جلسه ۴: لینک سازی در شبکه های اجتماعی (آکادمی)

حجم زیادی از مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. شاید آن‌ها شما را دنبال کنند. اما اگر شما از مخاطبان خود غافل شوید بخش عظیمی از مشتریان خود را از دست می‌دهید. در این مقاله با این موضوع بیشتر آشنا شوید.



روز به روز پلتفرم‌های اجتماعی بیشتر برای نوفالو کردن تمامی لینک ها معروف می‌شوند. سئوکارها همچنان اقدام به لینک سازی در شبکه های اجتماعی می‌کنند. این موضوع می‌تواند بر روی سئو سایت شما هم تاثیر بگذارد.

من نقشه‌ای از لینک سازی در شبکه های اجتماعی را ارائه کرده ام. وضعیت “فالو” بودن یا نبودن آنها و مزایایی که می‌توانید از آنها دریافت کنید را هم بررسی کرده ام. به این لینک ها توجه داشته باشید.

فیسبوک

وقتی صحبت از فیسبوک می شود، باید بگوییم تقریبا هیچ لینکی وجود ندارد، اما همچنان فرصت های بسیاری در فیسبوک هست که می توانید از آنها برای دیده شدن سایت خود استفاده کنید.

  • لینک#۱: تب درباره پروفایل شخصی: نوفالو

لینک وبسایت خود را در بخش وبسایت در قسمت Contact and basic info وارد کنید و آن را به حالت Public در آورید. در این صورت، حتی افرادی که به فیسبوک لاگین نشدند هم می‌توانند لینک شما را مشاهده کنند. پس از اینکه تغییرات را ذخیره کردید، می توانید این اطلاعات را در قسمت Overview مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید صفحه فیسبوک خود را به صفحه فیسبوک کارمند خود لینک کنید. این کار لینک‌دهی داخلی محسوب می‌شود اما به شما قابلیت دیده شدن بیشتری می دهد.

  • لینک#۲: پست‌های صفحه: نوفالو

در حال حاضر فیسبوک هر ارجاعی به domain.com را لینک می‌کند. این بدان معناست که وقتی شما چیزی را با لینک به یک وبسایت منتشر می‌کنید، قابل دیدن است.

حتی اگر محتوایی بدون لینک به مطلبی را پست کنید، می‌توانید لینک وبسایت خود را به عنوان نوعی امضا اضافه کنید. این کار تقریبا برای هر قسمت از فیسبوک جواب می‌دهد: پست، ویدئو، پروفایل، گروه و غیره.

  • لینک#۳: دکمه‌های پروفایل: نوفالو

اضافه کردن دکمه‌های بزرگ آبی رنگ زیر تصویر کاور صفحه فیسبوک امکان پذیر است. می توانید این دکمه‌ها را با اضافه کردن لینک وبسایت خود، فعال کنید.

  • لینک#۴: تب about صفحه تجاری: نوفالو

پر کردن تب about صفحه پروفایل تجاری، چندین فرصت برای لینک دادن به وبسایت در اختیار شما قرار می‌دهد. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید، اضافه کردن وبسایتتان است. لینکی که اضافه می‌کنید در صفحه Home نشان داده خواهند شد. به علاوه، بهتر است از لینک‌هایی استفاده کنید که توضیح کوتاهی درباره کمپانی شما می‌دهند:

  • لینک#۵:تصویر پروفایل و کاور: نوفالو

  وقتی تصویر پروفایل یا کاور خود را اضافه می‌کنید، فرصتی برای اضافه کردن توضیحات خواهید داشت. وقتی کسی روی این تصویر کلیک می کند، قسمتی برایش نمایش داده می‌شود که این توضیحات قابل دیدن هستند. بعلاوه، می توانید لینک صفحه فرود یا هر صفحه دیگری از وبسایت خود را نیز در آنجا قرار دهید تا بیشتر دیده شوید.

اینستاگرام

زمان زیادی از وقتی که افراد می‌توانستند از این پلتفرم لینک بگیرند نگذشته است. هرچند، تغییرات مثبتی در این زمینه نیز ایجاد شده است.

