جلسه ۳: تشخیص لینک های خوب و بد (آکادمی)

سلام، به نظر شما چطور تشخیص دهیم یک لینک خوب است یا بد؟ بیایید با هم در این مقاله این موضوع را بررسی کنیم.



لینک‌ها می‌توانند به طور معناداری عملکرد شما را در جستجو تحت تاثیر قرار دهند. این تاثیر می تواند خوب یا بد باشد. صرف نظر از اینکه شما تکنیک‌های لینک‌سازی کلاه سفید یا کلاه سیاه را انتخاب نمایید، باید خود را برای عواقب آن آماده کنید. حتما می‌دانید که لینک‌های تاثیر زیادی بر روی سئو سایت شما خواهند داشت.

گزارش سال ۲۰۱۲ MarketingSherpa با عنوان Search Marketing Benchmark نشان داد که ۵۹% از شرکت‌ها لینک سازی خارجی انجام می‌دهند. برندهای برتر، کسب و کارهای کوچک و بلاگرها نیز لینک سازی می کنند.

آنچه اهمیت دارد، انجام تحلیل کامل بک لینک و تشخیص لینک های خوب و بدی است که به سایت شما داده می شوند.

شما می‌دانید که لینک های خوب به نحو مثبت بر روی عملکرد جستجوی شما تاثیر می گذارند، در حالی که لینک های بد می‌توانند به سایت شما آسیب بزنند.

وقتی SEORanksUp 72 سئوکار را برای مطالعه سال ۲۰۱۴ خود مبنی بر فاکتورهای رتبه بندی مورد نظرسنجی قرار داد، آنها موافق بودند که محبوبیت لینک یک صفحه خاص، ۲۲.۳۳% از فاکتورهای رتبه بندی گوگل را شامل می شود، در حالی که اعتماد/ آتوریته دامنه هاست، ۲۳.۸۷% را تشکیل می دهد.

شما می‌خواهید تا جای ممکن از پنالتی گوگل دوری کنید، به خصوص الان که گوگل نسبت به هدف کاربر بسیار حساس است و چندان به عبارت‌های کلیدی که آنها جستجو می کنند اهمیت نمی‌دهد.

در گذشته، می‌توانستید از هر نوع لینکی دوری کنید. گوگل از ابتدا در مقابل لینک‌های بد می ایستاد، اما سیستمی برای شناسایی افراد خطاکار نداشت. اما الان، دیگر اوضاع چنین نیست. گوگل قدرت تشخیص لینک های خوب و بد را به دست آورده است.

آپدیت پاندا، کیفیت محتوا را به شکلی جدید تعریف و مشخص کرد. آپدیت پنگوئن به طور واضح نشان داد که گوگل لینک های به دست آمده را از لینک های ساخته شده بیشتر ترجیح می دهد.

به خاطر داشته باشید که بک لینک ها برای رنک یا موقعیت صفحه شما در SERP اهمیت دارند.

پس از خواندن این مقاله، خواهید دانست چطور باید لینک‌های مناسب را به دست آورید. لینک هایی که رتبه بندی شما را در جستجوها افزایش می دهند.

تحلیل بک لینک چیست؟

اگر سئو برای شما اهمیت داشته باشد، باید حتما از سایت‌هایی که می‌خواهید از آنها لینک بگیرید تحلیل بک لینک به دست آورید. این نوع تحلیل، ارزیابی دقیقی از ساختار لینک‌های خارجی و داخلی است.

لینک‌های خوب رتبه بندی شما را در جستجوها افزایش داده و ترافیک ارگانیک برای سایت شما به ارمغان می آورند، در حالی که لینک های بد شما را به دردسر می اندازند.

بنابراین انجام تحلیل دقیقی از بک لینک در ابتدا، پیش از آنکه شروع به لینک سازی یا گرفتن لینک کنید، کار مهمی است. آتوریته دامنه و قدرت لینک های خارجی بخش های مهمی از الگوریتم رتبه بندی جستجو است.

لینک های وبسایت خود را هر جا شد رها نکنید. در عوض، رویکرد استراتژیک تری اتخاد کنید.

ابزارهای تحلیل بک لینک

وقتی شروع به تحلیل بک لینک های خود می کنید، باید مراقب باشید که از چه ابزارهایی برای این کار استفاده می کنید. ابزارهای زیادی وجود دارند، برخی از آنها خوب و برخی دیگر آنقدرها خوب نیستند.

هدف هر ابزار تحلیل بک لینکی ، نشان دادن عبارت های کلیدی، لینک ها و آتوریته سایت هایی است که می خواهید از آنها لینک بگیرید.

بیایید چند ابزار محبوب تحلیل بک لینک را در نظر بگیریم:

۱. Ahrefs: این یکی از ابزارهای محبوب تحلیل بک لینک است. Ahrefs به شما کمک می کند بک لینک ها، عبارت های کلیدی و منشن های برند خود را چک کنید، بنابراین می توانید دقیقا مشخص کنید رقبایتان چه کار می کنند.

این کار به طور خاص وقتی اهمیت دارد که شما رقیب خود را تحلیل می کنید. به طور کلی، اگر صفحات رقبای شما سریع تر از شما رنک بهتر می گیرند، حتما کاری هست که آنها انجام می دهند و شما از آن غافل هستید.

به طور ایده آل، باید از  Ahrefs Site Explorer برای بررسی سایتی که می خواهید از آن لینک بگیرید استفاده کنید.

  • روی تب “Site Explorer” کلیک کنید. سپس URL سایت خود را در جعبه جستجو وارد کنید (برای مثال bloggingwizard.com). روی دکمه “search” نارنجی رنگ کلیک کنید:
  • پروفایل لینک را تحلیل کنید. نتایج را به دقت مطالعه کرده و ببینید لینک هدف شما براساس این تحلیل خوب خواهد بود یا بد.

سپس، انکرتکست ها را بررسی کنید تا ببینید آیا سایت شما بیش از حد بهینه شده است یا برای گرفتن لینک های خوب امن است.

نکته: اگر عبارت های کلیدی یا انکرتکست های خیلی زیادی پیدا می کنید، می توان آن را نشانه ای دانست مبنی بر اینکه دیر یا زود این سایت پنالتی دستی از سوی گوگل دریافت خواهد کرد. بنابراین به دنبال سایت هایی باشید که ترکیب خوبی از انکرتکست ها و عبارت های کلیدی دارند.

۲. SEMrush: این ابزار تحلیل بک لینک در صورتی که می خواهید سایت خود را به طور گسترده سئو کرده و بازاریابی محتوای قدرتمندی راه اندازی کنید، انتخاب خیلی خوبی است.

