و همچنین طراحی و برنامه‌ریزی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی با بهره بردن از روش‌هایی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ، از جمله خدماتی است که در این دپارتمان در اختیار شما قرار داده می‌شود.

    خدمات شبکه های اجتماعی
    نظرات کاربران (0)
    اشتراک
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x