  • لینک#۱: بایو: نوفالو

گذاشتن لینک وبسایت در بایو پروفایل امکان پذیر است- به هر جهت، چنین لینکی بازدید بالایی خواهد داشت (که در ورژن دسکتاپ نیز نمایش داده می شود). یا می توانید کلک کوچکی بزنید. وقتی چیزی را پست می کنید که گذاشتن لینک همراه آن منطقی است، می توانید به این اشاره کنید که “اطلاعات بیشتر را می توانید در لینک موجود در بایو پیدا کنید”- همچنین می توانید این لینک را مطابق با به روز رسانی هایی که انجام می دهید، تغییر دهید.

  • لینک#۲: لینک در استوری: نوفالو

تا مدتی پیش، هیچ راهی برای اضافه کردن لینک در پست اینستاگرام وجود نداشت. اما اخیرا امکان اضافه کردن لینک در استوری اضافه شده است. اول، چنین امکانی فقط برای حساب های کاری وریفای شده وجود داشت اما در حال حاضر حساب های تجاری که بالای ۱۰ هزار دنبال کننده دارند می توانند از این قابلیت استفاده کنند. همه افراد چنین فرصتی در اختیار ندارند.

البته این قابلیت آنقدرها هم ایده آل نیست چرا که این لینک با خود استوری پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شود. بعلاوه، این لینک آنقدر واضح نیست که افراد بدانند چطور باید روی آن کلیک کنند- شما باید صفحه را بالا بکشید تا به لینک بروید. بنابراین، حتما از یک دکمه فراخوان قدرتمند و یا ابزارهای بسیاری که در استوری موجود هستند استفاده کنید.

توییتر

توییتر نیز لینک های نوفالو دارد، هرچند، این رسانه چند فرصت برای افزایش ترافیک وبسایت در اختیار شما قرار می دهد.

  • لینک#۱: بخش Website: نوفالو

واضح است. وقتی یک پلتفرم شبکه اجتماعی به شما مکانی برای قرار دادن آدرس وبسایت می دهد، باید از آن استفاده کنید. وقتی وبسایت خود را در اکانت توییتری وارد می کنید، افراد می توانند روی آن لینک کلیک کنند:

  • لینک#۲: بایو: نوفالو

اضافه کردن لینک قابل کلیک در بایو نیز امکان پذیر است، بنابراین اگر بخش Website را نیز در نظر بگیریم، دو فرصت برای دیده شدن خواهید داشت. قسمت بایو واقعا مهم است چون لینکی که در آن می گذارید در نتایج جستجو نشان داده خواهد شد.

  • لینک#۳: توییت عکس و ویدئو: نوفالو

وقتی تصاویر و ویدئوهای خود را به اشتراک می گذارید، در باکس هایی نشان داده خواهند شد. وقتی این نوع از محتوا را به اشتراک می گذارید، لینک وبسایت خود را نیز قرار دهید. وقتی کسی روی توییت/ تصویر شما کلیک می کند یا آن را ریتوییت می کند، لینک شما همچنان آنجا خواهد ماند:

لینکدین

قبل از اینکه بخواهیم لینک هایی که می توانید از آن بگیرید را به حساب آوریم، باید بگویم لینکدین برای معرفی و دیده شدن شما در نتایج جستجو، وقتی کسی به دنبال نام شما یا نام کمپانی شما می گردد، طلاست!

  • لینک#۱: اطلاعات تماس و اطلاعات شخصی: دوفالو

این بخش در لینکدین به شما اجازه می دهد تا سه آدرس وبسایت را اضافه کنید که این آدرس ها در پروفایل شما نشان داده خواهند شد. وقتی وضعیت این لینک ها را در کد سورس چک کردم، متوجه شدم این لینک ها قطعا فالو می شوند و دوفالو هستند:

  • لینک#۲: انتشارات پروفایل: دوفالو

وقتی شما چیزی را در لینکدین منتشر می کنید، به اشتراک می گذارید یا لایک می کنید، در فید پروفایل شما دیده می شود. جدا از واقعیت بسیار دلپذیری که تمامی این لینک ها در پست های شما دوفالو هستند، انتشارات شما احتمالا به خاطر آتوریته بالای لینکدین رنک خوبی نیز خواهد گرفت.

  • لینک#۳: وبسایت گروه: نوفالو

در صورتی که شما صاحب گروهی در لینکدین (Linkedin group)  هستید، می توانید لینک وبسایت خود را در اطلاعات گروه، در تنظیمات گروه وارد کنید. کادر اطلاعات “About this group” نیز برای افرادی که هنوز به این گروه نپیوسته اند نمایش داده می شود. می توانید وبسایت خود را نیز در توضیحات اینجا اضافه کنید، اما لینکی که می گذارید قابل کلیک نخواهد بود.