با استفاده از ابزار SEMrush شما می توانید عبارت های کلیدی ارگانیک و عبارت های کلیدی پولی تبلیغاتی که رقبایتان آنها را هدف قرار می دهند بررسی کنید. این ابزار همچنین به شما سایت های مشابه در حوزه تخصصی خودتان را نشان می دهند که می توانید از آنها لینک های خوبی دریافت کنید.

از SEMrush به این شکل استفاده کنید:

  • به صفحه خانگی SEMrush بروید. URL رقیبی که می خواهید پروفایل لینک او را بررسی کنید وارد کنید سپس بر روی دکمه “SEARCH” کیلک کنید.
  • داده های ترافیک ارگانیک و تمامی بک لینک ها را تحلیل کنید

در نهایت، عبارت های کلیدی مربوط به برند و نامربوط به برند را چک کرده و به عنوان منبعی اضافه برای گرفتن لینک های مرتبط، به سایت رقبا سری بزنید.

اگر می خواهید ابزارهای تحلیل بک لینک بیشتری را بشناسید، مطالب زیر می توانند به شما کمک کنند:

  • ۴۱ Backlink Checker Tools for 2015
  • The 6 Best Link Analysis Software Tools and Web Services

چه چیزی باعث می شود یک لینک خوب باشد؟

احتمالا بیش از هر چیز، به شما گفته شده که “فقط” لینک های خوب ایجاد کنید. متخصصان سئو به شما نشان می‌دهند لینک‌های خوب چقدر مهم هستند و چرا شما به آنها نیاز دارید. اما، چیز زیادی درباره این که چه چیزی یک لینک را به لینک خوب تبدیل می‌کند گفته نشده است.

شما نمی‌توانید لینک سازی را انکار کنید، چون تعداد بک لینک‌ها همیشه در رتبه بندی‌های طبیعی موضوع مهمی خواهد ماند.

امکان ندارد بتوانیم یک تعریف واحد، دقیق و جامع از لینک های خوب ارائه کنیم، چون چند فاکتور را باید در نظر گرفت. به همین شکل، یک لینک بد هم صرفا لینکی با کیفیت پایین یا صفحه وب بلوکه شده نیست—چیزی بیش از این است.

هرچند، یک قانون کلی خوب که می توان به خاطر سپر، این است که هرچه گرفتن یک لینک سخت تر باشد، ارزش احتمالی آن بیشتر خواهد بود.

به این دلیل که لینک های خوب راحت به دست نمی آیند.

تصور کنید چقدر برای شما هزینه بردار است که لینکی با آتوریته مناسب از سایت هایی مانند  Business

Insider، CNN یا White House بگیرید. تنها یک بک لینک از این سایت ها می تواند رتبه بندی شما را جا به جا کند، اما چطور می توان چنین لینکی گرفت؟

به همین ترتیب، هرچه گرفتن یک بک لینک ساده تر باشد، ارزش آن احتمالا کمتر خواهد بود. این یک قانون است. گرفتن لینک از انجمن ها آسان است چون تنها کاری که شما باید انجام دهید، پاسخ دادن به یک سوال می باشد و اگر نظارت و سختگیری بیش از حدی روی روم ها وجود نداشته باشد، لینک شما احتمالا پایدار خواهد بود.

بنابراین بیایید چند فاکتوری که می توان برای لینک های خوب در نظر گرفت را مرور کنیم. می توانیم از این معیارها برای تشخیص اینکه کدام لینک ها ارزش وقت گذاشتن را دارند استفاده کنیم:

۱. بک لینک های خوب از صفحاتی می آیند که مرتبط به موضوع صفحه شما هستند: اولین معیاری که می توانید برای شناسایی لینک های خوب استفاده کنید، مرتبط بودن صفحه با عنوان و موضوع صفحه شماست.

Brian Clark، موسس Copyblogger که یک سایت بازاریابی محتوایی است، اخیرا با  The Rise To The Top مصاحبه کرد. مخاطبین هر دو بلاگ شدیدا به هم نزدیک هستند، بنابراین لینکی که به Copyblogger داده می شد مرتبط بود.

جدا از بهبود رتبه بندی، منبع لینک نیز می تواند بر روی تبدیل ها تاثیر گذار باشد.

حتی اگر صفحه شما در میان ۱۰ نتیجه برتر گوگل رنک شده باشد، هنوز ممکن است برای تبدیل کاربران به مشتری در حال جنگ باشید.

طبق آمار MarketingCharts، بیش از ۳۹% از مشتریان تجارت آنلاین از جستجو می آیند. این مشتریان به دنبال راه حل هایی هستند که به آنها مرتبط است.

بک لینک های مرتبط سالهاست که بخش مهمی از صفحات بهینه شده است.

کلمه “مرتبط” به معنی ارتباط نزدیک یا مناسب به یک موضوع خاص است. به عبارت دیگر، اگر از صفحه ای لینک بگیرید که موضوعی مشابه با صفحه ای دارد که لینک به آن می رسد، در این صورت لینک شما مرتبط است.

فرض کنیم شما دارای یک سایت مسافرتی هستید و راهنمایی درمورد “بهترین مکان های دیدنی در دوبی” نوشته اید. شما می خواهید برای این صفحه لینک سازی کنید. از کجا شروع می کنید؟

گزینه های بسیاری دارید. اما، اگر لینک های شما از سایت های مسافرتی دیگری مربوط به همان منطقه از دنیا باشد، واقعا عالی خواهد شد، چون این لینک ها به راهنمایی که نوشته اید مرتبط هستند. گرفتن چنین لینک های مشکل است، بنابراین به دنبال صفحات و سایت هایی باشید که حداقل مربوط به “مسافرت” هستند.

بنابراین گرفتن لینکی از صفحه مسافرتی CNN بسیار مرتبط تر از لینکی است که از یک خبر در Business Insider گرفته شده است.

 پیش از اینکه از هر صفحه لینک بگیرید، از خودتان بپرسید “آیا مخاطب من از این لینک خوشش خواهد آمد؟”

اگر متخصص شبکه های اجتماعی هستید و لینکی برای سایت مقایسه نرم افزاهای حسابداری می سازید، ایا این لینک به مخاطبین شما کمکی خواهد کرد؟ غیر ممکن نیست، اما من شک دارم.

من لینک هایی از سایت های ایمیل مارکتینگ، کسب و کارهای استارت آپ، شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، لینک سازی، سرمایه گذاری و قرض الحسنه ساخته ام. به هر حال، سایت های من یعنی QuickSprout.com و  NeilPatel.com به طور نزدیک به این موضوعات گره خورده اند.