مزیت داشتن گروه این است که می توانید اعلان های گروهی را با استفاده از ایمیل به تمامی اعضای گروه خود اطلاع دهید. یک بار در هفته، حق دارید پیامی در اینباکس افرادی بگذارید که در لیست ایمیل شما نیستند.

YouTube

اگر یوتیوب بخش مهمی از کسب و کار شماست، می توانید از چند فرصت در آن استفاده کنید تا ترافیک بیشتری را به وبسایت خود بیاورید.

  • لینک#۱: تب about: نوفالو

می توانید لینک وبسایت خود را در قسمت Description وارد کنید، اما این لینک قابل کلیک نخواهد بود. جای منطقی تر (و برجسته تر) برای لینک سازی در شبکه های اجتماعی بخش Links است.

بعلاوه، وقتی تمامی منابع موردنظر خود را به کانال یوتیوب خود لینک کردید، ریزعکسهای قابل کلیک آنها نیز در تصویر header دیده می شوند(و همسایگی با دکمه subscribe نیز باعث می شود به این لینک ها توجه خاصی بشود). تمامی این لینک ها نیز نوفالو خواهند بود.

  • لینک#۲: توضیحات ویدئو: دوفالو

یوتیوب به شما اجازه می دهد در بخش توضیحات ویدئو خود لینک بگذارید. وقتی به کد سورس می روم که ببینم آیا این لینک ها دوفالو هستند یا نوفالو، می بینم این لینک ها قطعا “نوفالو” نیستند چرا که چنین ویژگی در کد آنها ذکر نشده است.

هرچند، این لینک ریدایرکتی دارد که خزنده های موتورجستجو آن را نمی بینند. بنابراین، سخت است بگوییم آیا این لینک ها جوس را نیز منتقل می کنند یا خیر. به هر حال، درج لینک در قسمت توضیحات ویدئو راه آسانی برای افزایش دیده شدن آن صفحه است. بعلاوه، تمامی لینک های داخلی YouTube دوفالو هستند.

  • لینک#۳: کامنت های ویدئو: دوفالو

وقتی برای هر ویدئویی کامنت می گذارید، می توانید به وبسایت خود لینک بدهید (البته اگر منطقی باشد). در توضیحات کد سورس گفته شده است که این لینک نیز ریدایرکت می شود (مشابه لینکی که در توضیحات ویدئو می گذارید).

Google+

با اینکه تمامی پلتفرم های شبکه های اجتماعی مسیر نوفالو کردن لینک ها را دنبال می کنند، Google+ کاملا شما را غافلگیر می کند! آنچه من از این شبکه اجتماعی متوجه شدم به این شکل است:

  • لینک#۱: سایت های تب About: دوفالو

وقتی لینک وبسایت خود یا هر منبع دیگری را در بخش Sites و در تب About قرار می دهید، این لینک دوفالو خواهد بود:

  • لینک#۲: Story در تب About: دوفالو/نوفالو

می توانید به سادگی در بخش Story لینک های خود را قرار داده و آنها را تبدیل به هایپرلینک کنید تا افراد بتوانند روی آنها کلیک کنند. اینجا قضیه جالب می شود! برای مثال، در پروفایل شخصی Goole+، تمامی لینک ها دوفالو هستند:

اما، در پروفایل تجاری، همان لینک نوفالو است:

من این موضوع را برای پروفایل های شخصی و تجاری بررسی کرده ام و نتایج مشابهی را برای توضیحات بایو مشاهده کرده ام. بعلاوه، سعی کردم لینک جدیدی در بایو پروفایل تجاری خود گذاشتم و وقتی آن را چک کردم، دیدم دوفالو است (در همان زمان):

براساس ساختار این تحقیق، می توانیم بگوییم که در گذر زمان، لینک های توضیحات بایو پروفایل های تجاری نوفالو شدند. اما، برای پروفایل های شخصی، این لینک ها همچنان دوفالو هستند.

  • لینک#۳: پست ها: نوفالو

چند سال پیش، تمامی لینک های پست ها در Google+ نوفالو شدند (لینک های داخلی به صفحات دیگر Google+ همچنان فالو می شوند). البته این موضوع نباید شما را بترساند: در پست های خود به وبسایت خود لینک دهید تا صفحات مورد نظر شما بیشتر دیده شده و ترافیک بیشتری به سما آنها هدایت شوند.

Pinterest

در صورتی که کسب و کار خود را با دسته بندی های متفاوتی از تصاویر همراهی می کنید، پینترست راه حل بسیار خوبی برای دیده شدن این محتواهای بصری است. هرچند که این پلتفرم، بهترین راه برای گرفتن لینک نیست، اما هنوز:

  • لینک#۱: لینک پروفایل: دوفالو

تنها لینک دوفالویی که می توانید از این پلتفرم بگیرید، لینکی است که می توانید آن را در بخش Website، در زمان ویرایش حساب کاربری خود قرار دهید. باید لینک خود را وریفای کنید تا در پروفایل شما به نمایش درآید.

  • لینک#۲: Rich pin: نوفالو

می توانید لینک هایی را در pin های خود قرار دهید که دیده می شوند، اما این لینک ها، لینک های داخلی “Pinned from” به حساب می روند. بعلاوه، دکمه Visit هم موجو است که می توانید از آن نیز استفاده کنید اما همانطور که احتمالا حدس زده اید، آن هم نوفالو است.

Reddit

Reddit جای به خصوصی برای افزایش محبوبیت و ترافیک وبسایت می باشد. اگر از این پلفترم استفاده کنید، زیاد به شما توجه خواهد شد، به خصوص از جانب گوگل. تنها چیزی که اینجا نوفالو است، لینک های تبلیغاتی می باشد.

  • لینک#۱: انتشارات: دوفالو

به نظر می رسد Reddit مانند شبکه های اجتماعی دیگر، نگرانی چندانی از بابت لینک های اسپم ندارد. بنابراین، اگر انتشاراتی در Reddit دارید، این انتشارات در بخش feed به شکل لینک نمایش داده می شوند که کاربران با کلیک بر روی آنها به سورس اصلی منتقل می شوند. در توضیحات این لینک ذکر شده است که دوفالو هستند.

  • لینک#۲: نظرات: دوفالو/نوفالو

به طور کلی، Reddit از نظرات تشکیل شده است. بنابراین کامنت های این شبکه اجتماعی در واقع پست هستند و اغلب لینک های آن نیز دوفالو هستند. هرچند، تمامی محتوای آن فیلتر شده و اگر بخشی از نظرات با قوانین این شبکه اجتماعی متناقض باشد، حذف می شوند. بعلاوه، من توضیحات نوفالو بودن لینک ها در نظرات را می بینم (به خاطر عدم تبلیغات)، اما کمابیش چنین چیزی اجرا نمی شود.

امیدوارم این تحقیقات برای سئو و استراتژی شبکه های اجتماعی شما مفید بوده باشد. نتیجه گیری اصلی که می توانیم پس از تحلیل تمامی این لینک ها انجام دهیم، این است که پلتفرم های شبکه های اجتماعی رویکردهای متفاوتی برای لینک های نوفالو و دوفالو خود دارند. این رویکرد هرچه باشد، استراتژی لینک سازی در شبکه های اجتماعی نباید صرفا محدود به توضیحات لینک ها باشد. شبکه های اجتماعی بر پایه به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ارتباط گرفتن با افراد است و می تواند منجر به تعامل با مخاطبین بسیار زیاد و دیده شدن محتوا شود.

آیا شما لینک سازی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ شما چه چیزهای جالبی را در استراتژی سئو و لینک سازی خود پیدا کرده اید؟ این نکات را در نظرات زیر این پست با ما به اشتراک بگذارید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
Rate this academy