مرتبط بودن در آینده، موجی جدید و بزرگ در فاکتورهای رتبه بندی جستجو خواهد بود.

برای پیش بینی فاکتورهایی که طی ۱۲ ماه آینده روی رتبه بندی ها تاثیرگذار است، از حدود ۱۵۰ متخصص جستجو نظرسنجی به عمل آمد. ۴۵% از پاسخ دهندگان گفتند که ارتباط موضوعی لینک ها تاثیر فزاینده ای خواهد داشت، در حالی که ۱۴% موافق بودند که لینک های ورودی خام بسته به آتوریته دامنه، تاثیر معناداری بر روی الگوریتم گوگل خواهد داشت.

هرچند براساس تجربه شخصی، من به این نتیجه رسیده ام که لینک هایی که از سایت های سئو، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی می گیرم بیشترین وزن را برای سایت من به همراه داشته و بیشتری تاثیر را بر روی رتبه بندی سایت من می گذارد.

نکته مهم: اگر می خواهید برای ساختن لینک های با آتوریته بالا پست مهمان بگذارید اما وبلاگ های زیادی در حوزه تخصصی شما وجود ندارند که پست مهمان قبول کنند، می توانید بین موضوع خودتان و موضوع آنها پل بزنید.

فرض کنیم شما سایتی مربوط به معاملات ملکی دارید. با این حال، می توانید برای وبلاگ هایی که موضوعاتی مربوط به اینترنت مارکتینگ دارند پست مهمان تهیه کنید.

کافی است بین موضوعات پل بزنید، عنوان‌های جذاب بنویسید و نمونه‌های موردی را بررسی کنید. می‌توانید مقالاتی با این عناوین بنویسید و برای وبلاگ‌های ایمیل مارکتینگ، سوشال مارکتینگ، سئو یا CRO بفرستید:

  • مطالعه موردی: من چطور رنکینگ وبلاگ معاملات املاک خود را ۹۷% افزایش دادم
  • چطور یک متخصص معاملات ملکی با استفاده از بازاریابی توییتر توانست ترافیک ارجاعی خود را افزایش دهد
  • ۷ راه ساده‌ای که من برای افزایش ۳۴ درصدی نرخ تبدیلم استفاده کردم

 

۲. بک لینک های خوب از سایت های معتبر می آیند، نه سایت‌های اسپم: آیا بک لینک‌های شما از سایت های معتبر می آیند؟ به خاطر داشته باشید که رتبه معتمد بودن یا TrustRank صفحات وب ارجاعی موضوع بسیار مهمی است.

طبق نظر بسیاری از متخصصین جستجو، ۷۰% توانایی سایت برای کسب رتبه خوب در جستجو، مربوط به سایت هایی است که به آنها لینک می دهد.

هرچند، تمامی لینک ها به طور برابر ساخته نمی شوند. یک لینک از سایت ویکی پدیا، با اینکه نوفالو است اما وزنی ۵-۳ برابر لینک های دوفالو سایت های اسپم با آتوریته یا تراست رنک پایین دارد.

دلیل آن هم ساده است: ویکی پدیا سایت قابل اعتمادی است، اسپم نیست.

یکی از دلایل اینکه وقتی گوگل یک آپدیت بزرگ می دهد، مردم رتبه خود را از دست می دهند، این است که لینک های آنها معتبر نیست. صفحات وب شما شاید یک لحظه رتبه بالایی بگیرند، اما آیا این رتبه بالا پایدار است؟

گوگل برخی از سایت ها را بیش از بقیه سایت ها قبول دارد. اگر گوگل به سایت شما اعتماد ندارد، سئوی منفی افراد بی پروایی که لینک های طبیعی به سایت شما می دهند، بر روی عملکرد جستجوی شما تاثیرگذار خواهد بود.

تراست رنک، فاکتور رتبه بندی است که گوگل برای تشخیص اینکه یک صفحه باید چه رتبه ای بگیرد از آن استفاده می کند.

البته، بسیاری از فاکتورهای دیگر را نیز گوگل در نظر می گیرد، اما ما بر روی این متمرکز هستیم: می خواهیم بدانیم یک لینک از سایتی که گوگل به آن اعتماد دارد، می تواند رتبه بندی ما را در جستجو بهتر کند یا نه.

اعتماد گوگل به سایت شما، به لینک های شما نیز بستگی دارد. اعتمادی که در نتیجه لینک های خود از وبلاگ ها و سایت های دیگر می گیرید، تراست رنک گفته می شود.

به عبارت ساده تر، یعنی این:

وقتی شما لینک می سازید، زیاد روی دامنه هایی با پیج رنک بالا تمرکز نکنید، چرا که پیج رنک دیگر بهترین معیار برای سنجش کیفیت سایت نیست.

شما به لینک های از سایت های معتبر نیاز دارید، چون به قول برایان دین، گوگل سایت هایی که به آنها اعتماد دارد را پنالتی نمی کند.

برای مثال، برایان مقاله ای را به اشتراک گذاشت درمورد اینکه چطور یک رقیب یکی از سایت های او را با ۲۵۰۰۰۰ کامنت از بین برد.

نتیجه آن چه بود؟ هیچ. رتبه بندی او حتی ذره ای خدشه دار نشد. این به این علت نیست که برایان دوست نزدیک مت کاتس هست ها!

این به این علت است که سایت او قابل اعتماد بوده و گوگل این را می داند.

این چیزی نیست که شما بتوانید یک شبه آن را به دست آورید. برای چنین موقعیتی، باید به طور مداوم مرتبط بودن و معتبر بودن لینک هایتان را نشان دهید.

اما زمانی که منتظر اعتماد کردن گوگل به وبلاگ خود هستید، می توانید لینک هایی از سایت های قابل اعتماد دریافت کنید. اگر نمی توانید به طور مستقیم از سایت های قابل اعتماد لینک بگیرید، به دنبال سایتی باشید که سایت های معتبر زیادی به آن لینک داده اند.

فرض کنیم شما صاحب سایتی هستید که می خواهید برای آن لینک بسازید و می خواهید بین دو گزینه زیر انتخاب کنید:

  • گزینه ۱: یک لینک از دامنه university.edu بگیرید و یک لینک از دامنه BBC.co.uk
  • گزینه ۲: ۵ لینک از وبلاگ های مختلف بگیرید

من شخصا گزینه #۱ را انتخاب می کنم- یک لینک از دامنه university.edu و یک لینک از دامنه BBC.co.uk- چون این لینک ها تراست رنک بالایی دارند.

دوباره یادآوری می کنم، دامنه های .edu و .gov دامنه های بسیار معتبری هستند. آنها سایت های اولاد (Seed sites) هستند.

گرفتن لینک از سایت هایی که سایت های اولاد زیادی به آنها لینک داده اند، شدیدا به نفع شماست. گوگل این لینک ها را نشانه ای مبنی بر مفید بودن صفحه شما می داند. در غیر این صورت، چرا چنین سایت های معتبری باید به صفحه شما لینک دهند؟

۳. لینک های درون محتوا: آیا می دانستید که موقعیت لینک در صفحه روی ارزش سئو آن تاثیر زیادی دارد؟

درست است. برای مثال، لینک های گوشه سایت—مثل، لینک هایی که در پاورقی یا نوار کناری می آید—وزن زیادی به همراه ندارند. اما لینک های درون محتوا (مثل، لینک های متنی) بهترین لینک هایی هستند که می توانید بگیرید.

وقتی صفحات ارجاعی معتبر و مرتبط باشند، اوضاع بهتر هم خواهد شد. گوگل لینک های متنی از سایت های مرتبط را بسیار ارزشمند تلقی می کند و به همین ترتیب به شما نیز پاداش می دهد.

لینک های متنی می توانند به شکل لینک های خارجی یا داخلی ساخته شوند. بله، می توانید از پست مهمان برای کمپین سئو کلاه سفید خود استفاده کنید، اما آگاه باشید که لینک هایی که از پست های مهمان می آیند- به خصوص در بایو نویسنده یا پروفایل او به اندازه لینک های متنی همان صفحه ارزشمند نیستند.

وقتی انکرتکست‌های مشابهی (به خصوص اگر بیش از حد بهینه شده باشند) در بایو نویسنده وبلاگ‌های مختلف داشته باشید، ممکن است حتی رتبه بندی شما به دلیل مشکلات محتوای تکراری آسیب ببیند. شما به دنبال لینک هایی از بایو نویسندگان هستید که بین سایت های مختلف منحصر به فرد و ویژه باشند.

برای آنکه به مشکل نخورید، به دنبال لینک های متنی باشید. برای مثال لینک های درون محتوا. لینک های متنی که به صفحه وب شما می‌رسند، لینک های خوب هستند و تاثیر مثبتی بر عملکرد شما در جستجو خواهند گذاشت.

گوگل به عنوان کمپانی موتور جستجو، تکامل یافته است. تغییرات اخیر الگوریتم های او، آپدیت هایی هستند که نتایج جستجوی بهتری را بر اساس محتوا و مفهوم، به کاربران ارائه می کنند.

وقتی موتورهای جستجو صفحات وب را بررسی می کنند، لینک ها را شناسایی کرده و متن اطراف لینک را نیز در نظر می گیرند.

برای مثال، اگر با استفاده از “آیفون اپل” به صفحه خود لینک دهید، ربات گوگل می خواهد بداند انکرتکست لینک شما چقدر به محتوای صفحه مرتبط است.

آیا کلمات مرتبطی وجود دارند که نشان دهند شما واقعا به آیفون اشاره می کنید؟ از شما انتظار می رود حداقل به محصولات مرتبط مثل آیپد یا آی مک اپل نیز  اشاره کنید، یا درباره استیو جابز و تغییرات طراحی او صحبت کنید.

تمامی اینها، مراحلی برای مرتبط کردن لینک های متنی است. فقط به این خاطر که لینک هایی درون محتوای خود دارید که اطراف آنها نیز کلماتی وجود دارند، به این معنی نیست که لینک شما درست است. ممکن است لینک شما مشکلی داشته باشد.

TechCrunch می داند چطور باید به طور طبیعی به سایت های معتبر و دارای آتوریته بالا لینک داد. اگر یک پستی درباره فیسبوک است، من به طور طبیعی می توانم کلماتی مربوط به این سایت را ذکر کنم.

در مثال زیر، به جای صرفا لینک دادن به “چت های مخفی” ، TechCrunch کلمات مرتبط دیگری را نیز در متن قرار داد (قبل و بعد از انکرتکست)”بهترین اپلیکیشن های پیام رسان”، “میلیون ها کاربر” و غیره. این کلمات به چت کردن آنلاین مربوط هستند.

۴. لینک هایی که به طور طبیعی در محتوا قرار دارند: وقتی اول کار خودم را به عنوان نویسنده محتوا آغاز کردم، چالش اساسی من نوشتن به طور طبیعی بود. این کار نیاز به خلاقیت، آزمایس و تمایل به یادگیری و سخت کار کردن دارد. لینک های خوب معمولا به طور طبیعی در کنار محتوای اطراف خود قرار گرفته است. اگر هرگونه مشکلی در متن قبل یا بعد از لینک وجود داشته باشد، این لینک ممکن است اسپم به نظر برسد. ببینید این انکرتکست چطور طبیعی به نظر می رسد.

این لینک و نوشته آن بیش از حد تبلیغاتی است. هیچ اطلاعات ارزشمندی به مخاطب ارائه نمی کند. در عوض، فقط به ستایش خدمات تولید لید (مشتری هدایت شوند) می پردازد. این نوع لینک های اسپم می توانند شما را به دردسر بیاندازند.

تا جایی که می توانید، از انکرتکست هایی استفاده کنید که طبیعی هستند. می‌توانید فقط روی ساخت محتوای خود تمرکز کنید و بعد مجددا بازگردید تا یک عبارتی که برای صفحه شما کاملا مناسب است را هایپرلینک کنید.

به خاطر داشته باشید که داشتن درصد مشخصی از لینک های نوفالو می‌تواند نشان دهنده تلاش طبیعی شما برای رفرنس دادن به صفحات وب کاملا مرتبط نیز باشد بنابراین خیلی هم از لینک های نوفالو خود خجالت زده نباشید.

۵. لینک هایی که از محتوای طولانی می گیرید بیشتر ارزشمند هستند: دیگر جای سوال نیست: محتوای طولانی ترافیک ارگانیک به همراه خواهد داشت و نسبت به مطالب کوتاه تر، رنک بالاتری می گیرد.

SerplQ به این نتیجه رسید که مقالات با رتبه های برتر در صفحه اول نتایج گوگل به طور متوسط ۲۴۵۰ کلمه دارند.

در واقع، سایت Medium که پلتفرمی برای محتوای طولانی است اخیرا داده‌های جمع آوری شده مربوط به موفق‌ترین مقالات منتشر شده در سایت‌ها را منتشر کرد.