تاریخ انتشار: 1 بهمن, 1398
آخرین ویرایش: ۱ اسفند, ۱۳۹۸
اشتراک گذاری

دوره جامع آموزش سئو

معرفی دوره مقدماتی سئو
    درس ۲. همه چیز درباره سئو داخلی وب‌سایت
  • جلسه ۱. مهم‌ترین فاکتورهای سئوی داخلی
  • جلسه ۲. تعیین ساختار داخلی سایت
  • جلسه ۳. قوانین لینک سازی داخلی
  • جلسه ۴. بهبود سرعت سایت و اثر آن بر سئو
  • جلسه ۵. اثر تجربه کاربری بر سئوی سایت
  • جلسه ۶. آشنایی با داده‌های ساختار یافته
    درس ۴. ارتباط تولید محتوا و سئو
  • جلسه ۱. استراتژی محتوایی همراه با سئو
  • جلسه ۲. آشنایی با اصول سئوی محتوای متنی
  • جلسه ۳. آشنایی با اصول سئوی تصویر
  • جلسه ۴. آشنایی با اصول سئوی ویدئو
    درس ۵. کار با ابزارهای سئو
  • جلسه ۱. همه چیز درباره گوگل سرچ کنسول
  • جلسه ۲. همه چیز درباره گوگل آنالیتیکز
  • جلسه ۳. سئوی وردپرس با افزونه یوست
  • جلسه ۴. آشنایی با سایر ابزارهای سئو
معرفی دوره میانی سئو
    درس 1. الگوریتم‌های گوگل را بشناسیم
  • جلسه 1. آشنایی با الگوریتم پاندا
  • جلسه 2. آشنایی با الگوریتم پنگوئن
  • جلسه 3. آشنایی با الگوریتم مرغ مگس خوار
  • جلسه 4. آشنایی با الگوریتم پیج لایوت
  • جلسه 5. آشنایی با الگوریتم کبوتر و اثر آن بر سئوی محلی
  • جلسه 6. آشنایی با الگوریتم موبایل گدون
  • جلسه 7. آشنایی با الگوریتم رنک برین
    درس 2. همه چیز درباره انتخاب کلمات کلیدی
  • جلسه 1. شاخص‌های اندازه‌گیری کلمات کلیدی
  • جلسه 2. ابزارهای سنجش کلمات کلیدی
    درس 3. مباحث تکنیکال سئوی داخلی
  • جلسه 1. تولید و تنظیم نقشه سایت
  • جلسه 2. تولید و تنظیم فایل httaccess
  • جلسه 3. آشنایی با انواع ریدایرکت و کاربرد آنها
  • جلسه 4. راهنمای کار با داده‌های ساختار یافته
  • جلسه 5. آشنایی با انواع رل‌ها
  • جلسه 6. اثر دامنه و سرور بر سئوی سایت
    درس 4. همه چیز درباره تحلیل وضعیت سئوی سایت
  • جلسه 1. شاخص‌های کلیدی در تحلیل سئوی سایت
  • جلسه 2. ابزارهای تحلیل سئوی سایت
  • جلسه 3. چک‌لیست پارامترهای سئو به ترتیب اهمیت
معرفی دوره پیشرفته سئو
    درس 1. سئو و کاربری سایت‌ها
  • جلسه 1. سئوی مجله آنلاین
  • جلسه 2. سئوی فروشگاه آنلاین
  • جلسه 3. سئوی سایت شرکتی
    درس 2. مطالعات موردی سئو
  • جلسه 1. URL Parameters و خطری که بیخ گوش شماست
  • جلسه 2. خارج کردن سایت از پنالتی گوگل
  • جلسه 3. بهترین عکس‌العمل هنگام آپدیت‌های گوگل
  • جلسه 4. آینده سئو
    درس 3. مدیریت پروژه‌های سئو
  • جلسه 1. اصول مدیریت پروژه‌های سئو
  • جلسه 2. اخلاق در مدیریت پروژه‌های سئو
  • جلسه 3. ابزارهای مدیریت پروژه‌های سئو
هفته نامه دیاکوبین

خدمات سئو

سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت از جمله خدمات مهم دیاکوبین به کسب‌وکارهای آنلاین است. خدمات سئو در دیاکوبین بر اساس اصول سئوی ارگانیک انجام می‌شود. به این معنا که ما برای رشد بازدید و کسب رتبه وب‌سایت شما، هیچ عملی خلاف قوانین گوگل انجام نمی‌دهیم. به همین علت نیز امکان آسیب دیدن وب‌سایت شما وجود نداشته و رتبه‌های به دست آمده نیز دارای عمری طولانی‌تر و ثبات بیشتر هستند. البته این روش نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر و در نتیجه صبوری بیشتر کارفرما است. روال انجام کار در دپارتمان سئوی دیاکوبین به این شکل است که پس از بررسی وب‌سایت و خواسته‌های شما، پیشنهادی شامل روش انجام کار، زمان انجام و هزینه‌های آن برای شما ارسال می‌شود؛ و در صورت توافق طرفین کار بهینه‌سازی وب‌سایت شما آغاز می‌شود.

خدمات سئو
نظرات کاربران (0)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x