آنها مدت زمان متوسط توقف در صفحه را نسبت به میزان زمانی که برای خواندن کل مقاله نیاز بود محاسبه کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که یک پست متوسط به ۷ دقیقه زمان برای خوانده شدن نیاز دارد و حدود ۱۶۰۰ کلمه را در بر می گیرد.

این کاملا درست است که گوگل نگفته است لینک از محتوای طولانی تر ارزشی بیشتر لینک های گرفته شده از محتوای کوتاه دارد. اما واقعیت این است: کاربران محتوای طولانی تر را ترجیح می دهند.

و ربات های گوگل هم به کاربران نگاه می کنند. کل سئو به این معنی است: به کاربران آنچه می خواهند را بده تا گوگل به تو رتبه بهتری بدهد.

اگر از یک محتوای طولانی لینک بگیرید، نسبت به مقاله ۳۰۰ کلمه ای که ارزش چندانی در بر ندارد،  جویس قوی تری به شما انتقال خواهد داد و رتبه بندی شما را بهتر خواهد کرد.

به طور طبیعی، محتوای طولانی تر می تواند بیشتر به یک موضوع بپردازد، تمامی بخش ها را به طور کامل توضیح دهد و به همین جهت احتمالا به مقالات کوتاه و قدرتمند ترجیح داده می شود.

اگر ست گادین نباشید، اگر صفحه شما برای مردم مناسب نباشد، روی لینک شما کلیک نمی کنند.

پست های وبلاگ ست، شاید کوتاه باشد (گاهی اوقات کمتر از ۱۰۰ کلمه)، اما کتاب های پرفروش او عمیق، غنی و فکر شده هستند. کتاب “همه بازاریابان دروغگو هستند” او ۲۴۰ صفحه دارد.

می خواهید حدس بزنید من به طور متوسط در پست هایم به چند صفحه وب با آتوریته بالا لینک می دهم؟ بیش از ۴۰ تا- تمامی آنها به موضوع من مرتبط بوده و کاربردی هستند. آیا مردم روی این لینک ها کلیک می کنند؟ حتما می کنند، به خصوص وقتی این لینک ها طبیعی به نظر برسند.

بنابراین، روی لینک گرفتن از محتواهای طولانی تر تمرکز کنید. وقتی پست مهمان می نویسید، یک گام اضافه تر بردارید و محتوای طولانی تری بسازید و بعد به طور خلاقانه انکرلینک خود را درون محتوا قرار دهید (لینک متنی).

۶. ترکیب لینک های نوفالو و دوفالو: تمامی لینک های خود را دوفالو کنید، چون این لینک ها رتبه بندی شما را در جستجو افزایش خواهند داد، درست است؟

غلط است.

شما به لینک های نوفالو هم نیاز دارید تا لینک هایتان طبیعی، قدرتمند و مرتبط به نظر برسند.

این حرف من موافقان و مخالفان زیادی دارد.

این نظر رسمی گوگل درباره لینک های نوفالو است:

مت کاتس گفت تعداد زیادی لینک دوفالو از سایت های غیرمرتبط می تواند به رتبه بندی شما صدمه بزند، اما تعداد زیادی لینک نوفالو نه! کد rel=”nofollow” معمولا در خود تگ لینک می آید.

برای هر دو نوع لینک سرمایه گذاری کنید، اما اگر می خواهید رتبه خود را افزایش دهید، بیشتر روی لینک های دوفالو سرمایه گذاری کنید. این مثالی ساده از نیلا واکر است که می گوید:

باید به قدرت پنهان لینک های نوفالو توجه کنید، قدرتی که می تواند آگاهی نسبت به محصول شما را افزایش دهد، ترافیک موردنظر شما را به وجود آورد، با کاربر تعامل برقرار کند و برای شما مشتری ایجاد کند.

بنابراین سرمایه گذاری برای لینک های نوفالو نیز ارزشمند است.

شما همیشه می توانید لینک های دوفالو را از طریق درج پست مهمان به دست آورید. اما اگر موقعیتی برای گرفتن لینک از CNN.com داشته باشید- حتی اگر نوفالو باشد- حتما از این فرصت استفاده کنید.

همانطور که الان کاملا واضح است، گوگل هیچ نسبتی برای لینک های نوفالو و دوفالو ارائه نکرده است.

برای آنکه در حاشیه امن قرار بگیرید، هردو لینک ها را بگیرید، چون لینک های دوفالو می توانند عملکرد شما را در جستجو افزایش دهند اما لینک های نوفالو (به خصوص از سایت های با آتوریته بالا) ترافیک، فروش و نرخ کلیک بیشتر به همراه خواهند داشت.

۷. لینک از سایت هایی با آتوریته دامنه بالا: واضح است که اگر شما لینکی از سایتی با دامنه با آتوریته بالا بگیرید، بعد—با فرض اینکه این لینک مرتبط به صفحه هاست و صفحه ارجاعی شماست. این لینک لینک خوبی به شمار خواهد رفت.

قدرت سایت در آتوریته دامنه و آتوریته صفحه نمایان می شود. طبق گزارش Business 2 Community، ۲۴% از الگوریتم رتبه بندی گوگل براساس فاکتورهایی استوار است که نشان دهنده آتوریته دامنه هستند. این یعنی صفحات وب شخصی شما نیز همان امتیاز DA را خواهند گرفت.

گوگل شاید این لینک را به سرعت لینک خوبی تلقی نکند. اما به محض آنکه مردم روی آن کلیک کرده و با محتوای آن تعامل برقرار کنند، گوگل لینک را به عنوان لینکی مرتبط و خوب خواهد شناخت.

از Open Site Explorer برای بررسی آتوریته دامنه صفحه خود استفاده کنید. کافی است URL سایت خود را در جعبه جستجو قرار داده و روی دکمه جستجو در سمت راست کلیک کنید.

چه چیزی باعث می شود یک لینک، بد باشد؟

لینک های خوب مطابق دستورالعمل های گوگل ساخته می شود. اما لینک بد چنین نیست.

لینک بد لینکی است که دستورالعمل های گوگل را زیر پا گذاشته است. در نتیجه، این کار به پنالتی شدن از جانب گوگل منجر می شود. این ایده که می گوید: شما باید در زمان لینک سازی به دنبال سیگنال باشید، مهم نیست این لینک ها از کجا می آیند.

مزرعه لینک، لینک پولی، چرخ های تولید لینک و دیگر تکنیک های لینک سازی کلاه سیاه می توانند شما را به دردسر بیاندازند. به هر نحو که شده از آنها دوری کنید.

اغلب سئوکارها، اشتباهی که می کنند این است که لینک های خود را هر جا شد می گذارند. آنها اصلا توجه نمی کنند که این موضوع چقدر می تواند به عملکرد آنها در نتایج جستجو تاثیر آسیب بزند.

با اینکه شما ۱۰۰% روی لینک های خود کنترل ندارید، اما آنهایی که دارید باید لینک های خوبی باشند. بگذارید به طور دقیق اشاره کنم که عواقب درج لینک بد، می تواند بسیار منفی تر از چیزی باشد که بتوان با آن مقابله کرد.

به روش های زیر می توانید لینک های بد را تشخیص دهید:

۱. لینک های جهانی به سایت شما: وقتی صحبت از لینک سازی می شود، “شما با شرکتی که دارید شناخته می شوید.” اگر لینکی از صفحه ای بگیرید که به بسیاری از صفحات اسپم دیگر هم لینک داده است، احتمالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وقتی صفحه ای در یک سایت می بینید که لینک های دوفالو به یک صفحه خاص دارد، می توانید متوجه این موضوع بشوید. موتورهای جستجو این لینک ها را لینک های مشکوکی به حساب می آورند. به همین دلیل هم، این موضوع باعث پنالتی دستی از جانب گوگل می شود.

چرا باید صدها لینک بیش از حد بهینه شده از یک دامنه واحد بیایند؟

در این صورت چیزی دستکاری شده و عادی نمی باشد.

لینک هایی که به محصولاتی اشاره دارند که گوگل آنها را اسپم می داند –محصولاتی مانند وام های سنگین، قرص های لاغری و غیره—با انکرتکست های بیش از حد بهنیه شده  لینک های بدی هستند، به خصوص وقتی این لینک ها از صفحات غیرمرتبط می آیند.

۲. لینک هایی که از سایت ها یا صفحات غیرمرتبط می آیند: من پیش از این به این موضوع اشاره کردم. اگر لینک های شما از سایت ها یا صفحات غیرمرتبط می آیند، این لینک ها لینک های بدی به شمار می روند.

اگر شما متخصص اینترنت مارکتینگ هستید، سعی نکنید از بلاگ های ورزشی لینک بگیرید چرا که این بلاگ ها به شما مرتبط نیستند.

هرچند، اگر یک متخصص بدنسازی با شما مصاحبه کرده باشد، باید از نام برند خود به عنوان انکرتکست استفاده کنید. این بدین علت است که انکرتکست لینک های خارجی یک صفحه، روی چگونگی درک آن لینک توسط گوگل تاثیر گذار است.

بنابراین، برای مثال به جای آنکه از “کمپانی دیجیتال مارکتینگ” به عنوان انکرتکست استفاده کنید، از “www.digitalmarketingservice.com”  استفاده کرده و به صفحه خانگی خود لینک دهید.

۳. لینک های دوفالو موجود در تمامی صفحات و لینک های پاورقی: وقتی لینک های غیرمرتبط به یک سایت خارجی می دهید، گوگل یک پنالتی دستی برای سایت شما در نظر خواهد گرفت.

بیایید به طور واضح درباره این موضوع صحبت کنیم: مت کاتس در یک ویدئو یوتیوب گفت که لینک های موجود در تمامی صفحات می توانند بد نباشند، چون به لحاظ الگوریتمی، گوگل صدها لینکی که در تمامی صفحات گذاشته شده است است را یک لینک به حساب می آورد، چون تمامی آنها از یک دامنه آمده اند.

به گفته او، “گاهی اتفاق می افتد که در تمامی صفحات یک لینک را درج کنیم”. از آنجا که اغلب سایت ها صفحات ثابتی برای چیزهایی مانند حفظ حریم خصوصی، قوانین کپی رایت و غیره دارند، این موضوع اتفاق می افتد.

اما وقتی گوگل لینک های درج شده در تمام صفحات و در پاورقی را غیرمرتبط می بیند، ممکن است آژیر خطر به صدا درآید! به طور کلی چنین چیزی غیرعادی به نظر می رسد.

برای مثال، اگر هدف سایت شما ارائه “درست های زیست شناسی” است، لینک دادن به سایت معاملات بورسی فارکس در پاورقی و یا نوار کناری بسیار نامرتبط به موضوع شما خواهد بود.

۴. وبسایتی که به شما لینک می دهد، آتوریته دامنه ضعیفی دارد: آتوریته دامنه، معیاری برای وبسایت است که توسط MOZ توسعه داده شده است. این یک اصطلاح معروف سئو است که حجم جستجو بالایی نیز دارد:

من فکر می کنم دلیل اینکه متخصصات سئو، مدیران سایت و خود گوگل به آتوریته دامنه اعتماد دارد به این سه فاکتور بر می گردد:

آتوریته دامنه به یک معیار قدرتمند وبسایت تبدیل شده است. اگر از یک سایت با آتوریته دامنه پایین لینک بگیرید، آن لینک، لینک بدی به حساب خواهد آمد و مهم نیست به لحاظ موضوعی به سایت شما مرتبط هست یا نه.

در ارتباط با رتبه بندی، آتوریته دامنه بالاترین تاثیر را دارد. در واقع، این معیار بیشتر از تعداد لینک هایی که برای صفحه شما گذاشته شده اند اهمیت دارد.

نکته مهم: از دامنه هایی لینک بگیرید که حداقل ۳۰% آتوریته دارند. لینک از سایت هایی که امتیازهای پایینی دارند بد محسوب می شوند.

۵. لینک از دایرکتوری مقاله: دایرکتوری های مقالات قبلا تا حدود سه سال پیش بسیار محبوب بودند.

میشل رایت، ۷ دلیل برای آنکه چرا لینک از دایرکتوری مقالات می توانند به سایت شما صدمه بزنند را منتشر کرد.

گوگل از محتوای بی کیفیت خوشش نمی آید. به همین دلیل هم هست که دایرکتوری مقالات چیز خوبی نیست. این دایرکتوری ها، به عنوان انباری از محتوا شناخته می شوند که هیچ ارزشی ندارند یا ارزش بسیار پایینی دارند.

کمیت در این دایرکتوری ها اهمیت بیشتری از کیفیت دارد. اما کیفیت چیزی است که وبلاگ ها را رشد می دهد، رتبه بندی طبیعی در نتایج جستجو را بهبود می دهد و پراسپکت ها را به خواندن محتوای شما تشویق می کند. برای بازاریابان باهوش، کمیت را می توان به مرور زمان به دست آورد.

گوگل، از جانب مت کاتس گفت:

نباید مقالات خود را در انبارهای بزرگ محتوا مانند ezine.com یا ezinarticles.com یا articlecity.com و غیره ثبت کنید.

لینک از دایرکتوری محتوا بیش از آنچه به نظر می رسد غیرطبیعی است. گوگل به خوبی آگاه است که نویسندگان از این دایرکتوری ها برای اهداف مختلف استفاده می کنند و می توانند یک محتوای یکسان را در ۱۰ دایکرتوری محتوا ثبت کنند.

۶. بک لینک‌هایی با انکرتکست های بیش از حد بهینه شده: کوتاه و ساده: انکرتکست های بیش از حد بهینه شده می توانند تاثیر منفی روی ترافیک جستجو و رتبه بندی های شما داشته باشند.

لینک هایی که از انکرتکست های بیش از حد بهینه شده می آیند خطرناک هستند. درصد انکرتکست های کاملا منطبق که منجر به دریافت پنالتی از الگوریتم پنگوئن شد، بیش از انکرتکست های دیگر بود.

در گذشته، بهینه سازی بیش از حد روشی بود برای اینکه مدیران سایت و سئوکارها رتبه خود را بهتر کنند. اما قطعا در حال حاضر اینطور نیست. هر دستکاری و فریبی برای گرفتن لینک، خودکشی سئو است.

در آوریل ۲۰۱۲، گوگل از پنالتی برای بهینه سازی بیش از حد پرده برداری کرد. او به طور کامل سایت هایی که انکرتکست اضافه داشتند، لینک اسپم داشتند و از دیگر تکنیک های بد سئو استفاده کرده بودند را از فهرست بندی خارج کرد.

برای گرفتن لینک های بهتر و در امان ماندن از الگوریتم پنگوئن گوگل، باید انکرتکست های خود را از بین کلمات دقیق، عبارت ها، نام برند، عبارت کلیدی برند و غیره انتخاب کنید.

اگر بخواهم با شما صادق باشم، من واقعا به انکرتکست ها زیاد توجه نمی کنم. وقتی پست های خود را می‌نویسم، فقط اطمینان حاصل می‌کنم که هر جمله به خوبی نوشته شود و معنی دار باشد. اگر انکرتکستی که می‌نویسم به خوبی با بقیه پست هماهنگ باشد، نگهش می‌دارم. در غیر این صورت مجدد آن را می نویسم.

تلاش برای رعایت تمامی قانون های انکرتکست می تواند هدر دادن زمان باشد و شما را به جای خاصی هم نرساند. شما به دنبال نتیجه هستید، نه قانون.

بنابراین روی ساخت محتوای صحیح تمرکز کنید و بگذارید انکرتکست ها به طبیعی ترین حالت ممکن خود نوشته شوند. درست مانند این لینکی که من از وبسایت Entrepreneur.com گرفتم:

در صفحه پروفایل ویکی پدیای من، به سایت هایم با انکرتکست برند لینک داده شده است. با توجه به اینکه به برخی از پست های من نیز به همین شکل رفرنس داده شده است، استفاده از اسامی برند که کاربر با کلیک روی آنها به صفحه خانگی شما منتقل می شود منطقی است.

۷. لینکی از محتوای بی کیفیت یا لاغر: لینک هایی که از محتوای بی کیفیت یا لاغر می گیریم احتمالا خوب نخوهند بود. گوگل به این نتیجه رسیده است که صفحاتی که محتوای لاغر دارند:

  • به طور خودکار محتوا تولید می کنند
  • صفحات وابسته لاغر هستند
  • پست های مهمان بی کیفیت هستند
  • محتوای گرفته شده هستند

این صفحات به کاربران چیزی ارزشمند ارائه نمی کنند. ارزش خاصی در این صفحات یافت نمی شود- هیچ نکته یا توصیه ارزشمندی نیست. ساخت محتوای لاغر ساده است. جدا از این، نیاز به انجام کار خلاقانه ای ندارد یا بسیار کم به آن وابسته است.

مطمئن هستم شما محتوای بی کیفیت را پیش از این دیده اید. چنین محتواهایی به هیچ عنوان به کاربران کمک نمی کنند، بنابراین کاربران با آنها ارتباط برقرار نمی کنند. محتوای گرفته شده ای مانند این کاربر را از سایت شما دور کرده و به رقبایتان نزدیک می کند.

کوتاه اگر بگویم، لینکی از محتوای لاغر یا صفحه بی کیفیت، لینک بدی است. در عوض، به دنبال محتوای طولانی باشید، راهنماهای دقیق بنویسید و ببینید که تبدیل ها و رتبه بندی شما در جستجو چطور بهتر و بهتر می شود.

۸. لینک از سایت پنالتی شده: این واضح است. اگر لینک از سایت پنالتی شده بگیرید، لینک بدی است.

سایت های پنالتی شده توسط گوگل ایندکس نمی شوند. بنابراین لینک های شما هدر رفته و می توانند حتی در بلند مدت به رتبه بندی شما آسیب بزنند.

با استفاده از این عبارت جستجو می توانید بررسی کرده و ببینید آیا سایت مورد نظر شما هنوز قابل فهرست بندی یا فعال است یا خیر:

site:thesiteurl.com:

خود را گرفتار چنین وبلاگ هایی نکنید.

هر سال، گوگل حدودا ۵۰۰ بار الگوریتم های جستجوی خود را تغییر می دهد. شکی نیست که سایت های جدیدی در لیست مورد انتظار پنالتی قرار می گیرند و برخی از سایت هایی که پیش از این پنالتی می شدند، دوباره به وضعیت خوبی می رسند.

چند ابزار وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها وضعیت سایتی که می خواهید از آن لینک بگیرید را بررسی کنید. من ابزار Ismywebsitepenalized.com را ترجیح می دهم.

در صفحه خانگی، URL سایتی که می خواهید از آن لینک بگیرید را وارد کنید. برای مثال، سایتی که می‌خواهید از طریق درج پست مهمان، لینک سازی، ارسال ایمیل و غیره از آن لینک بگیرید. سپس دکمه بررسی را فشار دهید:

نتیجه گیری

مهم است به خاطر داشته باشید که آینده سئو، لینک سازی و بازاریابی محتوا، بهنیه سازی کاربر است.

اگر می خواهید گوگل به شما جایگاه بهتری هدیه دهد، مخاطبی که شما هدف قرار داده اید باید از محتوا، عبارت های کلیدی و لینک های شما سود ببرد.

به عبارتی ، گوگل کودگ نوپایی است که نیاز دارد غذا در دهانش قرار دهید. تمام کاری که شما باید بکنید این است که ربات گوگل را با محتوای عمیق و دقیق و ارزشمند هدایت کرده و ثابت کنید که لیاقت بودن در صفحه اول گوگل را دارید.

هرچه لینک های خوب بیشتری برای صفحات وب شما وجود داشته باشند، گوگل صفحات وب شما را بهتر و قدرتمندتر درک می کند. جدا از این، لینک های خوب برای سایت های کاربردی ساخته می شوند که کاربران به آنها علاقمند هستند.

اگر به این نتیجه رسیده اید که ترافیک ارگانیک خوبی ندارید، جدا از تلاش هایی که برای تولید محتوا می کنید—اطمینان حاصل کنید که چیز با ارزشی تولید می کنید—این توصیه ای است که می توانم برای شما داشته باشم:

به سراغ وبلاگ‌های حوزه صنعتی خودتان که آتوریته بالایی دارند بروید. از سایت‌های معتبر، لینک های طبیعی بگیرید. مهم‌تر از همه اینکه صبور و ثابت قدم باشید. در این صورت به تدریج می‌توانید به قله صفحات رتبه‌بندی موتورجستجوی گوگل (SERPs) برسید.

شما چه استراتژی‌های دیگری برای تشخیص لینک‌های خوب یا بد به کار می‌برید؟ برای ساختن لینک‌های خوب، چه گام‌های دیگری را طی می‌کنید؟

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
Rate this academy

تاریخ انتشار: 1 بهمن, 1398
آخرین ویرایش: ۱ بهمن, ۱۳۹۸
اشتراک گذاری

دوره جامع آموزش سئو

معرفی دوره مقدماتی سئو
    درس ۲. همه چیز درباره سئو داخلی وب‌سایت
  • جلسه ۱. مهم‌ترین فاکتورهای سئوی داخلی
  • جلسه ۲. تعیین ساختار داخلی سایت
  • جلسه ۳. قوانین لینک سازی داخلی
  • جلسه ۴. بهبود سرعت سایت و اثر آن بر سئو
  • جلسه ۵. اثر تجربه کاربری بر سئوی سایت
  • جلسه ۶. آشنایی با داده‌های ساختار یافته
    درس ۴. ارتباط تولید محتوا و سئو
  • جلسه ۱. استراتژی محتوایی همراه با سئو
  • جلسه ۲. آشنایی با اصول سئوی محتوای متنی
  • جلسه ۳. آشنایی با اصول سئوی تصویر
  • جلسه ۴. آشنایی با اصول سئوی ویدئو
    درس ۵. کار با ابزارهای سئو
  • جلسه ۱. همه چیز درباره گوگل سرچ کنسول
  • جلسه ۲. همه چیز درباره گوگل آنالیتیکز
  • جلسه ۳. سئوی وردپرس با افزونه یوست
  • جلسه ۴. آشنایی با سایر ابزارهای سئو
معرفی دوره میانی سئو
    درس 1. الگوریتم‌های گوگل را بشناسیم
  • جلسه 1. آشنایی با الگوریتم پاندا
  • جلسه 2. آشنایی با الگوریتم پنگوئن
  • جلسه 3. آشنایی با الگوریتم مرغ مگس خوار
  • جلسه 4. آشنایی با الگوریتم پیج لایوت
  • جلسه 5. آشنایی با الگوریتم کبوتر و اثر آن بر سئوی محلی
  • جلسه 6. آشنایی با الگوریتم موبایل گدون
  • جلسه 7. آشنایی با الگوریتم رنک برین
    درس 2. همه چیز درباره انتخاب کلمات کلیدی
  • جلسه 1. شاخص‌های اندازه‌گیری کلمات کلیدی
  • جلسه 2. ابزارهای سنجش کلمات کلیدی
    درس 3. مباحث تکنیکال سئوی داخلی
  • جلسه 1. تولید و تنظیم نقشه سایت
  • جلسه 2. تولید و تنظیم فایل httaccess
  • جلسه 3. آشنایی با انواع ریدایرکت و کاربرد آنها
  • جلسه 4. راهنمای کار با داده‌های ساختار یافته
  • جلسه 5. آشنایی با انواع رل‌ها
  • جلسه 6. اثر دامنه و سرور بر سئوی سایت
    درس 4. همه چیز درباره تحلیل وضعیت سئوی سایت
  • جلسه 1. شاخص‌های کلیدی در تحلیل سئوی سایت
  • جلسه 2. ابزارهای تحلیل سئوی سایت
  • جلسه 3. چک‌لیست پارامترهای سئو به ترتیب اهمیت
معرفی دوره پیشرفته سئو
    درس 1. سئو و کاربری سایت‌ها
  • جلسه 1. سئوی مجله آنلاین
  • جلسه 2. سئوی فروشگاه آنلاین
  • جلسه 3. سئوی سایت شرکتی
    درس 2. مطالعات موردی سئو
  • جلسه 1. URL Parameters و خطری که بیخ گوش شماست
  • جلسه 2. خارج کردن سایت از پنالتی گوگل
  • جلسه 3. بهترین عکس‌العمل هنگام آپدیت‌های گوگل
  • جلسه 4. آینده سئو
    درس 3. مدیریت پروژه‌های سئو
  • جلسه 1. اصول مدیریت پروژه‌های سئو
  • جلسه 2. اخلاق در مدیریت پروژه‌های سئو
  • جلسه 3. ابزارهای مدیریت پروژه‌های سئو
هفته نامه دیاکوبین

خدمات سئو

سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت از جمله خدمات مهم دیاکوبین به کسب‌وکارهای آنلاین است. خدمات سئو در دیاکوبین بر اساس اصول سئوی ارگانیک انجام می‌شود. به این معنا که ما برای رشد بازدید و کسب رتبه وب‌سایت شما، هیچ عملی خلاف قوانین گوگل انجام نمی‌دهیم. به همین علت نیز امکان آسیب دیدن وب‌سایت شما وجود نداشته و رتبه‌های به دست آمده نیز دارای عمری طولانی‌تر و ثبات بیشتر هستند. البته این روش نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر و در نتیجه صبوری بیشتر کارفرما است. روال انجام کار در دپارتمان سئوی دیاکوبین به این شکل است که پس از بررسی وب‌سایت و خواسته‌های شما، پیشنهادی شامل روش انجام کار، زمان انجام و هزینه‌های آن برای شما ارسال می‌شود؛ و در صورت توافق طرفین کار بهینه‌سازی وب‌سایت شما آغاز می‌شود.

خدمات سئو
نظرات کاربران (0)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x